[ASP/XLS] client side + meerdere tabs

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:50
Ik heb hier al wat zitten snuffelen naar een mogelijk oplossing voor mijn probleem, maar voorlopig nog niets gevonden.

Momenteel genereer ik een simpele HTML-table die ik exporteer via de welgekende
response.ContentType ="application/vnd.ms-excel"
Het zou voor ons zeer handig zijn om de gegevens op 2 tabs te krijgen, maar via deze oplossing zal dit niet lukken.

Hiervoor heb ik de XML oplossing opgezocht, maar in de voorbeelden die ik gevonden heb spreekt men telkens over "server.mappath" voor de locatie van de te genereren XLS.
Dit is nu ook weer geen goede oplossing omdat het niet de bedoeling is dat de user onze productieserver kan volpompen met files. De release council zal nooit een "Go" geven voor deze actie...
Wij dachten ook al om server.mappath te vervangen door http://ip-client/c$, maar dit lukt ook niet omdat de client admin-rights moet hebben voor de c$...

Zijn er naast deze 2 ook nog andere mogelijkheden om deze oplossing te omzeilen?
Bijvoorbeeld met de HTML-table, ipv 1 file met 2 tabs, 2 aparte files te maken?

randvraagje:
de bestandsnaam blijft de standaardnaam (de URL), ook al gebruik ik dit:
response.AddHeader "Content-Disposition", "filename=" & sFileName

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Antwoord op de randvraag: Dat komt omdat je header fout is.
Zoeken op Google met Force Download ASP levert op:
ASP:
1
2
Response.ContentType = "application/octet-stream"
Response.AddHeader "content-disposition", "attachment;filename="&FileNameOut

Nu zal hier een kleine aanpassing nog aan gedaan worden wegens een buggy IE 5.0, maar deze ben ik even kwijt.

Over je andere probleem:
Ik snap niet wat je precies wilt. Je wilt XLS bestanden aanmaken in de root van je productieserver? :?

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 21-05-2003 10:01 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 19:50
die "attachment;" die er bij mij niet stond, heeft idd al iets anders, maar idd nog niet volledig goed. Efjes verder op zoeken.
Ik had nochtans al zoiets geprobeerd, maar zal toen een typo gehad hebben...

Wat ik wil is vrij simpel:
pagina1 is een form met 3 soorten gegevens (geen actie / actie 1 / actie 2)
pagina2 verzamelt de geselecteerde acties van de vorige pagina. "Geen actie" laat ie gewoon vallen. Actie1 en 2 wordt naar excel gepompt. Dit mag niet op de server opgeslagen worden, maar bij de client.
Deze 2 acties staan nu in 1 tabel, maar ik zou ze willen verdelen over 2 tabs (of 2 files)