Ik ben op zoek naar een goede film scanner. Na wat zoekwerk ben ik ervan overtuigd dat ik een scanner wil met digital ICE of digital ICE3. Mijn vraag is of er iemand een site weet waar ik een overzicht/listing kan vinden van (alle) digital ICE(3) film scanners. Ik kan natuurlijk wel alle fabrikanten af maar een overzicht lijkt me wel handig. Mijn voorkeur gaat trouwens wel uit naar een Minolta, maar graag wil ik een compleet overzicht zodat ik de goede keuze kan maken. Weet iemand zo'n site, via google kom ik er niet uit?
wat dacht je van de maker van ice?
eerste hit met google
http://www.asf.com/products/ICE3/Example.shtml
veel plezier
en mocht je er een gekocht hebben dan wil ik graag weten wat voor kwaliteit er uit komt thnx
eerste hit met google
http://www.asf.com/products/ICE3/Example.shtml
veel plezier
en mocht je er een gekocht hebben dan wil ik graag weten wat voor kwaliteit er uit komt thnx
[ Voor 29% gewijzigd door Mafketel op 21-05-2003 12:14 ]
Die site had ik al bezocht maar ik vraag me af of het een compleet overzicht is. Het lijkt me sterk dat er niet meer scanners zijn met ICE, of wel?
Zijn er al mensen hier op GoT die ervaring hebben met de Digital ICE-3 technologiën?
Ik zit er namelijk ook sterk over te denken om iets als een Minolta DiMAGE Scan Elite 5400 aan te schaffen.
Nu zit ik nog met een paar dingen.
Ik werk onder linux en nu is het me nog niet helemaal duidelijk of de Ice technologie hardware of software matig gebeurd.
Als het software is zou het dan ook in glimp werken of heb je daar echt windows/Photoshop voor nodig?
Verder zag ik dat de mulit scan pro een 4800 dpi scanner is terwijl de 5400 een 5400 (duhhe) dpi scanner is terwijl de eerste wel veel duurder is. Ik kan behalve de scsi aansluiting niet echt verschillen vinden.
Ik zit er namelijk ook sterk over te denken om iets als een Minolta DiMAGE Scan Elite 5400 aan te schaffen.
Nu zit ik nog met een paar dingen.
Ik werk onder linux en nu is het me nog niet helemaal duidelijk of de Ice technologie hardware of software matig gebeurd.
Als het software is zou het dan ook in glimp werken of heb je daar echt windows/Photoshop voor nodig?
Verder zag ik dat de mulit scan pro een 4800 dpi scanner is terwijl de 5400 een 5400 (duhhe) dpi scanner is terwijl de eerste wel veel duurder is. Ik kan behalve de scsi aansluiting niet echt verschillen vinden.
Zijn er inmiddels mensen die ervaring hebben met bovenstaande producten 
Een ander leuk product is de Nikon Coolscan 4000
Zijn er ergens reveu's te vinden over dergelijke apparaten. Er moeten toch mensen zijn die hier meer kaas van hebben gegeten.
Een ander leuk product is de Nikon Coolscan 4000
Zijn er ergens reveu's te vinden over dergelijke apparaten. Er moeten toch mensen zijn die hier meer kaas van hebben gegeten.