Past een 9700 op dit mobo?

Pagina: 1
Acties:

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:47
Ik weet niet of hij hier moet of in PMG tis een twijfel gevalletje....

Ik heb een Asus P5A-B met een K6-2/500 erop met agp 1/2x en ik kan waarschijnlijk binnenkort goedkoop aan een 2de 9700 komen (heb er nu al 1 in een andere pc zitten) maar past hij op dit mobo ivm voltages enzo en het agp zoveel x gedoe (ik dacht eens gelezen te hebben dat hij alleen maar agp 4/8x is)
en ik heb er niet zoveel zin in om mn 9700np uit mn andere kast te halen hem er hier in doen en dan een groot risico lopen dat 1 van de 2 in rook op gaat.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Niet doen!

Ongetwijfeld zullen er uitzonderingen zijn, maar toen dit bord 3 tot 4 jaar geleden nog gangbaar was, waren er erg veel problemen met NVIDIA-based kaarten. TNT ging soms nog, maar GeForce en hoger waren problematisch. Ik meen me te herinneren dat hoe zwaarder de kaart, hoe meer problemen.

Hoewel die 9700 natuurlijk niets met NVIDIA te maken heeft, zou ik geen risico's nemen. Die bak zal toch nooit een geweldige game-pc meer worden. ;-)

edit:
...ja ik heb je specs gezien met die GF2 MX

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 10:13 ]

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

idd bord staat bekend om z'n "bottleneck" bij de AGP bus ... ik raad het je dus ten STERKSTE af

... MMORPG Addict.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

edit:
nevermind

[ Voor 80% gewijzigd door BalusC op 21-05-2003 10:16 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Misschien wel aardig om eens Hier te kijken (nieuwslink T.net dinsdag) en te besluiten dat het nogal weinig nut heeft... Natuurlijk kan het nooit kwaad om een goedkope 9700 op de kop te tikken, met winst doorverkopen of er cheap een beter systeem bij zoeken en je kunt er mee vooruit :)

• MewBie
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 10:11:
Niet doen!

Ongetwijfeld zullen er uitzonderingen zijn, maar toen dit bord 3 tot 4 jaar geleden nog gangbaar was, waren er erg veel problemen met NVIDIA-based kaarten. TNT ging soms nog, maar GeForce en hoger waren problematisch. Ik meen me te herinneren dat hoe zwaarder de kaart, hoe meer problemen.

Hoewel die 9700 natuurlijk niets met NVIDIA te maken heeft, zou ik geen risico's nemen. Die bak zal toch nooit een geweldige game-pc meer worden. ;-)

edit:
...ja ik heb je specs gezien met die GF2 MX
De GF2 geeft nu helemaal geen problemen en dr heb zelfs een GF2mx400 in gezeten en die deed het ook prima
En als ik op de site van sapphire (gewoon willekeurige fabrikant) kijk naar het plaatje van een 9700pro zie ik dat hij 2 uitsparingen heeft en dus universal is en mn mobo heb 1 uitsteeksel (gevalletje D uit de FAQ) dus zou t theoretisch moeten werken?

*beeeeep*

Verwijderd

MewBie schreef op 21 mei 2003 @ 10:18:
[...]

De GF2 geeft nu helemaal geen problemen en dr heb zelfs een GF2mx400 in gezeten en die deed het ook prima
En als ik op de site van sapphire (gewoon willekeurige fabrikant) kijk naar het plaatje van een 9700pro zie ik dat hij 2 uitsparingen heeft en dus universal is en mn mobo heb 1 uitsteeksel (gevalletje D uit de FAQ) dus zou t theoretisch moeten werken?
Je haalt echt haast niks uit die 9700. De geforce 2 mx400 past beter bij zo'n systeem. Je zal er dus haast geen performance winst mee krijgen.

Verwijderd

Fysiek past het zeker. Maar die 9700 trekt ongeveer 10x zoveel vermogen als die MX. Hé, jouw systeem, jouw keuze, jouw risico...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:16

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

9700 trekt dat vermogen echter wel direct uit de voeding ipv de AGP poort ;)..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op papier zou je 't kunnen proberen.

* Delerium denkt alleen aan een vlag op een modderschuit.

Mobo + P4 2GHz + Radeon9200 is dan even duur.... tel uit de winst.

Verwijderd

Janoz schreef op 21 May 2003 @ 10:32:
Ja, ik dacht dat hij 40watt trekt, denk niet dat dat heel lekker gaat door de AGP poort.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Een 9700 op een P5A-B :/ Al kun je er goedkoop aankomen, bespaar je de uitgave want zo'n kaart op zo'n bord raakt daadwerkelijk kant noch wal :X

Kijk voor de grap eens naar de grote cpu bench op THG waar o.a. cijfers tussen staan van een K6-2 500 in combinatie met een Radeon 9700Pro en stel jezelf daarna dan nog de vraag in welke mate je nog serieus bezig bent.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Verkoop die 9700 dan door.

Verwijderd

Janoz schreef op 21 mei 2003 @ 10:32:
...en denk je dat die enorme AT-voeding dat lekker vindt?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Het zal wel werken, maar je merkt er niets van. Op digit-life.com vind je een review van 60 kaarten op een p2 350. GF2mx is soms nog sneller!

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• MewBie
Ik weet ook wel dat er nu geen performance winst in zit, k haal nu niet eens het onderste uit mn GF2 maar ik zie t ook meer als een soort investering voor een later systeem. ben al een tijdje aan het sparen (ben maar scholier) voor een sneller systeem maar er komen iedere keer weer dingen tussen. dus als ik dan goedkoop aan zo'n 9700 kan komen... en het is natuurlijk zonde om zo'n ding in de kast te laten liggen ;)

*beeeeep*

Verwijderd

tis wel lollig, maar je kan beter een radeon 8500 / 9000 halen en een mobo + goedkope P4 / AMD XP

zo duur hoeft dat niet te zijn en ik weet ZEKER dat je betere scores haalt...
als je net als mij bijv een ecs K7s5a mobo neemt dan kan je je oude SD-ram nog ff gebruiken zodat je dat nou nie meteen hoeft te vervangen.

• MewBie
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 12:42:
tis wel lollig, maar je kan beter een radeon 8500 / 9000 halen en een mobo + goedkope P4 / AMD XP

zo duur hoeft dat niet te zijn en ik weet ZEKER dat je betere scores haalt...
als je net als mij bijv een ecs K7s5a mobo neemt dan kan je je oude SD-ram nog ff gebruiken zodat je dat nou nie meteen hoeft te vervangen.
ik krijg vanavond van me pa te horen wat die kaart moet gaan kosten (is van een collega van me pa ofzo) dus... en als ik echt groot ga upgraden wordt het eerst een nieuwe monitor wordt een beetje knettergek van dat 800x600 @ 60Hz 8)7 maar ik wil dan het liefst een tft-tje met dvi waar een beetje redelijk op valt te gamen en die zijn prijzig. maar daar heb je weinig aan op een GF2MX :P

*beeeeep*

Verwijderd

Volgens mij kan het wel, maar op zo'n mobo heeft het verdomd weinig zin om 9700 in te bouwen... Dat kan je mobo helemaal niet bijhouden!

Verwijderd

Spaar gewoon nog even door totdat je al het geld bij elkaar hebt, en koop dan GELIJK een radeon 9700, want wat heeft het voor nut om hem nu te kopen? Je merkt geen prestatie verschil in je huidige pc, en als je de rest van je pc koopt is de radeon 9700 alweer in prijs gedaald. Ik zou dus alles in 1x kopen :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als je niet zoveel geld hebt kan je beter eerst dingen kopen van tevoren die niet verouderen, zoals geluidskaart, cd/dvd speler, floppydisk, behuizing, etc.

En wanneer je echt minimaal wilt doen koop dan zo'n ECS moederbordje waar ook nog SD-RAM op kan, of een Asus P4S533-X daar kan ook SD-RAM op

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1