Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg mij af of een van jullie een antwoord heeft op de volgende vraag.
Ik luister nogal veel naar muziek met verschillende nummers die elkaar opvolgen en als een geheel klinken, maar wel individuele tracks zijn.

Ik heb nu een MP3 speler die tussen elke MP3 een kleine pauze laat horen, wat erg storend is, bijvoorbeeld ook tijdens het luisteren van LIVE opnamens.

De ultieme MP3 speler in mijn ogen doet dit niet, maar laat een geripte CD precies zo horen als de CD zelf ook klinkt.

Is er een MP3 speler die geen pauze, klik of wat dan ook tussen MP3'tjes laat horen???

MP3 encode software voegt vaak al een korte pauze in aan het eind van een track waar de speler natuurlijk niets aan kan doen, het gaat mij dus om een pauze door de speler zelf veroorzaakt

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

weebl

YARR!

Alle mp3 spelers (CD & Flash) laden het liedje in hun buffer, en volgens mij gebeurd dat nou net in de korte pauze. Je moet denk ik erg goed zoeken wil je een mp3-speler vinden die dat niet zo doet.

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Waarschijnlijk bedoel je een hardware mp3speler,
maar download voor de gein eens Winamp 2.91, en dan de plugin SQR Soft Advanced Crossfading Output, beste crossfading output die ik ooit gezien heb, crashed nooit. Misschien komt het nog van pas...

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

Topicstarter
HD based MP3 spelers, als de IPod en de Zen hebben die geen last van die korte pauze???
en ik doelde inderdaad op hardware MP3 spelers Krew, but thnx anyway voor de reply.
Die crossfading Plugin is inderdaad erg cool, zouden ze is voor Hardware MP3 players in de firmware moeten integreren!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

De SonicBlue Pearl komt over niet al te lange tijd uit. Het is een HDD-based MP3-player met 20 GB of 40 GB aan boord.

Dit ding gaat X-fade-technologie implementeren. Het leek er even op dat het project werd stilgelegd (omdat SonicBlue failliet ging), maar het gaat toch allemaal door. Houdt het HDD-speler-topic gewoon in de gaten, mijn Amerikaanse collega heeft namelijk een exemplaar toegezegd gekregen en mag het ding gaan testen. Wanneer dit gaat gebeuren weten we nog niet, maar dit is dus je-van-het op het gebied van MP3-spelers met X-fade-technologie.

edit:
Overigens valt het sowieso erg mee met de stiltes tussen nummers, als je in de HDD-hoek gaat kijken. Veelal hebben deze spelers 16 of 32 MB buffergeheugen en met een beetje efficiente firmware kun je die stilte heel gemakkelijk beperken tot een verwaarloosbaar iets... Tis nog geen X-fading, maar het komt al aardig in de buurt

[ Voor 24% gewijzigd door the_Omniscient op 21-05-2003 18:17 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 14:18

HellFish

Hang The DJ

Daar ben ik dus ook naar op zoek, en ik vroeg me ook af of dat het geval bij HD-players.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

Verwijderd

Dat crossfading is niet de oplossing hoor, die speelt gewoon een stuk van het tweede nummer door het eind van het eerste nummer heen, lekkere brei krijg je dan! :(

Heb ook diverse plug-ins gebruikt, maar altijd hoor je nog wel iets tussen de songs...

Waarom kan een standalone CD-speler het met gewone (wav) nummers wel sinds het begin der tijden en lukt het een MP3 player nou steeds nog niet? Ik erger me hier al 10 jaar ofzo aan :) Hoe moeilijk kan het zijn voor een MP3 speler om het volgende nummer nou gewoon direct achter het eind van het huidige nummer door te spelen??? Ik begrijp er niets meer van...

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 18:24:
Dat crossfading is niet de oplossing hoor, die speelt gewoon een stuk van het tweede nummer door het eind van het eerste nummer heen, lekkere brei krijg je dan! :(

[...]
Vreemd... je kunt bij de meeste crossfader-plug-ins nl. ook instellen "disable" x-fading (bij SqrSoft's X-fader werkt dit iig 100%). Het resultaat is dan, dat de plug-in enkel het buffergeheugen gebruikt om de nummers "aan elkaar te plakken" (ipv ze "door elkaar heen te husselen"). Dit werkt gewoon goed, ook bij bijv. livesets die in stukjes zijn gehakt.

Deze technologie in hardware verwerken zou zeker welkom zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door the_Omniscient op 21-05-2003 18:34 ]

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

the_Omniscient schreef op 21 May 2003 @ 18:30:
[...]
Vreemd... je kunt bij de meeste crossfader-plug-ins nl. ook instellen "disable" x-fading (bij SqrSoft's X-fader werkt dit iig 100%). Het resultaat is dan, dat de plug-in enkel het buffergeheugen gebruikt om de nummers "aan elkaar te plakken" (ipv ze "door elkaar heen te husselen"). Dit werkt gewoon goed, ook bij bijv. livesets die in stukjes zijn gehakt.

Deze technologie in hardware verwerken zou zeker welkom zijn.
Ik wou net zeggen..die plugin van SQR soft werkt echt perfect met winamp..idd moeten ze hem nog verwerken....maar die gasten zouden superveel winst kunnen maken met dit kleine plugje:)

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:24

Aidix

Geluidspietlut

Simpel, omdat een MP3 speler geen PC is.
In een PC heb je diverse grapjes nodig om muziek uberhaupt goed uit je speakers te krijgen, zoals een soundbuffer voor het geval die retetrage P4 2400 het niet meer kan bijbenen. Hierdoor wordt de muziek voor jouw gevoel nonstop doorgespeel, vooral met zo'n plugin.
In een MP3 spelertje zit een onvoorstelbaar trage DSP, die heeft echt geen dikke buffer voor de output, want daar is geen ruimte voor in het kostbare ram dat erin zit. Dus bij het volgende nummer zit er weliswaar in de input buffer al een deel van de song, hij moet toch echt op zijn dooie gemak die ook echt even gaan openen en een paar dingen initializeren (zoals songname, bitrate blabla), en de eerste blocks decoden en eruit persen.
Dat duurt ff :)

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

p_m

Als je een Archos MP3 Jukebox koopt en hierop de RockBox firmware zet heb je ook geen last meer van pauzes, hij gaat netjes meteen door.

Er is zelfs een optie om in- en uit te faden, maar helaas geen crossfader, want er is maar 1 hardwarematige MP3 decoder bij, dus dat zal met de Archos ook nooit mogelijk zijn.

Relevante links:
http://rockbox.haxx.se/
http://www.archos.com/
http://www.tweakers.net/pricewatch

Putting the bit in Biton since 1997

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Mijn RioRIot laat ook geen pauzes vallen tussen de nummers.
Ik denk dat een heleboel van de nieuwere spelers geen pauzes hebben, zeker de HD/flash spelers...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Gaat dit nou over een draagbare MP3 speler of gewoon over software zoals Winamp?

Want bij Winamp weet ik wel iets om een geripte cd als 1 nummer te laten horen

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 13:32 ]

Verwijderd

Krewcial schreef op 21 mei 2003 @ 07:43:
Waarschijnlijk bedoel je een hardware mp3speler,
maar download voor de gein eens Winamp 2.91, en dan de plugin SQR Soft Advanced Crossfading Output, beste crossfading output die ik ooit gezien heb, crashed nooit. Misschien komt het nog van pas...
offtopic:
Het zit ook standaard in Winamp 3 hoor :Y)

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 20:20
De iPod 15GB die ik heb (met firmware 2.01) laat altijd een hele korte pauze horen tijdens nummers, iPod dus geen optie voor je ;)

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:10
Bij mijn Xclef laat hij ook geen pauzes horen mits nummers goed geript zijn en dat is niet altijd het geval als je ze van het internet download. Nummers lopen niet in elkaar over, maar vind ik persoonlijk niet zo belangrijk, belangrijker vind ik dat ik geen pauze tussens nummers hoor van een live-set of mix-cd.
Pagina: 1