Toon posts:

5.1 TV kaart met antenne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey
allereerst is het zinvol een 5.1 TV kaart te kopen, of kun je via je 5.1 geluidskaart toch 5.1 geluid krijgen door je speakers?

ten tweede is het wel zinvol een tv kaart te kopen als je een antenne hebt, en geen kabel of schotel?

(het geen wat ik wil zien geeft wel perfect beeld met antenne op gewone TV)

iemand ervaring?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
een 5.1 tv kaart??? die bestaan helemaal niet man, tv wordt altijd uitgezonden met mono of stereo, nooit meer...

antenne via de tv kaart... hmh, hou er wel rekening mee, dat de ontvangst op de PC nooit zo goed zal zijn als op de TV

Verwijderd

Topicstarter
OverSoft schreef op 20 May 2003 @ 22:38:
een 5.1 tv kaart??? die bestaan helemaal niet man, tv wordt altijd uitgezonden met mono of stereo, nooit meer...

antenne via de tv kaart... hmh, hou er wel rekening mee, dat de ontvangst op de PC nooit zo goed zal zijn als op de TV
en een hauppage theatre dan?
5.1 uitgang hoor

http://www.hauppauge.com/html/wintv_pci_datasheet.htm

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat bedoel je met 5.1 TV kaart? Als je je DvD speler o.i.d. wilt aansluiten op je TV kaart gaat dit meestal via S-Video, dan kan je gewoon je geluid los aansluiten (dat gaat dan direct op de DvD speler, en niet op de TV-kaart). Daarvoor heb je dus geen speciale TV kaart voor nodig hoor. En via de antenne krijg je ook geen programma's met 5.1 geluid binnen.

Of het zinvol is? Dat kan jij bepalen. :) Zoiets hangt n.l. totaal van de situatie af, en hoeveel waarde je d'r aan hecht. Ik zou het b.v. niet doen, ik zou gewoon een 2e hands goedkoop tvtje kopen en op m'n kamer zetten. Dan kan ik die nog los van de PC draaien ook, wat ik wel een voordeel vind.
Er zijn zo ook nog wat voordelen van een TV-kaart, ik vind zelf dus dat stand-alone belangrijk, maar jij misschien niet. Of je 't wel 't kopen waard vindt is dus per persoon verschillend. :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

5.1? Is Dolby Prologic hoor, geen Dolby Digital. Heeft 4 uitgangen, linksvoor, center, rechtsvoor, en surround (ok, is 2 speakers, maar die zijn samen 1 mono-kanaal).
Het is dus wel handig voor dolby prologic gecodeerde uitzendingen, maar ja, als je ook nog eens deftig een dvd wilt kijken, zou ik voor een losse 5.1 kaart gaan.

Mijn SB Live 5.1 kan ik in een Live!Surround modus zetten. Voor zover ik weet decodeert ie dan stereo signalen in Dolby Prologic. Vroeger heette dat Creative Movie Surround ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door DaRoot op 20-05-2003 22:50 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
kijk het zit zo, keb binnenkort een scherm van 1.1 meter ;)
dat werkt via mn pc, dus als ik dan daarop ook TV zou kunnen kijken zou dat wel leuk zijn :)

heb nu een 21", ook al aardig voor TV op te zien dus

maar volgens mij kan ik dus net zo goed een versie lager nemen (dus zonder die prologic dinges)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 22:48 ]

• Redheinz
  • Laatst online: 29-07 07:14
Ik sluit me aan bij TDI. Koop dan gewoon een stereo-tv-kaartje. Die pinnacles schijnen het best te zijn....

[ Voor 7% gewijzigd door Redheinz op 20-05-2003 22:50 ]

Zin.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 22:48:
kijk het zit zo, keb binnenkort een scherm van 1.1 meter ;)
dat werkt via mn pc, dus als ik dan daarop ook TV zou kunnen kijken zou dat wel leuk zijn :)

heb nu een 21", ook al aardig voor TV op te zien dus

maar volgens mij kan ik dus net zo goed een versie lager nemen (dus zonder die prologic dinges)
Gewoon een normale tv kaart kopen zonder fratsen en je Dolby Digital-versterker het werk laten doen als dat nodig is (en als je het wilt hebben).

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klopt. :) Als je gewoon van plan bent om wat TV te kijken met wat geluid erbij (hier in Nederland heb ik het dan over) heb je aan een simpel stereo kaartje genoeg hoor. :)
Die standaard kaartje maakt Hauppauge ook nog wel, en anders kan je kijken bij Pinnacle.

offtopic:
Te laat

[ Voor 6% gewijzigd door Laurent op 20-05-2003 22:52 ]

• DaRoot
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Redheinz schreef op 20 mei 2003 @ 22:49:
Ik sluit me aan bij TDI. Koop dan gewoon een stereo-tv-kaartje. Die pinnacles schijnen het best te zijn....
TDI ;) heeft zelf ook een Pinnacle PC TV Pro. Kwaliteit is super! Ookal is dit exemplaar al 4 jaar oud ofzo. Moest dus wel ff de nieuwe software downloaden, maar dan heb je ook wat.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

DaRoot schreef op 20 mei 2003 @ 22:52:
[...]

TDI ;) heeft zelf ook een Pinnacle PC TV Pro. Kwaliteit is super! Ookal is dit exemplaar al 4 jaar oud ofzo. Moest dus wel ff de nieuwe software downloaden, maar dan heb je ook wat.
Owh... Nou mijn Pinnacle-kaart ondersteunt XP moeilijk. Crasht iedere keer en had ik ook onder 2000. Laatste drivers geinstalleerd (laatste keer geprobeerd ergens in maart).

Nee Hauppage worden volgens mij algemener gebruikt door softwareboeren. Zag een keer de mogelijkheid om je tv kaart te laten programmeren voor het opnemen van programma's. Was webbased, maar alleen ondersteuning voor Hauppage.
Andere wat ik gemerkt heb is laatst met die acties van SBS6 dat je mee kan doen enzo. Alleen Hauppage.
Niet dat het er wat toe doet, want ik kijk SBS6 erg weinig en die hart van nederland en weet ik het helemaal niet, maarja.
Pagina: 1