Toon posts:

3D rendering

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Sinds kort heb ik een baantje in het buitenland (ja, je moet wat) bij een bedrijf waar iedereen de balle verstand heeft van computers.

Incluus ikzelf :) .

M'n baas wil dat ik animatie-filpjes ga maken voor een training. Nu hebben ze daar een pakket voor gekocht genaamd "Lightwave" versie 7.5 van Newtek. Helaas draait dat niet op een 486 |:( en ik heb met veel gezijk dan nu eindelijk voor elkaar dat ik een nieuwe PC krijg :*) . Maar wat voor een :? ?

Moet ik vooral een snelle processor kopen, of een snelle videokaart? En dan AMD of Intel? Kan iemand een tips geven in de hardware keus.

Bedankt alvast voor alle tips en groeten uit Sulawesi,
Sjoerd

Verwijderd

Gebruik de search, en naar wat ik me kan herinneren waren er op t.net mainpage een aantal suggestie bakken gedaan voor bepaalde doeleinden (wel eens een artikel gelezen, vraag me alleen niet waar). Dit topic heeft een hoog AMD vs INTEL gehalte (alhoewel ik persoonlijk een AMD systeem met nfoce 2 cheapass zou kopen, overclocken hoef je niet waarschijnlijk, met een ATI Radeon 9500, die presteerd vrij goed in 3DSmax en soortgenoten)

Verwijderd

Lightwave versie 7.5 is best nieuw als ik geloof. Een 486? Wel ik heb geen echte ervaring met Lightwave, maar ik weet dat je voor 3DSMAX en Maya (ook zulke 3D programma's) een flinke pc nodig hebt. Minimaal 1 Ghz Proc, min 512mb ram en een goeie videokaart (liefst OpenGL geoptimaliseerd). Anders gaat het een paar eeuwen duren voordat je dus een filmpje kan renderen................

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-09 18:29
"render" proggies zijn niet zoveer videokaart afhankelijk, maar ik zal een redelijke vid kaart wel aanbevelen. Wat je vooral nodig heb voor het renderen is geheugen een een flinke processor...

Ik ben niet echt thuis op dit gebied maar ik denk dat je met een AMD 2500+, 512 DDR en een GF4 MX een heel eind komt.. maar als je het helemaal zeker wilt weten kun je beter wachten op andere reacties ;)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit heeft niks met Software Algemeen te maken....

Een computer valt onder hardware. Lees het volgende even door:

Wat moet ik kopen?

Daar staan wat linkjes waarmee je verder kunt.

Ook zijn er al wat topics over dit onderwerp langsgekomen, zoals:

Systeem voor optimaal render-en

Succes verder :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Dit topic is gesloten.