[Exchange/Outlook] Server side vs. client side rules *

Pagina: 1
Acties:
  • 700 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85202

Topicstarter
Hey,

In outlook kan ik client side regels instellen( alleen lokaal ), maar hoe doe ik dit op server side? Dat doet hij zeker automatisch :( Volgens mij zijn de server side rules ( regels ) erg beperkt of niet? Ik gebruik de Wizard Regels hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:03

Arno

PF5A

Dat is nergens voor nodig na slechts een uurtje :/

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-07 23:19

mutsje

Certified Prutser

op je toetsenbord zit een F1 toets. Staat redelijk wat in aangaande rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82233

De allereerste keer dat je per Outlook-PC een regel instelt, zal dit direct op de server gebeuren voor de mailbox die op dat moment als "main user" in Outlook is ingelogd. Elke volgende keer dat je Outlook een keertje opstart en regels wil gaan aanpassen, zal hji vragen welke regels je wil aanpassen etc.

Enkele URL's:
www.microsoft.com/support
www.microsoft.com/technet
www.microsoft.com/technet/support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je verwacht blijkbaar dat WIJ het zoekwerk voor je doen.
Ik stel voor dat je je even in de De Forum FAQ's verdiept om een beetje info op te doen om zodoende tot een oplossing te komen.

GoT is geen helpdesk, er wordt wel wat niveau van je verwacht

Oh ja, en welkom op GoT ;)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Omdat je nieuw bent op GoT zal dat misschien nog onbekend zijn, maar we verwachten hier inderdaad dat je eerst onderzoek doet :)

De kick na een uurtje: we hebben hier liever dat je een uur of 23 langer wacht voor op die manier te schoppen. Je bent namelijk niet de enige met vragen :*

Dus: met [google=exchange server side rules] kom ik genoeg tegen geloof ik, dus loop eerst dat plus alle bovenstaande tips even langs. Dan kom je er als Tweaker goed uit geloof ik, en zo niet horen we graag waar je vast loopt als je aangeeft waarom het niet lukt op de manier zoals het is uitgelegd :)

offtopic:
Ik pas ook je topictitel wat aanm het beschreef je vraag niet, zie ook Software Algemeen - Policy

Oeh en welkom op GoT! Laat je niet afschrikken door de eisen die we stellen aan vragen, we kunnen best gezellig zijn & je ook zeker goed helpen als je er uiteindelijk zelf niet uit komt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, bedankt voor het laten inzien van de "oh zo" harde realiteit dat je moeite moet doen als je iets wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, wat we hier hebben is een 2000 domain met een Exchange20000 Server met AD als PDC (dacht ik) en een 2000 server ook met AD en GC als BDC.
We gebruiken Outlook 2000 als mailclient.
Wat ik wil maken is een server rule in outlook (of exchange) die ervoor zorgt dat als er een mail binnen komt van bijvoorbeeld klant A, hij wordt doorgestuurd naar de (reeds gemaakte) klant A public folder, een SERVER-based rule dus; Een rule die je 1 keer maakt en vervolgens altijd vanaf de server wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 17:18

Quinie

.nl

Anoniem: 85202 schreef op 08 juli 2003 @ 11:21:
..
Wat ik wil maken is een server rule in outlook (of exchange) die ervoor zorgt dat als er een mail binnen komt van bijvoorbeeld klant A, hij wordt doorgestuurd naar de (reeds gemaakte) klant A public folder, een SERVER-based rule dus; Een rule die je 1 keer maakt en vervolgens altijd vanaf de server wordt uitgevoerd.
op je eigen box alleen of van meerdere boxen.
eigen is simpel. wizard regels als mail van klant a binnenkomt doorsturen naar acdres public folder

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meerdere boxen. Bovendien wordt die regel wordt toegepast als client regel, m.a.w, hij wordt alleen uitgevoerd wanneer je ingelogd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand? Misschien iets met scripts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Anoniem: 85202 schreef op 09 juli 2003 @ 11:54:
Iemand? Misschien iets met scripts?
Wat heb je zelf al geprobeerd en wat waren daarvan de resultaten?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met regels instellen in Outlook, maar die regels worden als client only toegepast. Sowieso vind ik die Wizard Rules niet echt ideaal voor een systeembeheerd (ben ik niet maar doe nu wel zo een taak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Anoniem: 85202 schreef op 09 July 2003 @ 13:46:
Ik heb het geprobeerd met regels instellen in Outlook, maar die regels worden als client only toegepast[...]
dan doe je iets verkeerd; als ik een rule aanmaak in Outlook, vraagtie daarna of ik 'm op de client of op de server wil opslaan. Specifiek voor public folders moe je 's proberen of copy to folder wel als server rule uit te voeren is

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat raar. Bij mij doet hij dat automatisch. Misschien een optie? Ik zal is kijken. Heb jij enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou het misschien iets te maken kunnen hebben met Netwerkbeveiliging bij het aanmelden op outlook? Die stond namelijk eerst op wachtwoord verificatie van NT

[ Voor 200% gewijzigd door Anoniem: 85202 op 09-07-2003 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BUMP :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roboblock
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10-2024
Hello!

Mij is al eerder opgevallen dat de regels die je in Outlook (bij mij 2003) kunt instellen veel uitgebreider zijn dan de regels in Exchange Server (bij mij 2003). Als je een regel instelt via de webmail van Exchange, dan weet je zeker dat het server-side is.

Als je een regel aanmaakt in Outlook die server-side niet kan, dan komt er achter de regel "(alleen lokaal)" te staan. Geef je een simpele regel in, zoals het verplaatsen van een bericht bij een bepaalde afzender o.i.d. dan zal Outlook de regel automatisch verplaatsen naar de server (server-side dus).

Bij deze mijn ervaring met de regels... ;)

Gr. Robo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Om daar nu een topic van vier jaar oud voor omhoog te schoppen 8)7

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.