Toon posts:

@home DHCP/DNS-probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer al een tijdje een bizar probleem met de @home-account van mijn buren op te lossen, maar tot op heden is dit mij (en de jongens van de @home-helpdesk) niet gelukt. Ik hoop dat hier mensen rondlopen met meer verstand van zaken dat de voorgenoemden, hetgeen mij niet onwaarschijnlijk lijkt.

Het probleem is dit: de computer verliest internetverbinding op onregelmatige tijden. Aanmelden lukt daarna vaak niet meer, hij krijgt domweg geen lease van de DHCP-server van @home.

Standaard staat alleen de naam van de computer ingevuld (het bekende cc-nummer).
Er zit geen router, proxy of andere netwerkongein tussen. De Com21-modem zit rechtstreeks op de NIC (RTL8029).
Als ik handmatig het IP-adres invoer, lukt het soms wel, maar soms ook niet om verbinding te krijgen. En als me het dan al lukt, dan is het nog maar de vraag of ik ook kan surfen. Vaak kan er alleen gepingd (en dus ook gesurfd) worden naar IP-adressen .... het lijkt me dan een DNS probleem.
Er is geen pijl op te trekken wánneer er wát aan de hand is. @home heeft alles 'doorgemeten', maar men claimt dat alles in orde is en dat het een instelling moet zijn van de computer. Al moesten zij toegeven ook dat je al héél snel door de instellingen heen bent bij een dergelijk eenvoudige opstelling als het hier betreft.

Het probleem begon onder Windows98. De tweede lijn helpdesk van @home wist mij toen te vertellen dat ze vanaf daar konden zien hoe de computer de gegevens van hun DHCP-server 'negeerde'.
"Wij zien dat jullie computer de aanvraag doet en dat onze server hieraan voldoet, jullie computer lijkt er niet mee te doen. Zet er maar eens XP of 2000 op".

Ook al vond ik het een idiote oplossing, toch heb ik er 2000 op gezet met alle mogelijke Service Packs en updates die er van de MS-server te plukken zijn. Het probleem leek toen opgelost, maar is er nu weer!
Voordat ik weer enkele tientallen euro's aan de helpdesk besteed, dacht ik dit eerst even hier te dumpen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

raar probleem.
heb je wel een aantal hardware zaken uitgesloten?

als internet plat licht, branden de lampjes op het modem wel goed?
heb je het wel eens geprobeerd met een andere nic?
heb je jouw pc daar wel eens neergezet?

ik denk dat je dat soort dingen moet uitproberen om dit probleem op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]damster schreef op 21 mei 2003 @ 01:31:
raar probleem.
heb je wel een aantal hardware zaken uitgesloten?
als internet plat licht, branden de lampjes op het modem wel goed?
Yup. De jongens van @home zien de machine ook op die momenten en kunnen geen fouten vinden.
heb je het wel eens geprobeerd met een andere nic?
Nee, nog niet. Het is een NIC van mijzelf die het altijd goed gedaan. Ik weet ook wel dat niet nog steeds het geval hoeft te zijn, maar toch wilde ik dit voor nu nog even laten liggen.
heb je jouw pc daar wel eens neergezet?
Nee, morgen ga ik daar met mijn laptop heen. Die computer heb ik al wel op mijn netwerk hier gehad en dan luistert deze prima naar mijn DHCP-server en naar de DNS-servers van @home.
ik denk dat je dat soort dingen moet uitproberen om dit probleem op te lossen.

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

misschien weer zo'n actie van @home om 2 x een cc nummer uit te geven... eis gewoon een cc******-b account van hun en probeer het daar nog es mee..

EDIT:

Of probeer je eigen cc nummer es bij de buren.. heb je met dat cc-nummer geen last dan weet je zeker dat de fout bij @home ligt en heb je ook gegronde reden om een B account te eisen ;)

[ Voor 42% gewijzigd door lak op 21-05-2003 02:16 ]

SysSpec

• job

job

b accounts delen ze niet meer uit helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 21-05-2003 02:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm jammer, dat had ik er nog niet bij verteld, dat hebben we al geprobeerd ... geen verschil. Hetzelfde probleem kwam daar ook mee voor. Nu zijn we weer bij a(f) :D

Edit:
Dat geintje van mijn cc-nummer daar proberen doe ik liever niet, dan moet ik mijn hele netwerk naar beneden halen. Aardige mensen hoor, daar niet van, maar daar heb ik even geen zin in.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 03:57 ]

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:43

maontje

better off Playing

damster schreef op 21 May 2003 @ 02:22:
b accounts delen ze niet meer uit helaas.
Ja hoor als je er op staat moeten ze wel.
Heb dat hier thuis ook gehad.

Maar je zegt je kunt wel surfen naar ipadressen mik dan eens je winsock2 uit je register. En verwijdern dan je nic uit je netwerkomgeving.
Dan opnieuw opstarten en dan zal het waarschijnlijk wel werken.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:16
misschien dat je nic uitgeschakelt word na een tijdje (energie besparing?)

https://d4armory.io/Player/803500

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Klinkt mij meer als een newdotnet probleem. En die wordt veelal veroorzaakt door..., jawel...., Kazaa...
Ik heb dit al vaker gezien en tot nu toe was dit dus het probleem.
Via Google een search op newdotnet brengt vele mogelijke oplossingen aan, hoewel ik een hoop al geprobeerd heb, is vaak een herinstallatie de beste mogelijkheid!

Newdotnet verziekt namelijk je netwerkinstellingen. Je kunt de instellingen wel verwijderen en opnieuw aanmaken, maar laat dat nou net NIET werken...

Dus:
1. Controleer de PC op aanwezigheid van newdotnet*.* (ik geloof newdotnetdll.dll, maar met betreffende search zal je alle gerelateerde bestanden kunnen vinden)
2. Effe Google
3. evt. herinstallatie en laat Kazaa maar voorlopig achterwege (neem dan eMule of WinMx)

We have just one world, but we live in different ones...

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 10:17
Helaas ben je niet de enige met dit probleem. Ik heb hier ook al meer dan een half jaar last van. En van @home hoef je verder niks te verwachten. Die zeggen alleen maar dat ik mijn modem even uit moet zetten en dan na 10 minuten weer opnieuw moet aanzetten. Dan zou het weer moeten werken.

Tuurlijk werkt het dan weer, maar daar hoeft mijn modem niet voor uit. Als ik namelijk mijn connectie kwijt ben met internet dan duurt het gewoon een paar minuten en dan is de connectie weer terug.

Ik heb ook ooit iets gelezen over de netwerkkaarten van medion pc's. Die zouden een verkeerd mac adres versturen waardoor servers van @home vol lopen. Deze servers verbraken dan gewoon alle verbindingen. Weet alleen niet of dat hier ook de oorzaak is.

Goeie tip: Ga een lekker koekje of biertje halen als je verbinding weg is, tegen de tijd dat je terugbent is je connectie ook weer terug ;)

Sterkte ermee....

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:41
Kijk ook eens naar de hoeveelheid verzonden en ontvangen pakketten over de externe NIC als de PC niks staat te doen. MAW is er niet en progsel actief (kazza/edonkey) dat een enorme upload veroorzaakt. Verder kun je als de verbinding weer eens wegvalt proberen met pathping (ipv ping) een beter inzicht te krijgen.

Mogelijke oplossing : Vul je IPnummer eens static in en gebruik de DNS servers van worldcom (193.79.242.39 en 193.79.251.39). Kijken wat er dan gebeurt.

• maontje

maontje

better off Playing

Statisch is niet een goede optie omdat de ipadressen nog wel eens willen wisselen.
Als @home dan merkt dat je hem statisch heb staan willen ze nogal eens moeilijk doen..

Verwijderd

maontje schreef op 21 May 2003 @ 11:47:
Statisch is niet een goede optie omdat de ipadressen nog wel eens willen wisselen.
Als @home dan merkt dat je hem statisch heb staan willen ze nogal eens moeilijk doen..
ik heb al een slordige 3 jaar t zelfde ip hoor :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 17:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Inderdaad, heel af en toe veranderen de ip's wel. Niet vaak echter... Gewoon hard inproggen en zodra inet traag wordt, slecht werkt, effe cc nummer resolven en is het dan een ander ip effe nieuwe gegevens ophalen met dhcp en daarna weer statich maken. Hier (groningen) heb ik net een maandje terug ofzo een nieuw ip gekregen, en da's de 1e in mijn 3 jaar ofzo @home. Behalve dan een recente verhuizing, maar da's logisch :P

Je geeft aan thuis een netwerk te hebben, draai je daar toevallig linux op een server om het te delen of heb je een router/windows oplossing (weet enkel voor linux, wat ik hier ook heb een test). In plaats van jouw cc nummer bij je buurman te gebruiken kun je thuis het cc-nummer van je buurman eens proberen. Met linux kan dit terwijl je eigen cc-nummer online blijft door gewoon hem op eth0:0 (of 1:0 indien je de 2e nic voor @home gebruikt) te zetten. Werkt dit? Effe je eigen cc-nummer neerhalen (internet werkt dan immers nog, over je buurmans ip) en dan bij je buurman je eigen cc eens testen. Weer dit probleem? Dan is het duidelijk dat het aan de nic (8129 zuigt anywayz, dus regel sowiezo een andere :P) of de kabelmodem ligt. Dan kun je door je laptop via zijn modem te testen uitsluiten dat het aan zijn nic of modem ligt, en weet je de oorzaak...

• -TAZZ-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 23:27

-TAZZ-

X

Een collega van mij had hetzelfde probleem. Het bleek dat iemand 'misbruik' maakte van zijn @home/cc-naam. De DHCP request werd geweigerd omdat het adres reeds in gebruik was. Hij heeft dit met @Home opgelost door overdag zijn PC+modem te zetten en direct met helpdesk te bellen zodra zijn ip adres toch bereikbaar was. Ze hebben vervolgens de persoon weten te achterhalen die 'misbruik maakte' van zijn cc-naam/zijn cc-naam verkeerd had ingevuld.

Verwijderd

dat is helaas niet altijd een probleem veroorzaakt door een (mis-)gebruiker van @home.
het komt voor dat @home zelf hetzelfde IP toekent aan verschillende hostnamen.

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
je hebt wel @home als werkgroep? klinkt heel erg dom, maar het hielp bij een vriend van me.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Verwijderd

Bi mij was het ook bagger en toen hebben ze me "opnieuw aangemeld" bij @home en alles was weer check. Vraag eens of ze dat doen. Kost je 10 minuten. Is wel te betalen.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:46
vul een 212.120.66.204 in bij dns(is alternatief heeft mij nog niet in de steek gelaten) en als secundare 213.51.129.70(of .69).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Tijdje geleden ook probelemen gehad met mijn verbinding en dit kwam door het programma Kazaa.
Verwijder dat bagger ding en laat er adaware overheen lopen zodat je zeker bent dat al je troep die er niet op hoort er van af is. Trouwens ik had dit probleem met een NIC ( de standaard Realtek) Heb nu een 3com er in hangen en me probleem is er niet meer geweest.

En als je trouwens een leuk alternatief voor kazaa wilt gebruik dan piolet. is trouwens alleen voor mp3 ( geen spam trouwens)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:41
maontje schreef op 21 May 2003 @ 11:47:
Die knuppels van @home kunnen moeilijk doen wat ze willen. Ik betaal genoeg voor de verbinding, als hun dan de zaakjes niet op orde hebben zorg ik zelf wel dat 't werkt.

Heb ik overigens al eens een discussie over gehad met een helpdesk medewerker, die gaf me nog gelijk ook.

Verwijderd

Of je backupt alles en doet een format C: (Je weet dan vrijwel zeker dat het niet aan jouw computer ligt) en anders plaats je gewoon even een andere computer en dan kijk je op het zelfde probleem zich nog voordoet.

Verwijderd

Topicstarter
Nulnulnix schreef op 21 May 2003 @ 09:30:
Klinkt mij meer als een newdotnet probleem. En die wordt veelal veroorzaakt door..., jawel...., Kazaa...
Ik heb dit al vaker gezien en tot nu toe was dit dus het probleem.
Via Google een search op newdotnet brengt vele mogelijke oplossingen aan, hoewel ik een hoop al geprobeerd heb, is vaak een herinstallatie de beste mogelijkheid!

Newdotnet verziekt namelijk je netwerkinstellingen. Je kunt de instellingen wel verwijderen en opnieuw aanmaken, maar laat dat nou net NIET werken...

Dus:
1. Controleer de PC op aanwezigheid van newdotnet*.* (ik geloof newdotnetdll.dll, maar met betreffende search zal je alle gerelateerde bestanden kunnen vinden)
2. Effe Google
3. evt. herinstallatie en laat Kazaa maar voorlopig achterwege (neem dan eMule of WinMx)
Hmmm, dit klinkt wel interessant. Kazzaa Loopt daar bij mijn weten niet, tenminste ik heb het niet zien staan en het wordt niet opgestart tijdens het booten van Windows2000. IMesh is er wel geïnstalleerd, maar ook dit wordt handmatig gestart en lijkt hier los van te staan. Lijkt!
Sepiroth schreef op 21 May 2003 @ 09:33:
Helaas ben je niet de enige met dit probleem. Ik heb hier ook al meer dan een half jaar last van. En van @home hoef je verder niks te verwachten. Die zeggen alleen maar dat ik mijn modem even uit moet zetten en dan na 10 minuten weer opnieuw moet aanzetten. Dan zou het weer moeten werken.

Tuurlijk werkt het dan weer, maar daar hoeft mijn modem niet voor uit. Als ik namelijk mijn connectie kwijt ben met internet dan duurt het gewoon een paar minuten en dan is de connectie weer terug.

Ik heb ook ooit iets gelezen over de netwerkkaarten van medion pc's. Die zouden een verkeerd mac adres versturen waardoor servers van @home vol lopen. Deze servers verbraken dan gewoon alle verbindingen. Weet alleen niet of dat hier ook de oorzaak is.

Goeie tip: Ga een lekker koekje of biertje halen als je verbinding weg is, tegen de tijd dat je terugbent is je connectie ook weer terug ;)

Sterkte ermee....
Opzich een goede tip ware het niet dat het mijn verbinding niet is en de kinderen daar waarschijnlijk (hopelijk) nog niet aan het bier zitten. Plus, de verbinding is hier niet terug na tien minuten, die is pas terug na veel instellingen switchen en klooien.
Dit is trouwens een LevelOne NIC met een RTL8029 chipje, dezelfde als ik hier gebruik voor met verbinding met de modem en loopt al drie jaar zonder problemen.
Domino schreef op 21 May 2003 @ 10:35:
Kijk ook eens naar de hoeveelheid verzonden en ontvangen pakketten over de externe NIC als de PC niks staat te doen. MAW is er niet en progsel actief (kazza/edonkey) dat een enorme upload veroorzaakt. Verder kun je als de verbinding weer eens wegvalt proberen met pathping (ipv ping) een beter inzicht te krijgen.

Mogelijke oplossing : Vul je IPnummer eens static in en gebruik de DNS servers van worldcom (193.79.242.39 en 193.79.251.39). Kijken wat er dan gebeurt.
Er zijn twee type problemen:
Of er is helemaal geen verbinding, er kan zelfs niet gepingd worden naar IP-nummers. Er is dan dus ook helemaal geen traffic.
Of er is wel verbinding maar geen DNS, sommige verbindingen lukken dus wel (Zoals MSN geloof ik). Traffic is er dan nauwelijks.
Kippenijzer schreef op 21 May 2003 @ 12:08:
Inderdaad, heel af en toe veranderen de ip's wel. Niet vaak echter... Gewoon hard inproggen en zodra inet traag wordt, slecht werkt, effe cc nummer resolven en is het dan een ander ip effe nieuwe gegevens ophalen met dhcp en daarna weer statich maken. Hier (groningen) heb ik net een maandje terug ofzo een nieuw ip gekregen, en da's de 1e in mijn 3 jaar ofzo @home. Behalve dan een recente verhuizing, maar da's logisch :P
Ik heb het ook een hele tijd statisch gehad, nooit last van gehad, ook niet met @home/essent. Ik vind dat echter een noodoplossing: ik weet niet of ik die mensen, die absoluut geen verstand van dit alles hebben, daarmee op kan zadelen.
Je geeft aan thuis een netwerk te hebben, draai je daar toevallig linux op een server om het te delen of heb je een router/windows oplossing (weet enkel voor linux, wat ik hier ook heb een test). In plaats van jouw cc nummer bij je buurman te gebruiken kun je thuis het cc-nummer van je buurman eens proberen. Met linux kan dit terwijl je eigen cc-nummer online blijft door gewoon hem op eth0:0 (of 1:0 indien je de 2e nic voor @home gebruikt) te zetten. Werkt dit? Effe je eigen cc-nummer neerhalen (internet werkt dan immers nog, over je buurmans ip) en dan bij je buurman je eigen cc eens testen. Weer dit probleem? Dan is het duidelijk dat het aan de nic (8129 zuigt anywayz, dus regel sowiezo een andere :P) of de kabelmodem ligt. Dan kun je door je laptop via zijn modem te testen uitsluiten dat het aan zijn nic of modem ligt, en weet je de oorzaak...
Ik heb hier een Windows2000 servertje met ICS en wat andere toeters en bellen. Ik heb ook nog een Linux servertje staan wat ingericht is als router. Die staat nu stof te verzamelen, maar wellicht kan ik het eens proberen als alle andere dingen niet lukken. Eerst met de laptop die kant op denk ik.
Wat ik al eerder zei, ik het dezelfde NIC (RTL8029)bij mij hier draaien en daar heb ik geen problemen mee.
-TAZZ- schreef op 21 mei 2003 @ 12:08:
Een collega van mij had hetzelfde probleem. Het bleek dat iemand 'misbruik' maakte van zijn @home/cc-naam. De DHCP request werd geweigerd omdat het adres reeds in gebruik was. Hij heeft dit met @Home opgelost door overdag zijn PC+modem te zetten en direct met helpdesk te bellen zodra zijn ip adres toch bereikbaar was. Ze hebben vervolgens de persoon weten te achterhalen die 'misbruik maakte' van zijn cc-naam/zijn cc-naam verkeerd had ingevuld.
Ook dit heb ik overwogen en getest, maar dat zou betekenen dat het IP-adres ook al bezet zou moeten zijn en dat is niet het geval. Als ik het handmatig invoer bij dit systeem dan kan ik ernaar pingen, ook vanaf mijn huis (alleen dan geen DNS bij hem). Als ik het dan weer dynamisch zet komen er weer geen gegevens van de @home DHCP-server en kan ik dus ook het IP-adress niet meer pingen. Het lijkt me dus gewoon vrij.
Sneak[3G] schreef op 21 mei 2003 @ 12:19:
je hebt wel @home als werkgroep? klinkt heel erg dom, maar het hielp bij een vriend van me.
Hehe, ja, @home gaf me dit ook als 'oplossing'. Volgens mij hebben zij er meer aan dan ik. Toevallig staat het daar nog steeds op.
kevinp schreef op 21 May 2003 @ 12:30:
vul een 212.120.66.204 in bij dns(is alternatief heeft mij nog niet in de steek gelaten) en als secundare 213.51.129.70(of .69).
Ik heb nu al een lijst met vier DNS-servers:
ns1.home.nl = 212.120.66.204
ns2.home.nl = 213.51.129.97
ns3.home.nl = 213.51.128.75
ns4.home.nl = 213.51.144.75
Ik geef toe, allen zijn van @home/essent.
Dat laatste nummer wat jij noemt is toch geen DNS-server? Ik dacht dat dat een proxy-server in Den Bosch was.
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 12:34:
Tijdje geleden ook probelemen gehad met mijn verbinding en dit kwam door het programma Kazaa.
Verwijder dat bagger ding en laat er adaware overheen lopen zodat je zeker bent dat al je troep die er niet op hoort er van af is. Trouwens ik had dit probleem met een NIC ( de standaard Realtek) Heb nu een 3com er in hangen en me probleem is er niet meer geweest.

En als je trouwens een leuk alternatief voor kazaa wilt gebruik dan piolet. is trouwens alleen voor mp3 ( geen spam trouwens)
Weer die NIC, ik moet daar dan toch eens naar kijken. Ik heb alleen zo gauw even geen alternatief voor die kaart.
Domino schreef op 21 mei 2003 @ 13:38:
[...]Die knuppels van @home kunnen moeilijk doen wat ze willen. Ik betaal genoeg voor de verbinding, als hun dan de zaakjes niet op orde hebben zorg ik zelf wel dat 't werkt.

Heb ik overigens al eens een discussie over gehad met een helpdesk medewerker, die gaf me nog gelijk ook.
Mee eens! En die mensen hebben nu al RUIM twee maand geen (normale) verbinding, dat is meer dan 100 euro weggeflikkerd.
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 13:59:
Of je backupt alles en doet een format C: (Je weet dan vrijwel zeker dat het niet aan jouw computer ligt) en anders plaats je gewoon even een andere computer en dan kijk je op het zelfde probleem zich nog voordoet.
Niet weer, ik heb dat net gedaan! Eerst van 95 naar 98se, toen naar 2000 prof.

Thanks allen. Maar ... keep it coming, ik denk dat ik er nog lang niet ben.

• job

job

test het gewoon eerst eens met een andere pc. je zou er toch je notebook aan hangen.
dan weet je in elk geval of het een probleem is aan de kant van je buren of aan de kant van @home.
(ik gok het laatste, maar dan weet je het zeker)

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:25
Heb hetzelfde euvel hier regelmatig, zie dan het volgende gebeuren:
DHCP Client: Send Discover
DHCP Client: Receive Offer from 213.51.144.18
DHCP Client: Send Request,Request IP=217.120.xxx.xxx
Hierna volgt niets meer...

btw wat is het verschil tussen a en b in de computernaam bij @home?

• 3R
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-10-2025

3R

infrequent visitor

bommel schreef op 21 May 2003 @ 21:31:

Dat zijn mensen die met meerdere PC's aangesloten zitten. Eerder gaf @Home altijd extra IP-adressen uit en het CC-nummer kreeg dan een achtervoegsel B (of C) ipv A.

* 3R is eigenaar van een A, B en C naam, dus 3 IP-adressen :P

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:12

Wildfire

Joy to the world!

3R_ schreef op 21 May 2003 @ 21:52:
[...]

Dat zijn mensen die met meerdere PC's aangesloten zitten. Eerder gaf @Home altijd extra IP-adressen uit en het CC-nummer kreeg dan een achtervoegsel B (of C) ipv A.

* Wildfire is eigenaar van een A, B en C naam, dus 3 IP-adressen :P
Ik heb maar één IP-adres en zit toch al aan de -C... :)

Dat dankzij twee eerdere zware storingen waardoor @Home zich genoodzaakt zag m'n oud CP-adresje te wissen... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• maontje

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 11:56:
[...]

ik heb al een slordige 3 jaar t zelfde ip hoor :)
BEn al met m'n3e ip adres bezig in 2 jaar

• lak
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

bommel schreef op 21 May 2003 @ 21:31:
...

Als je een account voor een 2e pc aanvraagt krijg je een cc*****-b account... Bij een 3e een cc******-c account, etc.

Toch denk ik nog steeds dat er iets met dat CC account aan de hand is, dus probeer dat gewoon uit! Pak een cc account van jezelf of van iemand anders, puur en alleen om effe te proberen of dat wel werkt... en... probeer idd een andere computer... scoor een laptoppie en ram die er es aan met datzelfde cc account...

Dan pas kan je dingen gaan uitsluiten.

NB: 90% van de probleem gevallen die ik zie met @home zijn fouten met dat CC nummer. Vaak een fout van hun kant, soms door misbruik van anderen..

SysSpec

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:14

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 01:11:

Het probleem is dit: de computer verliest internetverbinding op onregelmatige tijden. Aanmelden lukt daarna vaak niet meer, hij krijgt domweg geen lease van de DHCP-server van @home.

.
heb je ook gevraagd of de modem wel goed staat in/op de Com controller ,
bij chello is dat nog wel eens het geval als het om een Com 21 gaat .

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Verwijderd

Topicstarter
We (@home en ik) hebben het maar opgegeven. Winsock2 verwijderd, Realtek NIC vervangen voor een Intel, hell we hebben zelfs Windows2000 opnieuw geïnstalleerd, niks werkt. Als ik mijn laptop eraan hang werkt alles prima en nog lekker vlot ook, het moet dus bijna wel aan die computer liggen. Maar wat!??!?!
Essent/@home geeft toe dat ze niets meer voor ons kunnen (lees: willen) doen en ik ben absoluut aan het einde van mijn mogelijkheden gekomen.

Als iemand nog een briljante inval krijgt hoor ik dit graag. Maar dan wel snel want waarschijnlijk wordt het abonnement opgezegd, het is namelijk een beetje zonde om nog langer voor bijna 50 euro in maand een kastje met knipperende lampjes in de meterkast te mogen hebben.

• --Mulder--
  • Laatst online: 20-05 15:08
Als ik jouw was zou ik er eens een andere NIC inzetten zodat je in ieder geval kunt uitsluiten of het niet aan de NIC ligt.

- is al gebeurt :)

[ Voor 9% gewijzigd door --Mulder-- op 22-05-2003 22:08 ]

• --Mulder--
  • Laatst online: 20-05 15:08
- Netwerkkaart in een ander PCI slot?
- BIOS instellingen nagelopen? (voor zover het kan)
- UTP kabel vervangen?
- Jouw eigen CC eens gebruiken?

Hopelijk kun je er iets mee . . .

Verwijderd

Topicstarter
--Mulder-- schreef op 22 May 2003 @ 22:10:
- Netwerkkaart in een ander PCI slot?
NIC is vervangen, dus een ander slot lijkt me dan niet nodig om te testen.
- BIOS instellingen nagelopen? (voor zover het kan)
In de BIOS staat enorm weinig wat hiermee te maken kan hebben
- UTP kabel vervangen?
Die kabel loopt door het hele huis en is zo'n 25 meter lang, een beetje veel werk om iets te testen wat het naar alle waarschijnlijkheid niet is. Mijn laptop deed het immers perfect op die kabel.
- Jouw eigen CC eens gebruiken?
Dat is iets wat ik nog steeds niet wilde doen omdat ik dan mijn netwerk naar beneden moet halen. Maar ok, het is dan ook echt het laatste wat ik nog eens kan proberen. Maar dan .... stel alles werkt dan, wat dan? Bel ik @home met dat nieuws? Wat kunenn zij ermee? De CC-naam is al eens veranderd van a naar b en sinds gisteravond naar c.
Hopelijk kun je er iets mee . . .

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:12

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 16:18:
[...]

NIC is vervangen, dus een ander slot lijkt me dan niet nodig om te testen.
Niet geprobeerd = geen zekerheid. Toch even proberen dus.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Wildfire schreef op 23 May 2003 @ 16:19:
[...]
Niet geprobeerd = geen zekerheid. Toch even proberen dus.
Erm, het is geen onwil van mij, maar als je mij uit kan leggen waarom een ander PCI-slot enig verschil zou kunnen maken dan zal ik misschien het overwegen.
Het enige nut wat ik er nu van inzie, is, of het is een conflict tussen apparaten, hetgeen niet het geval is (niet zeuren, dat is NIET het geval :) ) of het feit dat veranderen van slot tot gevolg heeft dat de drivers opnieuw geïnstalleerd worden. Bij een NIC heeft dat tevens tot gevolg dat de protocollen opnieuw worden gekoppeld. Maar, de NIC is al vervangen dus dat alles is al ondervangen.
Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat een hardware probleem is uit te sluiten.

Update: het IP-adres en de CC-naam zijn ineens te pingen terwijl de machine uitstaat :/ Dit hebben we nog niet eerder gezien.
Het lijkt er dus op dat iemand de boel aan het belazeren is. Bij @home wordt een nieuwe account aangemaakt en de oude vernietigd. Als het zo is dat een "CC-dief" de oorzaak van alle problemen was, dan zou het daarmee dus opgelost zijn.
Al verklaart het voor mij niet alles .....

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 20:39 ]

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 17:22

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 19:25:
....
Update: het IP-adres en de CC-naam zijn ineens te pingen terwijl de machine uitstaat :/ Dit hebben we nog niet eerder gezien.
Het lijkt er dus op dat iemand de boel aan het belazeren is. Bij @home wordt een nieuwe account aangemaakt en de oude vernietigd. Als het zo is dat een "CC-dief" de oorzaak van alle problemen was, dan zou het daarmee dus opgelost zijn.
Al verklaart het voor mij niet alles .....
Lekkere oplossing --> De kans dat iemand jouw oude IP statisch heeft staan is groter dan dat iemand een tikfout heeft gemaakt.
Het ip address word terug in de pool gegooid en vervolgens is er iemand anders die er last van heeft.

No news is bad news.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft die gene niet het IP-adres statisch staan, maar gewoon de naam 'geleent'. Ik kon pingen naar ccnummer.city1.prov.home.nl. Het lijkt me dus geen voorwaarde dat hij het statisch of dynamisch had staan.
Dit verklaarde voor mij ook waarom diegene zo snel 'meeverhuisde' als de CC-naam veranderde van een 'a' naar een 'b' en naar een 'c'. Als zijn machine geen verbinding meer kon krijgen, veranderde meneer gewoon de laatste letter.

• rvm
  • Niet online

rvm

Als @Home aan die a, b of c naam telkens hetzelfde IPnr koppelde, dan is het waarschijnlijker dat iemand in je buurt datzelfde IPnr statisch heeft ingesteld.

Verwijderd

Ik wilde nog ff een oplossing aandragen voor het geval het toch geen gejat CP/CC nummer is....

Toen @home internet hier kwam installeren moest de wandcontactdoos worden vervangen. Dit deden ze puur uit voorzorg. Het was een extra afgeschermd model tegen storingen enzo.
Internet heeft toen altijd perfect gewerkt.

Een jaar later hebben wij hier tijdens een verbouwing de antenne-wandcontactdoos moeten vervangen, omdat we er eentje nodig hadden die intern de antennekabel kon doorlussen. Internet ging toen ineens superbrak werken. Allemaal rare dingen, niet kunnen pingen af en toe, verbinding die constant weg viel en de modem leek wel een discoinstallatie af en toe. We hebben toen vanalles geprobeerd, niet realiserende dat @home een jaar eerder de WCD had vervangen.......

Na tijdje kwamen we erachter, door toch eens de oude WCD te plaatsen. Toen werkte het weer perfect, alleen kon de tv niet meer doorgelust worden. Dus wij opzoek naar een goede afgeschermde WCD die ook kon doorlussen. Die gevonden, geïnstalleerd et voilà.....

Sindsdien doet internet het weer perfect ! :)

Moraal van het verhaal: Zorg voor een goed afgeschermde WCD....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 18:17 ]

Verwijderd

vraag om de motorola modem of laat ze er een nieuwe firmware overheen gooien als je een slime helpdesk medewerker hebt die komt daar zelf mee

Verwijderd

Topicstarter
rvm schreef op 25 May 2003 @ 14:28:
Als @Home aan die a, b of c naam telkens hetzelfde IPnr koppelde, dan is het waarschijnlijker dat iemand in je buurt datzelfde IPnr statisch heeft ingesteld.
Nee, want met iedere naamsverandering kwam er ook een nieuw IP. Dat is nu juist het doel van een dergelijke truuk.
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 18:15:
Ik wilde nog ff een oplossing aandragen voor het geval het toch geen gejat CP/CC nummer is....

Toen @home internet hier kwam installeren moest de wandcontactdoos worden vervangen. Dit deden ze puur uit voorzorg. Het was een extra afgeschermd model tegen storingen enzo.
Internet heeft toen altijd perfect gewerkt.

Een jaar later hebben wij hier tijdens een verbouwing de antenne-wandcontactdoos moeten vervangen, omdat we er eentje nodig hadden die intern de antennekabel kon doorlussen. Internet ging toen ineens superbrak werken. Allemaal rare dingen, niet kunnen pingen af en toe, verbinding die constant weg viel en de modem leek wel een discoinstallatie af en toe. We hebben toen vanalles geprobeerd, niet realiserende dat @home een jaar eerder de WCD had vervangen.......

Na tijdje kwamen we erachter, door toch eens de oude WCD te plaatsen. Toen werkte het weer perfect, alleen kon de tv niet meer doorgelust worden. Dus wij opzoek naar een goede afgeschermde WCD die ook kon doorlussen. Die gevonden, geïnstalleerd et voilà.....

Sindsdien doet internet het weer perfect ! :)

Moraal van het verhaal: Zorg voor een goed afgeschermde WCD....
Dit verhaal klopt wel, maar dat is hier niet het geval, want als er een verbinding is dan is het allemaal perfect, snel, mooi, lief en aardig. Het probleem is ook zo maar begonnen zonder dat er in huis ook maar iets is veranderd.
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 18:19:
vraag om de motorola modem of laat ze er een nieuwe firmware overheen gooien als je een slime helpdesk medewerker hebt die komt daar zelf mee
Ik denk niet dat ze zo maar op verzoek een nieuwe modem komen neerzetten. Daar komt bij dat @home alles tot en met de modem 'doorgemeten en goedbevonden' heeft, daarmee wordt het een probleem van de klant.
Firmwareupdates vinden toch sowieso automatisch al plaats? Of gebeurde dat nu juist als je de netspanning een tijdje van de modem had gehaald? (ik weet het, het is HET modem, maar ik weiger me te conformeren aan een dergelijk stomme vervoeging van 'DE modulator/demodulator') (8>
Slimme Helpdesk medewerker? Ik heb er tientallen aan de lijn gehad en eentje mocht dat label dragen, maar ja, dan moet hij zich nog houden aan de Essent richtlijnen. Hmmmm, kinda defeats the purpose of having intellect.

Verwijderd

Ik heb altijd geleerd dat ut de modem is hoor (8>

• maontje

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 20:22:
Ik heb altijd geleerd dat ut de modem is hoor (8>
Nou het hoeft niet altijd het modem te wezen hoor. Maar die gasten van @home worden volgensmij per klankt betaald.. En dus sturen ze de mensen van het kastje naar de muur...

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, volgens mij bedoelde hij de grammatica .... DE of HET modem.
'Kastje naar de muur', ook leuk gevonden :)

• maontje

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 05:39:
Hehe, volgens mij bedoelde hij de grammatica .... DE of HET modem.
'Kastje naar de muur', ook leuk gevonden :)
Zal zomaar kenne :P toch

Verwijderd

Ik had het idd over de of het modem :)

Is het prob al gefixed btw?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ze hebben nu een volledig nieuwe account en dus een nieuwe cc-naam en nieuw IP.
\Alles lijkt perfect te werken en dus moet het bijna wel een 'gestolen' cc-naam zijn geweest. Diegene verhuisde gewoon mee als de naam van een a naar een b naar een c werd hernoemd, hij kon niet meer aanloggen en nam waarschijnlijk aan dat @home de naam had veranderd naar de volgende. Daarom werkte het iedere keer weer even een paar uur.
Het verklaart voor mij alleen nog niet dat wanneer ik naar mijn laptop switchte alles ineens prima leekt te werken. Het zal wel toeval zijn geweest.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

eeej dat probleem heb ik ook :(
het gene wat ik doe behalve flink vloeken en zo is 't volgende;
schakel de netwerk verbinding van de client richting de modem uit
pak een klein voorwerk (naald/paperclip oid) en beuk de reset knop in an de onderkant van het modem(pje)
wacht vervolgens een klein kwartier of zo, en schakel de netwerk verbinding weer in.
vraag nu via ipconfig /renew -all (zo iets?) een nieuw ip aan van de dhcp; dit is 't enigste wat bij mij lijkt te helpen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1