LiteOn LTR - 52246S (Retail) of Plextor PX-W4824TA (Retail,

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Voordeel LiteOn LTR - 52246S (Retail)

Toegangstijd: 80 ms
Lezen CD: 52 x (7800 KB/s)
Schrijven CD-R: 52 x (7800 KB/s)
Schrijven CD-RW: 24 x (3600 KB/s)

Voordeel Plextor PX-W4824TA (Retail, BURN-Proof)

Toegangstijd: 65 ms
Lezen CD: 48 x (7200 KB/s)
Schrijven CD-R: 48 x (7200 KB/s)
Schrijven CD-RW: 24 x (3600 KB/s)

Wat is nou naar jullie mening de beste brander. Ik dacht zelf aan de plextor omdat dat mij een beter gevoel geeft dan een lite on. Maar laat mijn gevoel me hier in de steek ??

Of toch maar voor de lite on ? Wat zijn de voors en tegens.

Mischien zelfs maar wachten tot de DVD+-Brander Combo`s te betalen zijn ?

Ik heb nu cd`s van 48X met een brander van 8X dat is de de rede van deze upgrade vraag.

• topper
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01-2023
Ik zou voor de Plextor gaan, de liteon is stukken goedkoper maar ook veel minder betrouwbaar, plextor heeft ook een heel goede reperatie service. :)
Ik gebruik al jaren plextor en heb nog nooit problemen ondervonden, heb daarintegen al twee maal een liteon zien sneuvelen (een maal cdrom 40X en een maal cdrw 48X) :(

specs

Verwijderd

Je kan overigens wel 2 Lite-ons kopen voor de prijs van een Plextor;) Je moet je ook afvragen hoe lang een brander meegaat, qua snelheid of opvolging. Zoals je al aangeeft, DVD branders zijn nog aan de prijzige kant, maar hoe lang gaat dat duren. Persoonlijk denk ik dat het een kwestie van je beurs is...

Verwijderd

Lagere toegangstijd -> heb je wat aan als je hem veel als leeseenheid gaat gebruiken.
Hogere brandsnelheid -> heb je wat aan als je veel brand.
Beter merk = Plextor imo, heb je wat aan als grootvolume brander.

Aan de andere kant, ik heb 12 LiteOns, en 8 Plextors elkaar zien overleven vanaf 8 speed t/m 52 speed. Geen enkele uitval dus.

DVD+-, tsja, ligt eraan hoeveel DVDR's je te branden hebt per week....

Kiezen doe je zelf...
Zoek eens een paar reviews op en doe de wijste beslissing in jouw voordeel.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

euh ja is niet echt een keuze van jou, maar je kan ook wachten op de plextor52x met die nieuwe technologie. Daarmee kan je 1gb op een cd branden. (hij is dan wel alleen in die plextor af te lezen, maar hee, 1gb :D )

en als reactie op topper:
euh lite-on veel minder betrouwbaar? Mjah dat valt ook wel mee hoor. Klote dat je beetje slechte ervaring mee heb. Maar plextors gaan ook verrot (ok ok, maar dan heb je weer goede garantie).
Maarja, ik zou zelf gewoon voor die lite-on gaan

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Plextor

Duurder maar de technologien op zo'n krengetje...om te smullen!

Met VariRec die altijd de optimale snelheid zet, een van de beste supports voor Burn Proof, en PoweRec die de laser altijd optimaliseert aan de media. Is er weinig media die echt mis kan gaan!

Natuurlijk gare goedkope media blijft gare goedkope media...dus geen trustkes branden ok?

There is no place like ::1

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

Zoals al gezegd, dit is een persoonlijke keuze :). Wegen de positieve punten van Plextor op tegen de hogere prijs? Die beslissing kan alleen jíj maken.

Misschien vind je dit nog een interresant linkje : Plextor PlexWriter Premium Review

En zoals je op http://gathering.tweakers...st_message/16985205#welke natuurlijk al gelezen had,
maak uiteindelijk als échte Tweaker zijnde zélf je eigen keuze :Y)
Je hebt nu trouwens een 8x fikker, niet verbijsterend snel, maar daarmee kun je binnen een kwartier iig een schijfje bakken. Je kunt nog altijd ervoor kiezen, als je niet al teveel brand, het nog even met deze fikker uit te zingen tot je een dvd brander kunt kopen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Mentalist op 21-05-2003 02:11 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.