Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[cm] Kastenbouwer gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar iemand die metaal (aluminium?) en / of kunststof kan bewerken, en die tijd heeft. _/-\o_ Ik ben bereid tot 800 euro te betalen!!!

Het gaat hierom: ik wil een kast laten maken die als ultra-media fileserver dienst gaat doen.Hij staat echter behoorlijk in het oog voor mijn klanten. Ik heb een computershop :7 , en op deze manier kan ik mijn klanten wel laten zien wat er zoal mogelijk is op gebied van mooi, stil en practisch. :9

Indien je dit aanspreekt, of je kent iemand die dit wel kan, mail me dan met een offerte op phoenix.systems@home.nl . Als de samenwerking bevalt kunnen er meer bestellingen volgen, ik maak namelijk computers op maat voor mijn klanten.
:Y)

Vanwege de ruimte en de functionaliteit heb ik specifieke wensen:

De hoogte moet tussen de 65cm en 67cm zijn, inclusief zwenkwieltjes.
Hij mag 40cm breed zijn (2 hightowers), met het mainboard in het midden.
De diepte mag inclusief backpanel niet meer dan 50cm bedragen.
Er moet een afsluitbaar backpanel op zitten met kabel- en luchtgeleiders.

Er moeten 2 600W redundant voedingen in (zo stil mogelijk), en er moet ruimte zijn voor een UPS, dit alles aan de rechterkant (drive-kant).

De zijpanels moeten als deurtjes te openen zijn en afsluitbaar zijn.
-chieftech mechanisme met handgreep, eventueel met window-kit aan de linkerzijde (maiboard-kant).
Het frontpanel moet ook als een deurtje, in zijn geheel, open kunnen en afsluitbaar zijn. In het frontpanel moeten zich enkele semi-transparante ("rookglas"), afneembare stofdeurtjes bevinden, alsmede een :9~ "mooi" :9~ luchtrooster met stoffilter. In het midden van het frontpanel (verticaal) wil ik eenzelfde "rookglas" strook hebben lopen met daarachter gekleurde ledjes, met in het midden een slot om de stofdeurtjes af te sluiten, en tevens de power- en resetknop de disablen.

Het moederbord met insteekkaarten moet met een drawer-systeem in zijn geheel naar achteren uit de kast geschoven kunnen worden. Deze drawer zit normaal met 2 thumbscrews vast aan de kast.

Aan de linker kant (mainboard-kant) komen bovenin, in een zichtbaar 5,25" bay panel, de power- reset en lichtknop (voor de binnenverlichting) en een LCD display voor de status en temp. Aan de rechterkant (drive-kant) komt een leeg panel waar later eventueel een fancontrol in kan.
Hieronder, aan de rechterkant, komen 12x 5,25" drivebays, achter een stofdeurtje.
Aan de linkerkant moeten onder de knoppen en het display 5x dwarsgeplaatste 3,5" drivebays komen, met daaronder nog 1x een 5,25" drivebay, dit geheel achter een semi-transparant stofdeurtje.
Hieronder komen, achter een eigen stofdeurtje, nog eens 3x 5,25" bays.
Aan de binnenkant van de kast (niet zichtbaar) komen hier nog 3 3,5"bays onder te hangen voor de HDD's. Er moet rekening gehouden worden met de koeling van deze HDD's, dus ook hier moet in het frontpanel een "mooi" luchtrooster met stoffilter komen. Er moet hier ook ruimte zijn voor een 8cm casefan tussen het frontpanel en de 3,5" bay-rack (chieftech mechanisme?).

De koeling is heel belangrijk, want er komt een Dual-CPU board in, en een gaming-VGA-kaart (en heel veel drives). Ik had gedacht aan 4 silent fans voor-onder (2 per kant) die lucht aanzuigen via een stoffilter, en 4 silent fans die bovenin achterop de lucht uitblazen langs het backpanel. Er moeten dan waarschijnlijk wel luchtgeleiders in de kast komen. Watekoeling is wellicht ook een optie, maar daar heb ik me nog niet zo op georienteerd, en misschien is dat wel te duur.

Het is de bedoeling dat deze kast zo licht mogelijk gemaakt wordt, maar niet ten koste van de stevigheid...
Er mogen uiteraard standaard (2e-hands) onderdelen gebruikt worden, wellicht heb ik zelf nog bruikbare dingen liggen.

Ik verwacht wel een goede afwerking: B)
Geen braampjes of scherpe randjes, window-kits goed afgewerkt met rubber.
Alle standaard-onderdelen (Mianboard, drives, fans, UPS) moeten direct passen. 8)7
Indien geen aluminium, kast en frontpanel in een nader te bepalen kleur gespoten en afgelakt (krasvast).
Binnenkant kast geluidswerend bekleed.
Inclusief stoffilters en silent fans, airflow moet goed geregeld zijn.
Inclusief knoppen, en led's met bijbehorende bekabeling tot aan mainboard.
Inclusief LCD display met controller en sensors (temp, airflow, intrusion).
Inclusief redundant voedingen en eventueel UPS.
Inclusief backpanel, sloten en sleuteltjes.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:11
Jammer voor je grote openingspost, maar lees dit eens:
FAQ policy: Spam

Deze gaat dan ook dicht.

[ Voor 27% gewijzigd door Daan op 20-05-2003 23:38 ]

Dit topic is gesloten.