Toon posts:

WinNT4.0 op een Linux Netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Ik kan de haren wel uit mn kop trekken maar daar heb ik vrij weinig aan, ik zit met het volgende probleem.

Ik heb hier een netwerk liggen die er als volgt uitziet.

Linux SuSe 8.2 Server (Domain)
Samba
Windows98 clients

Is wel heel klein weergegeven maar daar gaat het nu even niet om. Nu heb ik 1 client die op windowsNT draait en die moet hier ook op blijven draaien ivm bepaalde applicaties. Wat vreemd is, is dat ik kan pingen van een win98 client naar de NT machine ik kan van de NT machine naar gedeelde schijven van een win98 machine (dus ook pingen) alleen wat ik niet kan en eigenlijk wel moet kunnen is van een windows98 machine de windowsNT machine benaderen en schijven kunnen sharen..de windows98 machines zien de NT bak dus gewoon niet.

De NT machine krijgt een goed IP adres en subnetmask en dns enz zit ook goed. Het enige wat ik opmerkelijk vind is dat ik de NT machine niet om kan zetten op een domain omdat ie dan een melding geeft van ' can not locate domain controller ' Weet iemand wat voor probleem dit kan zijn en waar het mee te maken heeft. Zou het iets met samba te maken hebben of dat NT gewoon niet met Suse overweg kan of iets dergelijks.

Ik heb al bij google gekeken maar kon niet echt wijzer worden...graag jullie expertise.

Groeten.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Dat je niet op de NT bak kan vanuit Windows 98 is logisch, aangezien je daarvoor een user moet aanmaken op de NT bak. Op de win98 pc log je dan in als die gebruiker met hetzelfde wachtwoord, en dan moet het lukken.

Even voor de duidelijkheid: die win98 pc's zitten wel in een domein?

Als je de NT pc niet kunt zien even naar zoeken (start-zoeken-computers).

[ Voor 26% gewijzigd door pinockio op 21-05-2003 10:42 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.