Netwerk 2 pc's maar ziet geen PC

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:13
Hallo ik heb sinds 2 weken (ja zolang ben ik al aan ut kloten) een netwerk kabel getrokken van de boven verdieping naar de onderverdieping van ons huis.

Nadat dit gedaan was.. en de kabels geknipt waren en alles geconfigureerd was bleek echter niets te werken.
De Cross-over kabel was in orde tevens ook gelet op het aansluit schema.

Na een aantal dagen rondvragen op school vertelde me iemand om het echt zeker te weten mijn CAT5 UTP kabel van 30!!! meter maar aan te sluiten STRAIGHT via>> ISDN kastjes en zo dus de bestaande kabel erin te schroeven,
en dan met een GEKOCHTE patch kabel waarvan 1 STRAIGHT en 1 CROSS-OVER verder te gaan.

Nu dit eenmaal gebeurd was.. en de werkgroep goed geconfigureerd, mappen gedeeld etc.. was er wel verbinding maar echter was tot de verbazing dat wel pakketten verstuurt konden worden, maar NIET ontvangen,

Bij het pingen van boven naar onder krijg ik TIME OUT bij opdracht,
bij het pingen van onder naar boven DOELHOST niet of onbereikbaar,

Toen als laatste wanhoop poging, heb ik een originele kabel van boven naar onder gelegd een cross-over uiteraard, en ook daar hetzelfde probleem, daarna heb ik nieuwe drivers van de netwerkkaarten gedownload en ook toen hielp het niet.

Als allerlaatste poging toen op beide pc's win2000 pro gezet en dus een nieuwe install gedaan om zo het netwerk juist te configuren, ook heb ik via een USB>ETHERNET converter geprobeerd om de zaak aan de gang te krijgen maar ook hier weer hetzelfde,

Firewall (Zonealarm Pro) was uit... wat nu??? 8)7 ik heb al teveel geld uitgeven aan deze onzin en ben echt opzoek naar goede raad en om meteen weer over te gaan stappen op WIRELESS zie ik ook niet zitten.

Die kabel ligt er en het netwerk moet ut gewoon doen :( iedereen met tips of oplossingen aub ik ben in alle staten _/-\o_ met vriendelijke groet iemand die ze netwerk bijna gaat slopen van de stress })

[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 20-05-2003 22:31 ]

discogs

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

OK,

ff in het kort:

PC`s -> Beide Win2K

netwerk moet PC1 <-> PC2 worden?

Ok, heb je dit al doorgelezen?: FAQ Network Troubleshooting

Het enigste wat ik kan verzinnen is dus De gehele netwerkconfig uit de pc`s slopen en vervolgens helemaal opnieuw. Gebruik bovenstaande link voor extra info :)

edit: Hoop dat ik je goed begrijp :)
p.s.: Welkom @ GOT :) Trouwens een goeie Topicstart ;) De meeste "nieuwe" mensen doen dat niet echt goed :)

[ Voor 26% gewijzigd door Illegal_Alien op 20-05-2003 22:20 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• loewie1984
ja in de 1ste instantie was de SERVER WY2K en de workstation zeg maar Xp, en het probleem is gewoon BOVEN ziet ONDER niet en ONDER ziet BOVEN niet, en der wordt wel data verstuurt maar niet ontvangen.... PC1 <-> PC2 snap ik niet wat je bedoeld maar thx iig ik ga ff de faq checken voor zover ik dat nog niet gedaan had

discogs

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

loewie-643- schreef op 20 May 2003 @ 22:22:
[...]
PC1 <-> PC2 snap ik niet wat je bedoeld maar thx iig ik ga ff de faq checken voor zover ik dat nog niet gedaan had
Met PC1 <-> PC2 bedoel ik dus een kabeltje tussen pc1 en pc2 :) nog een voorbeeld:

Pc1 <--> SWITCH <-> Router <-> Modem
Pc2 <-|

Word dus bedoelt pc1 en pc2 zitten via een switch aangesloten op de Router en de router weer aan modem.

(Niet dat je aan bovenstaand wat ik nu vertel iets heb met je probleem maar ff voor verduidelijking)

p.s.: Je hebt een Peer-to-Peer netwerk :) Dan zijn beide pc`s SERVER en GUEST (GAST)

[ Voor 32% gewijzigd door Illegal_Alien op 20-05-2003 22:27 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Kan je je openingspost even edit'n en er wat [enters] en af en toe een nieuwe zin zetten ?
Je schrijft nu alles als 1 zeer lange zin en dat leest niet zo makkelijk. :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• loewie1984
nee de PC is dus gewoon van de ene netwerk uitgang naar de andere geen hub geen router nix ertussen

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 20-05-2003 22:34 ]

discogs

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Mjah enigste wat ik kan zeggen: Begin helemaal opnieuw :|

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wat zijn je tcpip instellingen?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• loewie1984
kheb zojuist de iso trug gezet van beide pc's dus boven weer WY2K Pro en onder Win Xp Pro, tcp/ip zal ik dus ff opzoeke wat het was maar nu zijn ze dus niet geconfigureerd... maar voor boven was het dan
192.168.0.2 en Subnet 255.255.255.0 en onder 192.168.0.1 en tevens dus ook Subnet 255.255.255.0 voor de rest heb ik niets ingesteld,... ja de werkgroep is ook geconfigureerd..

en voor internet is dit 80.100.73.132 en de Subnet 255.255.255.255 en standaard gateway = ook 80.100.73.132 dus..

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 20-05-2003 23:05 ]

discogs

Verwijderd

Als je wilt kijken of je een verbinding hebt:
1) controlleer met "ipconfig /all" vanuit een commandprompt welk(e) ipnummer(s) je hebt.
2) ping 127.0.0.1, als dit niet werkt is je netwerkconfiguratie bagger
3) Ping dan deze ipnummers en ping niet op hostname dat gaat nl veel sneller voor als je werkgroep nog niet volledig in de lucht is.
Heb je gecontroleert of de 10/100Mb full/halfduplex van de netwerkkaartjes op dezelfde instelling staan, ik zou beginnen met 10MB hald duplex en niet de "auto"instelling.
Als je dit gedaan hebt en het werkt nog niet:
Heb je bij de netwerkkaartjes ook utilities om de kaa1rtjes zelf te testen, er zou er wel eens 1 stuk kunnen zijn.
Je zou dan een switch van iemand moeten lenen en met 2 gewone straight kabels de pc's aan moeten sluiten, de lampjes op de switch geven dan al een aardige indicatie waar het probleem zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 23:26 ]

• loewie1984
kheb een realtek netwerkkaartje zo'n goedkoop ding van 15 € ofzo maar zijn daar utils voor om ze software matig te checke dan? want dat zat er bij mij niet bij.... maar ik ga het in ieder geval proberen thx... maaruh lijkt dit een op te lossen probleem en is het bekend of is dit te bizar...

[ Voor 72% gewijzigd door loewie1984 op 20-05-2003 23:48 ]

discogs

Verwijderd

elk probleem is op te lossen, echter wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

Kabels met een echte tester getest?????

Copyright and left by SED...

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Inderdaad, kabels controleren, en pingen.
Voor het overige: alsjeblieft geen sms schrijfwijze.
Ik begrijp dat je overstroomt van ergernis en ongeduld, maar schrijf alsjeblieft normaal nederlands (= tweakers-etikette als ik me niet vergis)

En begin opnieuw: d.w.z. zonder ISDN-kastjes.
Dus gebruik eerst alleen een cross-cable,en inderdaad gebruik van een hub/switch met straight cables is een hele goede tip.

O .., hou ook de (automatische) Firewall van XP in de gaten.

[ Voor 35% gewijzigd door Brothar op 21-05-2003 00:43 ]

eagle

• loewie1984
owke... ik ga dit maar eens ff proberen allemaal, de kabeltester ben ik met een beetje geluk op aan het wachten, pap zou hem fixen van het werk dus ik wacht af..

discogs

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Als ik de opmerking mag maken :

Mogenlijke oplossing 1 :

zet eerst de 2 pc's is dicht bij elkaar neer.. hoef je niet elke keer met 30meter te slepen.

Probeer eerst een korte crosscable uit waarvan je 100% zeker weet dat hij goed fuctioneerd. (ik denk toch echt dat jouw kabel niet goed is).

Mogenlijkheid 2 :

misschien is je netwerkkaart naar de knoppe en dan klopt het dat je geen van beide kan pingen.

mogenlijkheid 3 :

misschien aardstraling? kan ook soms van invloed hebben.... daarom ook dat ik dus eigelijk zeg van zet ze is naast elkaar neer :p

Ik hoop dat je eruit komt , success in ieder geval!

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

Verwijderd

Wat je in ieder geval eenvoudig kan controleren is of er geen kabelbreuk in de kabel zit.
Dit kan je met behulp van een multimeter vrij eenvoudig uitvoeren !

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50
@erlinden
over 30 meter?! =)
Ok, dus gewoon de eindjes bij mekaar nemen en dan testen maar.
Het is heel goed mogelijk dat de kabel gewoon niet goed is. Het kan dat je met de tang niet goed genoeg hebt geknepen of dat de draadjes niet goed zaten.

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:46
Wat is het resultaat van de 127.0.0.1 ping? (zie post Domst)

Verwijderd

Even een noob hier, ik had hetzelfde probleem met twee w98 machines. Na installatie van NetBeui werkte het allemaal.
Ik weet alleen niet of w2k ook met netbeui werkt...?

• loewie1984
ja ik ben ook een n00b hier, maar heb al veel geprobeerd maar ik moet dus gewoon ff pingen boven en onder met het adres 127.0.0.1 op beide pc's of hoe moet ik dat zien...
de verbinding is er de rest is dus nog niet ingesteld,....

discogs

• loewie1984
owke boven en onder gewoon gepingd terwijl de fysieke verbinding erwas dus met 127.0.0.1 en ik heb zowel boven als onder antwoord van 127.0.0.1 voor de rest BOVEN alswel ONDER zit er zonealarm firewall pro op...
Maar ik heb het ook al eens getest met een kale installatie van Windows 2000 Proffesional.. dus

discogs

Verwijderd

Installatie van netbui is een paardenmiddel waar je vaak later problemen mee gaat krijgen. Niet doen dus. Je zou het hooguit even kunnen proberen om je kabel uit te sluiten als probleemveroorzaker.

Mijn oplossing:

1) gebruik de 30m cross kabel (geen ISDN kastjes of andere zut)
2) verwijder op beide compters alles wat naar netwerk ruikt, in deze volgorde:
a) services (bv. bestands- en printerdeling)
b) protocollen (bv. TCP-IP)
c) hardware (bv. netwerkkaart)
d) software (bv. ICS)
3) start dan beide machines in veilige modus op en controleer of echt alles weg is
4) herstart de machines en laat alles detecteren/installeren. Je hebt dan alleen netwerkaart+TCP/IP als het goed is
5) controleer of XP geen firewall aan heeft staan
6) controleer of beide PC's dezelfde instelling wat betreft lijnsnelheid en duplex hebben
7) stel vaste IP's in, PC1: 192.168.1.1, PC2: 192.168.1.2. Beide met netmask 255.255.255.0

Daarna _moet_ je kunnen pingen. Zo niet dan is er een netwerkkaart kapot of kabel verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 16:20 ]

• loewie1984
ik heb een kabel hebt gebruikt die het 100% doet.

tevens andere netwerkkaart heb gebruikt in beide pc's

me IP adres is statisch (vast dus)

Dat het bij win2k het ook niet deed dus aan de firewall van windows xp kan het niet liggen

De gebruikte kabel is een kross-kabel ook de testkabel.

Test kabel getest op een ander netwerk

Protocollen zijn goed ingesteld

daarbij hebben beide pc's in het netwerk elk 1 unieke naam namelijk in de werkgroep HOLLANDERS2 hollandersonder en hollandersboven

de ip staat nu ingesteld op 192.168.1.1 BOVEN met Subnet 255.255.255.0
de ip staat nu ingesteld op 192.168.1.2 ONDER met Subnet 255.255.255.0

tevens heb ik al de 100 Full Duplex modus geprobeerd en de 10 Full Duplex modus geprobeerd

[ Voor 34% gewijzigd door loewie1984 op 21-05-2003 23:47 ]

discogs

Verwijderd

[.. knip lijst]
tevens heb ik al de 100 Full Duplex modus geprobeerd en de 10 Full Duplex modus geprobeerd
En half duplex?

En wat als je de PC's vlak bij elkaar zet?

Verwijderd

Heb je bij je tcp/ip instellingen ook je dns ingevuld :?

Neem die van je internet provider over.
Als ik dit allemaal lees is volgens mij dit enigste wat er ontbreekt.

Als je namelijk geen dns hebt, kunnen de 2 computers elkaars namen nooit zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 00:24 . Reden: wat extra info ]

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 00:21:
Heb je bij je tcp/ip instellingen ook je dns ingevuld :?

Neem die van je internet provider over.
Als ik dit allemaal lees is volgens mij dit enigste wat er ontbreekt.

Als je namelijk geen dns hebt, kunnen de 2 computers elkaars namen nooit zien.
/Offtopic

Waarom heb je DNS nodig om te kunnen pingen op IP ? Bij mijn weten heb je die alleen nodig als je "ping computernaam1" wil gebruiken ipv ping 192.168.1.1

/Ontopic

Wederom zet de pc's is naast elkaar :p
en controleer eventjes of de lampjes van de connection wel gaan branden zodra je de cross-cable erin doet... al is dit niet het geval dan is je kabel toch echt niet correct. Als ze wel gaan branden, geef dan een ping opdracht en controleer of er een lampie gaat knipperen (op BEIDE netwerkkaarten).

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• loewie1984
half duplex is toch maar naar 1 kant zenden dus dat kan nooit goed zijn, ik moet de pc's nog bij mekaar zetten maar het vreemde van alles is....

als ik het netwerk geconfigureerd heb en de ip's dus boven en onder ingesteld krijg ik wel een pop-up van zonealarm die zegt dat ie een netwerk/computer gevonden heeft namelijk 192.168.1.0 en niet 192.168.1.>>2<<

discogs

Verwijderd

het wil niet zeggen dat als je niet kan pingen vanaf 2000 naar xp dat het dan ook niet aan de xp firewall ligt wat als die nou icmp staat te blokken.

Verder zorg is voor een goede kabel! Zoals jij je situatie omschrijft is het onmogelijk dat het niet werkt. Al die lapmiddels van isdn kastjes en dat soort gedoe is bull.

Heb je toevallig bij het trekken van de kabel door de muren niet gewoon de kabel aan gort getrokken?

Verwijderd

loewie-643- schreef op 22 May 2003 @ 14:19:
half duplex is toch maar naar 1 kant zenden dus dat kan nooit goed zijn, ik moet de pc's nog bij mekaar zetten maar het vreemde van alles is....

als ik het netwerk geconfigureerd heb en de ip's dus boven en onder ingesteld krijg ik wel een pop-up van zonealarm die zegt dat ie een netwerk/computer gevonden heeft namelijk 192.168.1.0 en niet 192.168.1.>>2<<
Ok daar zit je probleem. Kick die zonealarm eraf.

Echt, als je mijn instructies tot de letter had gevolgd, was je nu klaar.

• tweakduke
  • Laatst online: 18:48

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Idd als je netwerk voor eerst opzet altijd zonder firewalls of andere meuk doen :)

Tweakers Discord

• loewie1984
Oke ik heb het getest met een laptop van me vriend ernaast... het ligt wel degelijk NIET aan de 2 computers... maar aan de kabel nu nog even zoeken waar de kink in de kabel zit... in ieder geval bedankt voor jullie tips en oplossingen..

discogs

• loewie1984
Nu 2 uur later ploegen en na het doormeten van de kabel bleek dat de BLAUW/WITTE draad een breuk had...aangezien we met een ohm meter de weerstand gemeten hadden, en deze bij de blauw witte draad niet uitsloeg! na de kabel te hebben doorgeknipt in het midden ongeveer (in de meterkast...) bleek dat de weerstand aan beide kanten dus naar boven EN naar onder er wel was... naar boven namelijk 4,8 en naar onder 0,7 ohm op een schaal van 200. nu ga ik morgen een cross-over ervan maken en wel direct... dus..

discogs

• loewie1984
Jonges bedankt voor de tips nogmaals en adviezen mijn netwerk loopt volledig, nu nog internet delen en ik ben klaar :*) :*) :*)

discogs

Pagina: 1