Toon posts:

(TV Capture Card) E-Tech kaart geeft conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb eind april bij A-com een Pentium IV 2,8 Ghz-systeem gekocht met onder andere een E-tech TV Capture Card er in. Verder omvat het systeem het volgende: Moederbord - Chaintech 9EJL1 DDR apogee + onboard lan 10/100 + on board geluidskaart 5.1, Geheugen - 1024 Mb DDR, Harddisks - 2 (120Gb + 200Gb), Speakers - Logitech Z680 5,1 speakerset, DVD-Speler - 16 Speed, DVD-brander - DRU500AX Sony, USB - 2 maal 2,0 + 4 op de front, Videokaart - ATI Radeon 9700, Video-edit kaart - Pinnacle Studio DV Plus (inclusief breakoutbox), TFT-Scherm - 17 Inch Lite-On LCD Scherm, Keyboard en muis - Cordless Desktop Navigator. Voor het video-capturen van film van mijn camcorder (mini-dv) gebruik ik Pinnacle 8.5 (binnenkort hopelijk Adobe Premiere). Ik sluit voor het overzetten van film een firewire kabel aan tussen de camcorder en de (video-edit) breakout-box aan. Het systeem draait op Windows XP Home Edition. Alles aan het systeem werkt prima op de tv capture-kaart na.

Toen ik het systeem met genoemde kaart geleverd kreeg, kon ik in eerste instantie geen geluid ontvangen. Ik dus weer terug naar A-com met de pc. Ze gingen bezig met het systeem en al gauw kon ik de pc ophalen.

Deze keer (poging 2 bij A-Com) kreeg ik echter bij het starten van de TV Capture Card een windows XP-foutmelding, te weten dat HDTVPCI.exe niet meer goed functioneert en dat ie werd afgesloten. Ik ging voor een tweede keer terug naar A-com. Daar werd mij verteld dat ik te veel "rotzooi" op mij pc had geïnstalleerd, wat zou kunnen leiden tot een conflict met de TV Capture Card (m.n. programma's zoals Pop-up stopper, Norton Utilities, Ad-Aware zouden de fout kunnen hebben veroorzaakt). De pc werd op nieuw geformateerd en ik kreeg de pc voor de derde keer terug.

Nu (poging 3) kreeg ik zowel geen geluid als beeld bij het starten van de TV Capture Card. Het programmaatje HDTVPCI.exe werkte wel weer. Ik belde met A-Com en daar werd een conflict met de Pinnacle-software vermoed. Deze moest ik maar even deïnstalleren, wellicht zou de TV Capture Card daarna wel werken. Helaas dit mocht niet baten.

Ik liet nu (poging 4) de monteur overkomen naar mijn huis, omdat ik het heen en weer kreeg van dat reizen naar A-Com. Hij kreeg het voor elkaar om beeld via de tv-kaart te krijgen, maar wederom geen geluid. Hij nam daarom de pc mee naar de zaak om daar het een en ander te testen. Later die middag heeft hij de pc opnieuw met alle daarbij behorende tv-kabels bij mij thuis aangesloten. Het bleek dat ik niet te veel "rotzooi" op de pc had geïnstalleerd, maar dat hun ten onrechte - in alle haast - Windows 98-drivers voor de on-board geluidskaart (behorend bij de Chaintech-moederboord) hadden geïnstalleerd. Dit zou een conflict hebben gegeven. Er was echter niets in de hardware-configuratie te zien wat op een conflict zou kunnen duiden.

Toen de monteur de boel netjes had aangesloten was er beeld en geluid, de TV Capture Card werkte (...althans voor even). Ik deed de antenne in mijn videorecorder en luste een andere coaxkabel van de videorecorder door naar de pc. Ook dit werkte, ik kon een videofilm op mijn pc bekijken. Omdat het capturen van videobeeld mij van deze E-Tech kaart wat tegenviel, besloot ik via de breakout-box een S-Video kabel door te lussen naar mijn videorecorder. Helaas ging het toen WEER mis. Deze actie was het programmaatje HDTVPCI.exe kennelijk weer wat te veel, want ik kreeg weer een foutmelding (dezelfde melding als omschreven bij poging 2). Ik heb de pc nog een aantal keren geherstart, getracht de TV Capture Card via wat andere compatabiliteiten (Windows 95, 98, 2000) op te starten en ook heb ik het systeem teruggezet naar een tijdstip van voor deze foutmelding. Dit alles mocht niet baten. Wat moet ik nu????? Waaraan ligt deze HDTVPCI.exe-fout??? Klote kaart! :'(

Verwijderd

Topicstarter
BTW. Ik heb mijn pc nog even doorgezocht op mogelijke wijzigingen (van bestanden). Op of rond het tijdstip waarop de TV Capture Card ging weigeren te werlem zie ik vier bestandjes allen behorende tot de directory C:\Windows\Prefetch. Wellicht hebben bestandjes of de originele exe-bestandjes iets te maken met de foutmelding. Het betreffen de bestandjes:
FLYPLAY.EXE-36F61557.pf
DEVCAP.EXE-2D977C06.pf
WMPLAYER.EXE-18DDEFA5.pf
RUNDLL32.EXE-1901322F.pf

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee wat ik moet doen om de foutmelding bij het HDTVPCI.exe-bestand te verhelpen en er weer voor te zorgen dat de kaart werkt?

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:40
Ik lees hier op het forum vaak dat de drivers van pinnacle niet al te best zijn. Een vriend van mij heeft ook een pinacle kaart maar die drivers zijn ook niet al te best.
Dus ik denk dat het aan de drivers ligt maar een oplossing heb ik niet.
Welk programma gebruik je trouwens voor het capturen? pinacle studio? dan zou ik een ander programma proberen

[ Voor 19% gewijzigd door Beelzebub op 21-05-2003 16:09 ]

www.hetbsg.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb Pinnacle Studio 8. Ik wou echter (op advies van een collega) overstappen op Adobe Premiere. Toen ik de bijbehorende Pinnacle breakoutbox een S-Video kabel wilde steken ging het fout, ik kreeg een HDTVPCI.exe-error. Het Pinnacle-probleem werd trouwens ook al door A-com als mogelijke error geopperd. Ik ga de pc nu terugbrengen naar A-com en vragen om een wat stabielere TV Capture Kaart (indien mogelijk). Ik heb genoeg van dat klere ding.

Verwijderd

veel van dit soort kaarten houden niet van gesharede irq's...zorg dus dat in de bios die shit uit staat...dit vergt wel een nieuwe windoos install...

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 17:29
Heb zelf een E-tech kaart teruggebracht omdat de drivers niet goed door xp ondersteund werden. Nu was dit wel februari vorig jaar, dus ik mag aannemen dat het wel verbeterd is.

Kan je zien wanneer die drivers van je gemaakt zijn?

Volgens de winkel waar ik hem toen gekocht had was het een bekend probleem dat E-tech niet goed werkt met XP, ze hadden er zelf ook last van!

Maar goed het is effe geleden, maar misschien kun je er wat mee.

mcb1

Verwijderd

Topicstarter
Kan op dit moment niet zien wanneer de drivers gemaakt zijn. Ik zit momenteel te internetten op de pc van de vriendin, mijn pc logeert vannacht bij "hotel" A-Com. XP is natuurlijk in 1 jaar tijd verbeterd, maar niet wat de E-Tech TV Capture Card drivers betreft. Of de drivers van E-Tech verbeterd zijn vraag ik me ook af.

Bij een hardware detectie gaf Windows XP alleen "Media" aan. De drivers moesten verder worden geïnstralleerd van de meegeleverde cd-rom. Echter met die drivers kon ik de TV kaart niet aan de praat krijgen, alles ging dus weer terug naar A-Com.

Verder was puzzelen om er achter te komen dat de TV Capture Card een E-Tech kaart was (dit stond niet in de handleiding of in een van de bestanden vermeld). A-Com vertelde mij dit achteraf toen ik om de herkomst van het ding vroeg. Dit laatste zet je wel aan tot denken over de professionaliteit van E-Tech (en natuurlijk Windows XP). Bij het bekijken van de bestanden kwam ik er wel achter dat Philips en Flyvideo te maken hadden met de E-Tech TV Capture Card, maar ik heb verder geen idee hoe deze samenwerkingsverband in elkaar steekt.

Verwijderd

Topicstarter
Pc is vorige week bij A-com geweest en de E-Tech TV Capture Card zit nog steeds in mijn computer. Nu werkt ie in zoverre dat ik er tv mee kan kijken (en beluisteren!) EN ik kan videofilms via de aangesloten vhs-recorder bekijken en beluisteren. Er is door A-com een andere driver op de pc gezet van de site van E-Tech (http://www.e-tech.nu/supp...wnloads/LR138WDM2036P.zip). Van E-Tech zelf kreeg ik een link naar een ander driver (die ik overigens nog niet heb gebruikt): http://www.lifeview.com.t...eo2000_3000/2051_whql.zip

A-Com raadde me aan de S-Video uitgang van de Video-edit kaart van Pinnacle maar niet meer te gebruiken. Capturen van TV en VHS-beelden moest ik via de TV Capture Card doen (en niet via de Pinnacle Video-edit kaart).

Een ding werkt echter niet helemaal goed, of ik heb het nog niet helemaal goed uitgevogeld, en dat is het capturen zelf. Beeld capturen gaat prima, maar geluid zit er niet bij :?. Wat moet ik doen, de drivers van e-tech.nu deïnstalleren en er weer opnieuw opzetten om dit voor elkaar te krijgen?? Of ligt het misschien ergens anders aan dat ik niet kan capturen met geluid?

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:27
misschien een hele stomme vraag...
zowel bij s-video als bij en composite (tulp) wordt alleen video doorgegeven..geluid zul je dus los via de ingang van je geluidskaart (of op die breakout box?) moeten aansluiten.
Ik ga er vanuit dat je je geluid hebt aangesloten, maar je vermeld hierboven niet hoe..
(je zegt dat je geluid hebt met tv kijken..)

Ik neem aan dat de out van de tv kaart op de line in van je geluidskaart zit aangesloten.
Dit zul je waarschijnlijk in de capture software nog moeten aangeven.

Nog een tip: probeer eens met het programmaatje virtual dub te capturen. een van de beste, zo niet het beste capture prog voor niet dv. En het is nog freeware ook

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb in de TV Capture Card een tulp stekkertje gedaan en deze verbonden met de Line-in van de geluidskaart. Verder heb ik bekeken of de Line-in gedempt was, maar dit was niet het geval. Ik heb de eerste twee van de drie mogelijkheden van mogelijke problemen van ontbreken van geluid, zoals die vermeld staan op de E-Tech-site (http://www.e-tech.nu/supp...FId+DESC&lang=nl&offset=0), doorgenomen. De derde optie "Controleer of 'Capture Audio' is ingeschakeld in de Capture Settings van de FlyVideo-software (Klik de rechter muistoets, ga naar Full Motion Capture en dan naar Capture -> Capture Settings)" begreep ik niet helemaal. Hoe en waar ik ook klik op de rechtermuisknop, bij die Full Motion Capture-menu dan wel Capture-mogelijkheid, kom ik niet :?. Heb jij misschien een idee?

Virtual Dub heb ik een tijdje geleden op mijn oude pc gehad voor het bewerken van gedownload filmmaterie. Het is inderdaad een zeer goed programmaatje. Ik vraag me echter af of ik in deze situatie wat aan Virtual Dub heb. Als ik na het Capturen een stukkie film in Windows Media Player wil bekijken (met geluid), krijg ik alleen namelijk alleen maar beeld. Wat kan Virtual Dub voor mij betekenen bij het tevoorschijn halen van geluid (indien deze al was "mee gecaptured")?

Verwijderd

Bij V'dub en capturekaarten zonder eigen audiozooi moet je natuurlijk wel de in/outputs van je geluidskaart gebruiken (en de opnamemixer instellingen van je geluidskaart) - anders heb je geen geluid.

Verwijderd

Topicstarter
Goed die gebruik ik dus (zie mijn vorige bericht), maar ik krijg geen geluid bij het capturen. En nu?

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog aan het sleutelen geweest en ik zag iets over het hoofd. Probleem is nu opgelost, ik kan capturen met geluid (in MPEG en AVI). Bedankt voor de hullup iedereen.
Pagina: 1