Wallpaper meenemen in roaminf prof. onder Win2k

Pagina: 1
Acties:

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik heb recentelijk roaming profiles aangemaakt onder Win2k Serv /- clients XPpro ...

Wanneer ik inlog op de verschillende clients krijg ik alle correcte settings mee (desktop items, user-settings, printers etc. Alleen krijg ik m'n wallpaper niet mee.. Ik denk dat dit een performance setting is...

Is dit het geval, zou die ook uitgezet kunnen worden (waar?) zodat ik ALLE deze mee kan krijgen ???

Ik kan dit niet in de search vinden, ook niet op Technet...

Bvd

(moet ik dit eventueel aanpassen in de GP?)

[ Voor 6% gewijzigd door Manis op 20-05-2003 23:27 ]

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 16:11
wallpaper wel op alle pc's aanwezig (waar point het naartoe)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wallpaper gaat gewoon mee. Moet je natuurlijk wel zorgen dat het ook vanaf elke machine te bereiken is.

• HamsterDance2
/downtime/ schreef op 20 mei 2003 @ 23:29:
Wallpaper gaat gewoon mee. Moet je natuurlijk wel zorgen dat het ook vanaf elke machine te bereiken is.
dat had ik al staan 8)7

• Manis
Momenteel gebruik ik even standaard wallpapers uit WinXP, die standaard op elke machine aanwezig moet zijn.

Wanneer ik op PC-1 de wallpaper wijzig, wordt deze wel doorgevoerd en is zichtbaar wanneer ik weer op PC-1 inlog. Dit is niet het geval wanneer ik op een andere PC aanlog. Dan krijg ik nog steeds de "oude" wallpaper....

Verwijderd

als je de wallpaper in je documents & settings map neer zet (administrator of de desbetreffende user) zou ie hem wel moeten meenemen lijkt me...

• HamsterDance2
staat sync logon aan? dwz eerst alles aflopen dan pas scherm tonen. wat krijg je als je op het lege scherm op f5 drukt? verschijnt hij dan wel?

• Manis
Wanneer ik op de server in de "Profiles share\$username$" kijk zie ik alleen de mappen

-Cookies
-Desktop
-Favorites
-My Docs
-Startmenu

• Manis
Wanneer ik op lege scherm op F5 druk gebeurd er niks.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als het goed is zou als je wallpaper ergens op het netwerk staat (dus niet lokaal) hij gewoon mee moeten gaan met het roaming profile, ik ben niet anders gewent en heb er nooit gekke dingen voor hoeven doen. Of dit zoals je verwacht een performance setting is zou ik niet weten, het werkte gewoon in 1 keer.
Je zou hem ook eenmalig in de directory met je roaming profile neer kunnen zetten en als achtergrond instellen en zorgen dat je nergens anders ingelogd bent, uitloggen zodat je profile gesaved wordt en dan zou hij verder met je profile mee moeten liften.

Wanbeleid is ook beleid.

• Manis
Ik heb al geprobeerd de wallpaper in het profile te zetten, maar zonder succes.

Tevens worden settings als: icoon-locaties en snelmenu's op de desktop ook niet in het profile meegenomen...

• Manis
Toch ben ik ervan overtuigd dan het een performance setting kan zijn.

Zojuist heb ik succesvol een wallpaper meegenomen in het profile. LET OP: Dit was een standaard "ouderwetse" wallpaper (Prairie Wind). Later is het me weer gelukt met de "ouderwetse" wallpaper Gone Fishing.

En; de oude NT4 wallpapers zijn tevens .BMP-tjes, de web-enabled zijn .JPG-jes..

De meeste nieuwe Win2k en XP wallpapers zijn de zg. web-enabled wallpapers... Daar moet het probleem dus ook ergens in zitten. (Deze zouden nl. te zwaar zijn op een netwerk waarbij om 8.15am 1.750 gebruikers tegelijk zouden inloggen)

Ik denk toch dat ik dit zou moeten aanpassen in de Group Policies...

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

active desktop setting controleren!
Is op alle clients deze geinstallerd/geactiveerd?

Copyright and left by SED...

Verwijderd

Manis ik zit met precies hert zelfde probleem, ben er ook nog niet helemaal uit...

K heb ook nog een klein vraagje tussen door, vind het niet nodig een nieuw topic te openen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik bij me client pc's de Uitvoeren en Configuratie scherm knop weg krijg uit het start menu ?

• Manis
Dit dient te gebeuren in je group policies.
Pagina: 1