Toon posts:

[vmware] [win95] driver voor bridged netwert adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij aub vertellen welke driver ik nodig heb om in een VMWARE windows 95 virtual machine de netwerk adapter te installeren? Windows 95 detecteert de volgende apparaten:

- PCI Bridge
- PCI Universal Serial Bus
- PCI Ethernet Controller

De eerste twee kan die bij mij vanuit zijn eigen drivers database niet automatisch installeren. De ethernet controller zelf installeert ie als AMD PCNET Family Ethernet-adapter (jaja _/-\o_). Die werkt op zijn beurt niet goed naar mijn idee omdat de eerste twee niet geinstalleerd zijn, veroorzaakt Bron Conflicten (brrr :/).

Dus eh, als iemand effe kan vertellen wat voor drivers ik nodig heb en waarvandaan dan ben je de man.

gegroet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

---> Software Algemeen :)

In de handleiding en op de website staat het trouwens niet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

welke exacte win95 versie heb je (start/run/command.com -> VER /R )?

de eerste win95 versies kunnen geen USB en AGP aan, en waarschijnlijk ook niet de pci bridge (vmware gebruikt een 440bx chipset als ik me niet vergis).

schakel de eerste 2 dingen uit en laat alleen de ethernet controller bestaan.

Verwijderd

Topicstarter
Windows 95. [Version 4.00.1111]
Revisie A.
DOS is aanwezig in HMA.

Op het cd-tje dat ik gebruikte stond toch echt heel expliciet dat het MET USB ondersteuning was, geloof ik ;)

Dat disablen lukt helaas niet..

Verwijderd

je kunt USB toch in zn geheel uitschakelen (gewoon bij de "hardware" voor je virtuele machine deze component verwijderen)?
.1111 is inderdaad USB-ondersteuning, maar wel via een losse patch (usbsupp.exe ofzo, wat MS al jaren niet meer aanbied op haar site).