Toon posts:

[W2k3AS] Filedownload netwerk geeft securitymelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu op mijn pc een poosje Windows 2003 AS draaien. Het bevalt mij prima maar er is een ding waar ik niet uitkom.

Als ik een file open vanaf het netwerk (intern) dan geeft windows mij deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jeroen.koppen/Foutmelding/melding.jpg

Ik ben al op zoek geweest bij de mapopties van explorer, en ben ook bij de beveiligingsinstellingen geweest, maar ik kom er echt niet uit.

Weet iemmand hoe deze melding uit te schakelen, zodat voortaal alle files (alleen bij exe, com, en bat bestanden wordt deze melding gegeven) weer gewoon worden geopend als ze vanaf een interne netwerkbron gehaald worden?

[edit]

Oeps, vergeten topic goede naam te geven. Tnx XceeD!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 09:29 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titiel aangepast... even een omschrijving van het probleem in de titel gezet :)

Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, niemant weet dus iets? Zijn er wel meer mensen dit dit probleem hebben, of ben alleen ik het weer?

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ik heb dan wel geen W2003 AS, maar kun je niets in de Event Viewer vinden over dit probleem?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
Nope, er staat nix in de event vieuwer hierover. Maar het is ook niet echt een " foutmelding" maar meer een waarschuwing die vervalt als ik op Yes druk. Als ik toestem, opent het systeem de file gewoon, en werkt alles goed.

Verwijderd

Er ligt waarschijnlijk geen volledig trust tussen jouw PC en de netwerk-PC.

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, ik begin eigenlijk pas net aan een AS versie van windows. Misschien klinkt dit dus als een n00b vraag maar: Hoe leg ik dan zo'n volledige trust? of hoe stel ik dit in?

Verwijderd

Niet... Tenzij de andere PC(s) allemaal Windows 2000 zijn.

Kijk voor goede guides eens op http://www.microsoft.com/technet/support

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost! Ik ben toch een beetje gaan zoeken na de tip van MaxDevil over dat trust gebeuren. Ik heb de netwerk shares van de fileserver toegevoegd als veilige sites (in IE), en nu krijg ik van deze shares de melding niet meer! Precies wat ik wil!! TNX!! Btw, alle systeemen zijn of 2k3AS of 2k
Pagina: 1