Nulnulnix schreef op 21 May 2003 @ 09:30:
Klinkt mij meer als een newdotnet probleem. En die wordt veelal veroorzaakt door..., jawel...., Kazaa...
Ik heb dit al vaker gezien en tot nu toe was dit dus het probleem.
Via Google een search op newdotnet brengt vele mogelijke oplossingen aan, hoewel ik een hoop al geprobeerd heb, is vaak een herinstallatie de beste mogelijkheid!
Newdotnet verziekt namelijk je netwerkinstellingen. Je kunt de instellingen wel verwijderen en opnieuw aanmaken, maar laat dat nou net NIET werken...
Dus:
1. Controleer de PC op aanwezigheid van newdotnet*.* (ik geloof newdotnetdll.dll, maar met betreffende search zal je alle gerelateerde bestanden kunnen vinden)
2. Effe Google
3. evt. herinstallatie en laat Kazaa maar voorlopig achterwege (neem dan eMule of WinMx)
Hmmm, dit klinkt wel interessant. Kazzaa Loopt daar bij mijn weten niet, tenminste ik heb het niet zien staan en het wordt niet opgestart tijdens het booten van Windows2000. IMesh is er wel geïnstalleerd, maar ook dit wordt handmatig gestart en lijkt hier los van te staan. Lijkt!
Sepiroth schreef op 21 May 2003 @ 09:33:
Helaas ben je niet de enige met dit probleem. Ik heb hier ook al meer dan een half jaar last van. En van @home hoef je verder niks te verwachten. Die zeggen alleen maar dat ik mijn modem even uit moet zetten en dan na 10 minuten weer opnieuw moet aanzetten. Dan zou het weer moeten werken.
Tuurlijk werkt het dan weer, maar daar hoeft mijn modem niet voor uit. Als ik namelijk mijn connectie kwijt ben met internet dan duurt het gewoon een paar minuten en dan is de connectie weer terug.
Ik heb ook ooit iets gelezen over de netwerkkaarten van medion pc's. Die zouden een verkeerd mac adres versturen waardoor servers van @home vol lopen. Deze servers verbraken dan gewoon alle verbindingen. Weet alleen niet of dat hier ook de oorzaak is.
Goeie tip: Ga een lekker koekje of biertje halen als je verbinding weg is, tegen de tijd dat je terugbent is je connectie ook weer terug
Sterkte ermee....
Opzich een goede tip ware het niet dat het mijn verbinding niet is en de kinderen daar waarschijnlijk (hopelijk) nog niet aan het bier zitten. Plus, de verbinding is hier niet terug na tien minuten, die is pas terug na veel instellingen switchen en klooien.
Dit is trouwens een LevelOne NIC met een RTL8029 chipje, dezelfde als ik hier gebruik voor met verbinding met de modem en loopt al drie jaar zonder problemen.
Domino schreef op 21 May 2003 @ 10:35:
Kijk ook eens naar de hoeveelheid verzonden en ontvangen pakketten over de externe NIC als de PC niks staat te doen. MAW is er niet en progsel actief (kazza/edonkey) dat een enorme upload veroorzaakt. Verder kun je als de verbinding weer eens wegvalt proberen met pathping (ipv ping) een beter inzicht te krijgen.
Mogelijke oplossing : Vul je IPnummer eens static in en gebruik de DNS servers van worldcom (193.79.242.39 en 193.79.251.39). Kijken wat er dan gebeurt.
Er zijn twee type problemen:
Of er is helemaal geen verbinding, er kan zelfs niet gepingd worden naar IP-nummers. Er is dan dus ook helemaal geen traffic.
Of er is wel verbinding maar geen DNS, sommige verbindingen lukken dus wel (Zoals MSN geloof ik). Traffic is er dan nauwelijks.
Kippenijzer schreef op 21 May 2003 @ 12:08:
Inderdaad, heel af en toe veranderen de ip's wel. Niet vaak echter... Gewoon hard inproggen en zodra inet traag wordt, slecht werkt, effe cc nummer resolven en is het dan een ander ip effe nieuwe gegevens ophalen met dhcp en daarna weer statich maken. Hier (groningen) heb ik net een maandje terug ofzo een nieuw ip gekregen, en da's de 1e in mijn 3 jaar ofzo @home. Behalve dan een recente verhuizing, maar da's logisch

Ik heb het ook een hele tijd statisch gehad, nooit last van gehad, ook niet met @home/essent. Ik vind dat echter een noodoplossing: ik weet niet of ik die mensen, die absoluut geen verstand van dit alles hebben, daarmee op kan zadelen.
Je geeft aan thuis een netwerk te hebben, draai je daar toevallig linux op een server om het te delen of heb je een router/windows oplossing (weet enkel voor linux, wat ik hier ook heb een test). In plaats van jouw cc nummer bij je buurman te gebruiken kun je thuis het cc-nummer van je buurman eens proberen. Met linux kan dit terwijl je eigen cc-nummer online blijft door gewoon hem op eth0:0 (of 1:0 indien je de 2e nic voor @home gebruikt) te zetten. Werkt dit? Effe je eigen cc-nummer neerhalen (internet werkt dan immers nog, over je buurmans ip) en dan bij je buurman je eigen cc eens testen. Weer dit probleem? Dan is het duidelijk dat het aan de nic (8129 zuigt anywayz, dus regel sowiezo een andere

) of de kabelmodem ligt. Dan kun je door je laptop via zijn modem te testen uitsluiten dat het aan zijn nic of modem ligt, en weet je de oorzaak...
Ik heb hier een Windows2000 servertje met ICS en wat andere toeters en bellen. Ik heb ook nog een Linux servertje staan wat ingericht is als router. Die staat nu stof te verzamelen, maar wellicht kan ik het eens proberen als alle andere dingen niet lukken. Eerst met de laptop die kant op denk ik.
Wat ik al eerder zei, ik het dezelfde NIC (RTL8029)bij mij hier draaien en daar heb ik geen problemen mee.
-TAZZ- schreef op 21 mei 2003 @ 12:08:
Een collega van mij had hetzelfde probleem. Het bleek dat iemand 'misbruik' maakte van zijn @home/cc-naam. De DHCP request werd geweigerd omdat het adres reeds in gebruik was. Hij heeft dit met @Home opgelost door overdag zijn PC+modem te zetten en direct met helpdesk te bellen zodra zijn ip adres toch bereikbaar was. Ze hebben vervolgens de persoon weten te achterhalen die 'misbruik maakte' van zijn cc-naam/zijn cc-naam verkeerd had ingevuld.
Ook dit heb ik overwogen en getest, maar dat zou betekenen dat het IP-adres ook al bezet zou moeten zijn en dat is niet het geval. Als ik het handmatig invoer bij dit systeem dan kan ik ernaar pingen, ook vanaf mijn huis (alleen dan geen DNS bij hem). Als ik het dan weer dynamisch zet komen er weer geen gegevens van de @home DHCP-server en kan ik dus ook het IP-adress niet meer pingen. Het lijkt me dus gewoon vrij.
Hehe, ja, @home gaf me dit ook als 'oplossing'. Volgens mij hebben zij er meer aan dan ik. Toevallig staat het daar nog steeds op.
Ik heb nu al een lijst met vier DNS-servers:
ns1.home.nl = 212.120.66.204
ns2.home.nl = 213.51.129.97
ns3.home.nl = 213.51.128.75
ns4.home.nl = 213.51.144.75
Ik geef toe, allen zijn van @home/essent.
Dat laatste nummer wat jij noemt is toch geen DNS-server? Ik dacht dat dat een proxy-server in Den Bosch was.
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 12:34:
Tijdje geleden ook probelemen gehad met mijn verbinding en dit kwam door het programma Kazaa.
Verwijder dat bagger ding en laat er adaware overheen lopen zodat je zeker bent dat al je troep die er niet op hoort er van af is. Trouwens ik had dit probleem met een NIC ( de standaard Realtek) Heb nu een 3com er in hangen en me probleem is er niet meer geweest.
En als je trouwens een leuk alternatief voor kazaa wilt gebruik dan piolet. is trouwens alleen voor mp3 ( geen spam trouwens)
Weer die NIC, ik moet daar dan toch eens naar kijken. Ik heb alleen zo gauw even geen alternatief voor die kaart.
Domino schreef op 21 mei 2003 @ 13:38:
[...]Die knuppels van @home kunnen moeilijk doen wat ze willen. Ik betaal genoeg voor de verbinding, als hun dan de zaakjes niet op orde hebben zorg ik zelf wel dat 't werkt.
Heb ik overigens al eens een discussie over gehad met een helpdesk medewerker, die gaf me nog gelijk ook.
Mee eens! En die mensen hebben nu al RUIM twee maand geen (normale) verbinding, dat is meer dan 100 euro weggeflikkerd.
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 13:59:
Of je backupt alles en doet een format C: (Je weet dan vrijwel zeker dat het niet aan jouw computer ligt) en anders plaats je gewoon even een andere computer en dan kijk je op het zelfde probleem zich nog voordoet.
Niet weer, ik heb dat net gedaan! Eerst van 95 naar 98se, toen naar 2000 prof.
Thanks allen. Maar ... keep it coming, ik denk dat ik er nog lang niet ben.