[SPV] Hoog FAQ/Walktrough gehalte

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd wordt SPV eigenlijk de hele tijd bevuild door topics met vragen over bepaalde missies cq opdrachten, die eigenlijk sneller te vinden zijn als je even een walktrough erbij haalt.
Dit is absoluut niet moeilijk, en het bespaart mensen die anderen willen helpen met echte problemen, als het niet kunnen connecten of het last hebben van onverklaarbare FPS drops, een hoop irritatie.
Het is echt niet zo moeilijk om een walktrough te vinden, hier volgt een stappenplan:

1. Vul in de adresbalk van Uw browser in:
code:
1
http://www.gamefaqs.com/
2. Druk op de link "Systems".
3. Selecteer het systeem waarop U het spel speelt
4. Druk op de beginletter van de titel van Uw spel
5. Druk op de link "FAQs" na de titel van Uw spel
6. Selecteer de FAQ/Walktrough van Uw keuze, en zoek de oplossing voor Uw probleem.

Het zou ook leuk zijn als er wat gedaan werd aan topics met de titels als
"hellup enter the matrix", of
"zit vast in matrix reloaded".
Ook posts zonder enters, leestekens en met verdere dingen die de text zo goed als onleesbaar maken, zouden harder aangepakt moeten worden. Een voorbeeld ter illustratie:
Ownend gamepje moet k zegguh... alleen k kom nie verder op een gegeven moment. K moe een helicopter neer knallen, maar deze gaat met mn mitrieur nie snel dood, en steeds dropt de $&%%* een paar soldaten hehe.. was wel een GOEDE manier om the B%@$h te wasten? k heb echt van alles geprobeert maar k kom er echt niet uit misschien een goede matrix gamer die me kan helpen?
alvast bedankt, mazzzels
Bij voorbaat dank,

Een trouwe SPV'er

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

taalgebruik wordt al aangepakt, dat loopt eigenlijk al wel aardig denk ik. Wat jij daar post, is wellicht wel een goede voor de FAQ en past in principe ook wel perfect in de "eerst zelf proberen uit te zoeken voor je een topic maakt" :). Een beetje hulp vanuit de FAQ is dan natuurlijk handig

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 21:03
Ik heb persoonlijk het idee dat dat eerste (op het moment iig) nogal meevalt. Op het moment is het eerder andersom. Als je niet weet hoe je verder moet, wil je soms niet precies weten wat je nu moet doen, maar gewoon een hint. In een walkthrough kan dat niet, in een topic op GoT wel. Het is imho eerder een probleem dat veel users nog steeds hun problemen in de grote topics in SGD posten, ipv in SPV.

Als het taalgebruik echt te erg is spreken wij die user daar echt wel op aan, maar dat gaan we niet doen voor elke vergeten komma. Je kan zelf overigens ook gewoon even vragen of hij wat leestekens in z'n post wil zetten, daar hoef je geen kleurtje voor te hebben. ;)

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Ik sluit me volledig aan bij The Will :P
Wil alleen nog één ding toevoegen.

Wat je ook hebt als je naar een "grote" walktrough/FAQ gaat zoeken en deze lezen is dat je dingen leest die je niet wilt weten.
Bv dat je te laat bent begonnen te lezen en een paar levels voor ligt en zo een spoiler leest.
Opzich is SPV dan ideaal om het "even" te vragen, iets wat ik niet graag zie weg gaan.

En er is ook nog een topic report functie en SM.
Mocht je je aan een topic of reply ergeren dan kun je dat ook hier mee melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:08

White Dust

PlaneScape: Torment

Ehm, wat kan ik zeggen... ben volledig met bovenstaanden eensch...

Mede dat SPV bedoelt is voor errors etc. in spellen is het ook bedoelt als je vast zit in een spel

Tja, en wat je voorbeeld betreft... ach, jou post wekt mede irritatie op (als je er echt aan irriteert kun je beter een topic report/SeM post doen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wat ik fijn zou vinden om te zien in de SPV FAQ is een klein stukje over het feit waarom SPV er nou precies is en waarom dat niet gewoon in SGD kan. Vaak als het om kleine vragen gaat (vast zitten dus bijvoorbeeld) dan worden die mensen al heel snel doorgestuurd naar het 'grote' topic van dat betreffende spel, omdat daar dan de 'kenners' zitten.
Soms ben ik het met die mensen eens, want er worden soms ook van die vragen gesteld van 'het is me wel gelukt, maar hoe moet het beter?', maar vaak zijn er ook bij echte vragen mensen die reageren met 'Kan je het niet beter [hier] vragen :?'

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben het eens met MaRcO.
Dan weet je precies waar je iets moet posten. Het is ook inderdaad slim om zo'n kleine topic te moven naar een grote (overzichtelijker). De mensen daar zijn vaak bekend met de problemen die de persoon niet weet.
het is idd handig dat er wat over in de faq staat wat het verschil is tussen SPV en SGD. Dan weten de mensen ook waar ze het moeten posten. Het kan natuurlijk gebeuren dat het verkeerd gaat, maar daar heb je een 'modje' voor ;)
En ook is het irritant als mensen gaan zeggen, van dat je het beter ergens anders kan posten. Die mensen helpen dus voor geen meter. Stuur dan meteen een berichtje naar SeM of via een topic report. Die mensen moet je eigenlijk ook aanpakken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook irritant vind ik het dat de mensen de moeite nemen om niet te zoeken of zelfs nog de startpost te lezen. In het gta vice city topic komen dan ook telkens vragen als:

- Wat voor level moet ik halen bij de pizza/ambulance/whatevermissies?
- Hoe selecteer ik een race bij sunshine auto's?
- Hoe krijg ik de balk vol bij de chaosmissie van de motorgang?
- Waar vind ik een 100% save?
- Enzovoorts.
Allemaal vragen die gemakkelijk zijn te vinden in het topic of op www.gamefaqs.com.

Hier erger ik me best wel aan.

Ik probeer altijd eerst vooronderzoek te doen door te zoeken, voordat ik een topic open of een reply stel in de vorm van een vraag, want de meeste problemen zijn wel behandeld hier.

Soms blijkt wel dat ik niet goed genoeg gezocht heb, maar ik weet wel dat ik mijn best heb gedaan, zoals het laatste topic van mij in av :X (hoewel ik het antwoord niet echt bevredigend vond, maar dat ben ik ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het persoonlijk bloed irritand dat er vragen en dus ook antwoorden voorbij komen in de grote topics, dit betekend namelijk dat wanneer ik een probleem heb en ff ga zoeken, ik een 1000 posts topic door moet gaan werken :|
ik denk dat het behoorlijk moeilijk is om mensen zo ver te krijgen om alle vragen in SPV te stellen, maar misschien helpt dat meer dan mensen in SPV er op te wijzen dat ze mensen niet naar SPG moeten sturen... ofzow

Nu komen er namelijk heel veel zoek en FAQ vragen langs in de grote topics vermomt als slow chat, dit zal je houden aangezien er nog geen walktroughs te vinden zijn voor een spel uit is en die wel al bediscusiert worden in G&D, maar voor console ports ala Vice City geld dit natuurlijk niet en horen vragen inderdaat in SPV, en als het een zoek/FAQ vraag is hoort ie helemaal niet op het forum thuis, ook niet in de grote topics

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan lijkt het me wel een idee dat er voor een razend populair spel als GTA: Vice City weer zo'n FAQ komt als sticky bovenaan, net als bij BF en GTA 3 het geval is/was.
Beter ze allebei appart als sticky bij SPV zetten, dan ze in de algemene FAQ zetten, want die wordt toch niet gelezen door de doelgroep, namelijk de mensen die vaak in de categorie "liever lui dan moe" vallen, en laat dit nou juist de groep zijn die dit soort topics opent.

Een andere optie is het openen van een groot topic in SPV, speciaal voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:19:
Dan lijkt het me wel een idee dat er voor een razend populair spel als GTA: Vice City weer zo'n FAQ komt als sticky bovenaan, net als bij BF en GTA 3 het geval is/was.
Beter ze allebei appart als sticky bij SPV zetten, dan ze in de algemene FAQ zetten, want die wordt toch niet gelezen door de doelgroep, namelijk de mensen die vaak in de categorie "liever lui dan moe" vallen, en laat dit nou juist de groep zijn die dit soort topics opent.
Ik persoonlijk vind het genoeg als het aan de rest van de gameFAQs wordt toegevoegd als reply. Ik ben het er niet mee eens dat het zo weinig wordt gelezen door de doelgroep.
Ten eerste: Wat in de Vice City FAQ staat, gaat voor het grootste gedeelte toch wel over de gameplay, er staan weinig technische problemen+oplossingen bij. Dus zijn de SPV topicstarters wel eens de doelgroep? :?
Ten tweede, stel er staat een probleem met oplossing letterlijk in de gameFAQ (wat gewoon als reply is gepost). Plaats dan gewoon een linkje er naar toe en zeg dat het daar staat. Dan kan de TS reageren of dat werkt, zo wel: Locked.
Zo gaat het geloof ik in SA ook, dat werkt prima. :)
Een andere optie is het openen van een groot topic in SPV, speciaal voor vragen.
Alsjeblieft niet :'(

Sowieso hebben problemen meestal wel wat meer dan één of twee replys nodig, dus krijg je weer zo'n chaos van allerlij onderwerpen door elkaar zoals voor de splitsing van SP.
Daarbij komt ook nog eens dat SPV absoluut niet zo druk wordt bezocht, dus het totaal nergens voor nodig dingen in één topic te stoppen.

imho :+

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al bloed irritant als een ander persoon dan de TS in een lopend topic een 2e vraag gaat stellen ipv een eigen topic te openen, grote topics zijn in feite alleen maar slow-chat-rooms met als item het genoemde spel, de enige reden dat het handig is dat ze "gelogt" worden is dat er zo nu en dan daadwerkelijk een probleem besproken wordt, als dat uitgebannen kan worden naar SPV kunnen de startposts een IRC chanel vermelden en kan de startpost meteen op slot ivm slowchat ;)

met andere woorden; grote topics zijn leuk voor de gezelligheid, maar zouden gewoon geen probleem besprekeingen moeten bevatten, als dat met harde maatregelen uitgebannen kan worden zal blijken dat meer dan de helft zoek/FAQ vragen zijn en de rest een verrijking is voor SPV.
Games & Discusies kan dan worden wat het zou moeten zijn, een forum voor het bespreken van games en voor discusies op game gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat lijkt me nou niet echt prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK een groot topic in SPV is mss wel heel onhandig :P

Maar bij BF stond er ook een shitload aan technische informatie, wat je moest doen aan hapernd geluid, lage framerate, etc.
Zoiets zou heel handig zijn, en een sticky meer of minder, dat maakt niet zoveel uit. Het zou een hoop irritatie schelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Per populair spel een apart sticky in SPV, dat lijkt me dus echt niet verstandig.
Je wilt niet weten hoeveel sticky's gaan worden, en trouwens, wie gaat die FAQs maken ?
Speciale game FAQs zijn erg handig maar ze moeten wel gemaakt worden.
En sja en groot problemen topic ? Waarom is Spielerij gesplitst ? Juist! :)

Overigens zijn we het "tech vragen in SGD topics-probleem" aan de gang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je zou door users de zogenaamde "miniFAQ's" van spellen wel in 'de' faq kunnen kopieren he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

JvS schreef op 22 mei 2003 @ 13:02:
Je zou door users de zogenaamde "miniFAQ's" van spellen wel in 'de' faq kunnen kopieren he? :)
Dat zou op zich goed kunnen :*)
Maar dan moeten die personen ze wel maken/ en op tijd klaar hebben. Anders blijf je bezig met editten.
En je moet ook een beetje bekende personen die faq laten maken.
(ik dus niet :P )

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 22 May 2003 @ 12:31:
Overigens zijn we het "tech vragen in SGD topics-probleem" aan de gang :)
Kijk dat is fijn om te horen :)
goed bezig mod-team SP :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
JvS schreef op 22 May 2003 @ 13:02:
Zoals het nu gaat gaat het wmb prima :)

Forum- en Gamefaqs (*Update 08-02*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
M@NIC schreef op 22 mei 2003 @ 12:31:
Je wilt niet weten hoeveel sticky's gaan worden, en trouwens, wie gaat die FAQs maken ?
Speciale game FAQs zijn erg handig maar ze moeten wel gemaakt worden.
Hier had ik een tijd (onderhand al heel wat maandjes) geleden een idee over, doormiddel van een gezamenlijke FAQ te maken. Als mensen een probleem weten en hoe ze die opgelost krijgen dan kunnen ze dat vermelden.
Helaas flopte mijn eerste poging ([rml][ AoM] Gezamenlijke FAQ[/rml]) aardig hard, maar dat kan ook komen doordat AoM niet zo heel erg populair was als bijvoorbeeld Vice City nu, of dat mensen eigenlijk vrijwel nooit in SPV kijken als hun probleem al opgelost is.
Misschien maakt een 'FAQ maak topic' meer kans in SGD, aangezien daar ook mensen komen zonder problemen, maar wel met kennis.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Aanschouw The Will's 1337 sticky skills :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M@NIC schreef op 22 May 2003 @ 18:22:
Aanschouw The Will's 1337 sticky skills :P :)
_/-\o_
En MaRc0, ik denk dat er best wel mensen zijn die een Vice City FAQ inelkaar willen sleutelen, er is zeker genoeg animo voor. Hetzelfde geld ook voor EtM denk ik. Het werd zo ook gedaan bij GTA3 en BF, en dat hielp enorm, je wilt niet weten hoeveel topics er anders in SPV hadden gestaan :X
Pagina: 1