M'n oom gaat binnenkort naar India en wil een mobiel kopen daarvoor. Het maakt hem geen moer uit wat je er allemaal mee kan, als je maar zowieso bereik hebt daar. Dus triband lijkt mij. Heeft iemand ideeën welke telefoons dat kunnen zijn?
Koop daar gewoon een telfoon, gegarandeerd bereik en goedkoper meestal denk ik. Want ook aan belkosten zul je je wel blauw betalen met bijv. KPN.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Met een normaal abbonement, en zelfs met prepaid is het mogelijk om in India te bellen. Er wordt hetzelfde netwerk gebruikt als in Europa, dus een speciaal toestel is niet nodig.
Hij kan dus gewoon een Nederlands toestel meenemen, Nederlandse providers hebben een overeenkomst met Netwerken aldaar, dus je hebt daar gewoon lokaal bereik. Enig nadeel is wel dat de telefoonkosten in India (als hij die gaat maken) met een Nederlandse telefoon een stuk duurder zijn. Die gesprekken gaan dan volgens mij via Nederland (ja handig
).
Dit topic hoort overigens in Internet & Telefonie.
Hij kan dus gewoon een Nederlands toestel meenemen, Nederlandse providers hebben een overeenkomst met Netwerken aldaar, dus je hebt daar gewoon lokaal bereik. Enig nadeel is wel dat de telefoonkosten in India (als hij die gaat maken) met een Nederlandse telefoon een stuk duurder zijn. Die gesprekken gaan dan volgens mij via Nederland (ja handig
Dit topic hoort overigens in Internet & Telefonie.
Ok, zal ik volgende keer doen.
Nu heb ik hem zonet gesproken en hij zei dat ie dus gewoon een simlock vrij toestel wil. Zo makkelijk mogelijk, geen rare snufjes erop enzo, maar heel simpel toestel. En dan de gesprekskosten: die maken voor hem niets uit. Of hij nou via nederland of India belt, hij krijgt ze tóch vergoed. Welk toestel kan hij het beste halen dat ie gewoon overal kan bellen? Bij welke provider? Met simlockvrij functie?
Kijk even op http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_in.shtml en je ziet welke frequenties de gsm providers in India gebruiken.
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
Verwijderd
Het verschil in provider maakt op zich niet zoveel uit. Het verschil zit em tegenwoordig enkel in de kosten en als het toch vergoed wordt..
Als ze daar in India inderdaad hetzelfde 900 netwerk als in Nederland hebben maakt het weinig uit. Als het erin zit dat ie in de toekomst misschien nog meer moet reizen, dan moet je zorgen dat je een tri-band telefoon vindt.
Als het uiterlijk en de opties van de telefoon hem niet uitmaakt, zou ik kiezen voor een robuust, door rubber omgeven telefoontje wat wel een klap of een spatje water kan hebben. De nokia 6250 bijvoorbeeld. schokbestendig, waterdicht, stof bestendig en een zeer lange accutijd. Dat laatste lijkt me op zich wel een handige feature in een land als India, dat je niet na elk gesprek je accu weer op moet laden.
Natuurlijk kun je op de site van nokia ook de wat past bij jou test doen
Als ze daar in India inderdaad hetzelfde 900 netwerk als in Nederland hebben maakt het weinig uit. Als het erin zit dat ie in de toekomst misschien nog meer moet reizen, dan moet je zorgen dat je een tri-band telefoon vindt.
Als het uiterlijk en de opties van de telefoon hem niet uitmaakt, zou ik kiezen voor een robuust, door rubber omgeven telefoontje wat wel een klap of een spatje water kan hebben. De nokia 6250 bijvoorbeeld. schokbestendig, waterdicht, stof bestendig en een zeer lange accutijd. Dat laatste lijkt me op zich wel een handige feature in een land als India, dat je niet na elk gesprek je accu weer op moet laden.
Natuurlijk kun je op de site van nokia ook de wat past bij jou test doen
kijk, hartstikke bedankt! Via de roaming van sigma01 zag ik dat ze er wel het 900 netwerk hebben. Jongens bedankt
Verwijderd
je zult denkik een Triple band nodig hebben ?? Iig in america wel
(welke provincie/staat in india???
(help your self, by clicking this link below
)
http://www.vodafone.nl/In...7&Thid=6&Ttid=40&mapid=12
in Orissa (een provincie/staat)
Netwerk frequentie: Satelliet
Dus.... word moeilijk in sommige provincies/staten
(help your self, by clicking this link below
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 12:43 ]
Triple band is niet nodig, India heeft voornamelijk 900 en beperkt 1800 netwerken maar geen 1900.
In dergelijke landen is er vaak alleen bereik in grote steden en wegen. In India zijn de gsm operators bovendien regio-gebonden. Als je dus wil bellen en je hebt nog geen telefoon dan kan je best uitgaan van de regio waar je heen gaat. Dan kijken welke Nederlandse operator daar roaming heeft en zodoende een abonnement of prepaid uitzoeken.
In dergelijke landen is er vaak alleen bereik in grote steden en wegen. In India zijn de gsm operators bovendien regio-gebonden. Als je dus wil bellen en je hebt nog geen telefoon dan kan je best uitgaan van de regio waar je heen gaat. Dan kijken welke Nederlandse operator daar roaming heeft en zodoende een abonnement of prepaid uitzoeken.
Antenne en masten malloot
Koop DAAR een telefoon; als je vanuit India naar Nederland belt kost het je 4.33 euro per minuut, en gaat ook per minuut en niet per seconde.
Als je daar een mobiel koopt betaal je hooguit 20 cent om naar Nederland te bellen, het is alleen duur om gebeld te worden voor de mensen die bellen (bellen naar India).
Ervaring: Vriendin van mij is vorig jaar getrouwd in New Delhi en zijn andere vrienden van mij naartoe geweest; hadden hoge rekening
Als je daar een mobiel koopt betaal je hooguit 20 cent om naar Nederland te bellen, het is alleen duur om gebeld te worden voor de mensen die bellen (bellen naar India).
Ervaring: Vriendin van mij is vorig jaar getrouwd in New Delhi en zijn andere vrienden van mij naartoe geweest; hadden hoge rekening
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Kan gewoon je mobieltje van hier gebruiken met een prepaid kaart van daar. Heb ik ook gedaan, ik kom net terug van 5 weken india
Orange prepaid sim met wat beltegoed kost geloof ik 650rs (13 euro) die heb ik in m'n nokia 6510 gestopt en bellen maar. Internationaal bellen kan ook met prepaid daar en kost 1,60 euro per minuut.
En dan bellen NAAR india vanuit thuis via teledump (www.teledump.nl) voor 20 euro cpm. (hmm ik wil trouwen in bombay hehe)
En dan bellen NAAR india vanuit thuis via teledump (www.teledump.nl) voor 20 euro cpm. (hmm ik wil trouwen in bombay hehe)
[ Voor 18% gewijzigd door Zoijar op 21-05-2003 22:06 ]
Verwijderd
En als je nou slim bent neem je een abbo van Orange, want dan zitten de buitenlandse belkosten ook in je belbundel van 20 euro. Scheelt in ieder geval weer 20 euro
Ja maar meestal als je een paar weken op vakantie ergens bent heb je geen zin om een abbo voor minimaal een jaar af te sluiten. Ik bedoel dus dat je een indiase prepaid koopt, je hebt dan ook echt een +91 nummer.Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 23:10:
En als je nou slim bent neem je een abbo van Orange, want dan zitten de buitenlandse belkosten ook in je belbundel van 20 euro. Scheelt in ieder geval weer 20 euro
Als bereik het aller belangrijkste is kan je beter hier een abo afsluiten, dan kan je in India namelijk switchen tussen de verschillende providers. Hij zal de diegene met het beste bereik kiezen. De kosten valleen alleen dan wel wat hoger uit........
Verwijderd
Dat snap ikZoijar schreef op 22 mei 2003 @ 00:21:
[...]
Ja maar meestal als je een paar weken op vakantie ergens bent heb je geen zin om een abbo voor minimaal een jaar af te sluiten. Ik bedoel dus dat je een indiase prepaid koopt, je hebt dan ook echt een +91 nummer.
Verwijderd
Wie zegt dat er niet geswitched wordt tussen providers als je een indaase kaart hebt? Dat het in Nederland toevallig niet gebeurd wil niet zeggen dat dat nergens gebeurd. Ik weer toevallig dat als je in Italië een kaart koopt van firma A en er is alleen bereik op firma B dat je ook prima kunt bellen op firma B (misschien tegen meer kosten, dat weet ik niet, maar je kunt wel degelijk roamen).Heineken schreef op 22 mei 2003 @ 01:28:
Als bereik het aller belangrijkste is kan je beter hier een abo afsluiten, dan kan je in India namelijk switchen tussen de verschillende providers. Hij zal de diegene met het beste bereik kiezen. De kosten valleen alleen dan wel wat hoger uit........
Hoe dat in India werkt, weet ik niet, maar dat is natuurlijk uit te zoeken.
Zelfs in Orissa heb je goed bereik, been there...Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 12:36:
je zult denkik een Triple band nodig hebben ?? Iig in america wel
(help your self, by clicking this link below)
gewoon met een Ben abo....deed het goed! Beetje duur, but hey voor niets gaat de zon op.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Je hebt standaard geen roaming in india. Dwz als je een prepaid koopt in bombay doet die het niet in een andere provincie, bv Goa zoals in mijn geval. Je kan het wel aanzetten, moet je een nummer bellen. Weet niet precies hoe dat gaat. Ik ontving wel iets van 3 netwerken, maar mocht er dus op allemaal niet op. (herinner me Orange en BPL Mobile...)
Hier iets aan?:
(plaatje beetje groot, linkje nu)
http://www.cs.vu.nl/~fasmit/fotos/phone.jpg
Hier iets aan?:
(plaatje beetje groot, linkje nu)
http://www.cs.vu.nl/~fasmit/fotos/phone.jpg
[ Voor 22% gewijzigd door Zoijar op 22-05-2003 10:40 ]
Pagina: 1