Hallo ik heb sinds 2 weken (ja zolang ben ik al aan ut kloten) een netwerk kabel getrokken van de boven verdieping naar de onderverdieping van ons huis.
Nadat dit gedaan was.. en de kabels geknipt waren en alles geconfigureerd was bleek echter niets te werken.
De Cross-over kabel was in orde tevens ook gelet op het aansluit schema.
Na een aantal dagen rondvragen op school vertelde me iemand om het echt zeker te weten mijn CAT5 UTP kabel van 30!!! meter maar aan te sluiten STRAIGHT via>> ISDN kastjes en zo dus de bestaande kabel erin te schroeven,
en dan met een GEKOCHTE patch kabel waarvan 1 STRAIGHT en 1 CROSS-OVER verder te gaan.
Nu dit eenmaal gebeurd was.. en de werkgroep goed geconfigureerd, mappen gedeeld etc.. was er wel verbinding maar echter was tot de verbazing dat wel pakketten verstuurt konden worden, maar NIET ontvangen,
Bij het pingen van boven naar onder krijg ik TIME OUT bij opdracht,
bij het pingen van onder naar boven DOELHOST niet of onbereikbaar,
Toen als laatste wanhoop poging, heb ik een originele kabel van boven naar onder gelegd een cross-over uiteraard, en ook daar hetzelfde probleem, daarna heb ik nieuwe drivers van de netwerkkaarten gedownload en ook toen hielp het niet.
Als allerlaatste poging toen op beide pc's win2000 pro gezet en dus een nieuwe install gedaan om zo het netwerk juist te configuren, ook heb ik via een USB>ETHERNET converter geprobeerd om de zaak aan de gang te krijgen maar ook hier weer hetzelfde,
Firewall (Zonealarm Pro) was uit... wat nu???
ik heb al teveel geld uitgeven aan deze onzin en ben echt opzoek naar goede raad en om meteen weer over te gaan stappen op WIRELESS zie ik ook niet zitten.
Die kabel ligt er en het netwerk moet ut gewoon doen
iedereen met tips of oplossingen aub ik ben in alle staten
met vriendelijke groet iemand die ze netwerk bijna gaat slopen van de stress
Nadat dit gedaan was.. en de kabels geknipt waren en alles geconfigureerd was bleek echter niets te werken.
De Cross-over kabel was in orde tevens ook gelet op het aansluit schema.
Na een aantal dagen rondvragen op school vertelde me iemand om het echt zeker te weten mijn CAT5 UTP kabel van 30!!! meter maar aan te sluiten STRAIGHT via>> ISDN kastjes en zo dus de bestaande kabel erin te schroeven,
en dan met een GEKOCHTE patch kabel waarvan 1 STRAIGHT en 1 CROSS-OVER verder te gaan.
Nu dit eenmaal gebeurd was.. en de werkgroep goed geconfigureerd, mappen gedeeld etc.. was er wel verbinding maar echter was tot de verbazing dat wel pakketten verstuurt konden worden, maar NIET ontvangen,
Bij het pingen van boven naar onder krijg ik TIME OUT bij opdracht,
bij het pingen van onder naar boven DOELHOST niet of onbereikbaar,
Toen als laatste wanhoop poging, heb ik een originele kabel van boven naar onder gelegd een cross-over uiteraard, en ook daar hetzelfde probleem, daarna heb ik nieuwe drivers van de netwerkkaarten gedownload en ook toen hielp het niet.
Als allerlaatste poging toen op beide pc's win2000 pro gezet en dus een nieuwe install gedaan om zo het netwerk juist te configuren, ook heb ik via een USB>ETHERNET converter geprobeerd om de zaak aan de gang te krijgen maar ook hier weer hetzelfde,
Firewall (Zonealarm Pro) was uit... wat nu???
Die kabel ligt er en het netwerk moet ut gewoon doen
[ Voor 6% gewijzigd door loewie1984 op 20-05-2003 22:31 ]