Win XP eigenwijs met filetypes??? (.wav)

Pagina: 1
Acties:

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort windows xp en het werkt, behalve hetvolgende:
Als ik een .wav file dubbelklik opent windows deze automatisch in Mediaplayer 7 (Je weet wel, die lelijke trage en slechte speler).
Nu wil ik dat wavefiles voorgoed altijd geopend worden in mediaplayer 6.4 (oftewel mplayer2.exe), omdat deze tenminste goed looped en snel is.
(ik ben nogal veel met samples, drumloops etc. bezig dus vandaar.)

Ik heb toe nu toe alles geprobeerd;
Tools -> folder options -> file types -> en dan mplayer2.exe kiezen bij .wav files
Of rechtermuisknop -> open with -> mplayer2.exe -> always use this app (je kent het wel)

In beide gevallen opent windows ze 1x in mplayer2 en daarna gewoon weer eigenwijs in Mediaplayer 7. (Windows reset als het ware de file-asociating.)

Het liefst wil ik wel mediaplayer 7 op m'n systeem laten staan (voor andere files bv.)

Wat moet ik doen? Iemand een briljant idee?

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23:39
Vreemd, bij mij blijven ze wel door mplayer2 geopend worden, nadat ik dat ingesteld had.
Ook na reboot.

-Wat gebeurt er als je ze aan (bijvoorbeeld) aan winamp bindt?
-Ben je de enige user / heb je wel alle rechten op die PC?

edit:
gunhead schreef:
het zg. 'altijd terug stelen' van extensies door programma's is overigens heel gebruikelijk, alleen dat het standaard aan staat niet
Shit, niet aan gedacht!!!

[ Voor 31% gewijzigd door zetje01 op 21-05-2003 00:05 ]

Verwijderd

in de media player:
tools, options, file types
vinkje voor audio file weghalen
het zg. 'altijd terug stelen' van extensies door programma's is overigens heel gebruikelijk, alleen dat het standaard aan staat niet

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Thx, het werkt!!! :)

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...