Smartgart. Waar?

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Mijn moederbord (P4G8X, Granite Bay chip) en VGA kaart (Radeon 9500np) werken niet goed samen. Ik heb al naar allerlei oplossingen gezocht maakt niets schijnt te helpen. Nu heb ik gelezen dat het probleem (de spontane crashes) opgelost kunnen zijn door Fast Writes uit te zetten.

In m'n BIOS kan ik hier niets over vinden. Deze optie bevindt zich namelijk in de ATi Drivers. Als je naar Display Properties -> Advanced gaat krijg je (als je de drivers en control panel hebt geinstalled) een tabblad met Smartgart. Hier kan je Fast Writes aan en uit zetten.

Het is probleem is, deze tab heb ik niet. Ik heb verschillende drivers geprobeerd (3.1 3.2 3.4) en control panels (1 van 4MB en 1 van 12MB), maar ik heb hem gewoon niet.

Weet iemand hoe ik dit tevoorschijn kan toveren?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

ik kreeg hem ook niet met de off ati drivers met min 9700 pro vanhercules.
Wel als ik de off drivers van hercules gebruikte?
misschien dat je daar wat aan hebt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Of je systeem een clean install geven :P of alle drivers volledig verwijderen, en het dan opnieuw proberen. Kan me nl niet indenken dat als je de control panel goed installeerd, er niet het tabblad SmartGart bij zit.

NB. Heb je niet toevallig de Omega drivers. Kan me herinneren dat door de maker een tabblad was verwijderd. :/

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• Milenco
Punish schreef op 20 May 2003 @ 22:07:
Of je systeem een clean install geven :P of alle drivers volledig verwijderen, en het dan opnieuw proberen. Kan me nl niet indenken dat als je de control panel goed installeerd, er niet het tabblad SmartGart bij zit.

NB. Heb je niet toevallig de Omega drivers. Kan me herinneren dat door de maker een tabblad was verwijderd. :/
Ik heb zelfs de Omega driver ook al geprobeerd (niet dat daar iets mis mee is ;)).

Drivers van Connect3D hielpen ook niets, drivers + control compleet verwijderd en opnieuw geinstalled hielp ook niet.

Zo ziet het er dus uit hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bertwill/smartgart.gif

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Bij mij verdwijnt de SmartGart tad ook weleens en dan is ie er ineens weer :? Tot nu toe met alle Catalysten het geval.

(Club3D Radeon 9700)

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 20:42
Start - Uitvoeren - Smartgart werkt ook niet ?

• Milenco
_SouLmaN_ schreef op 20 May 2003 @ 22:25:
Start - Uitvoeren - Smartgart werkt ook niet ?
Ik krijg wel Smartgart (woohoo), maar ik heb nu Advanced Smartgart, niet het gedeelte waar ik de AGP snelheid kan instellen en Fast Write aan of uit kan zetten.

Ik kan alleen PCI Write en Read aan/uit zetten, hetzelfde voor AGP :?

Ik doe wel ff een herinstall, kijken of dat helpt.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 20:42
bij mij zit er bij dat venster van Advanced Smartgart ook een knop op voor Basic AGP Settings, en dan ga ik naar Smartgart Tab.

• Milenco
Maar die tab heb ik juist niet :+

Ik gebruik BTW Windows 2000, ik weet niet of dit wat uitmaakt in tegenstelling tot XP?

Is er misschien een ander prog waar ik Fast Write mee kan uitschakelen, like Radeonater ofzo?

• Milenco
Okay, nieuwe schone install, maar nog steeds geen SmartGart :'(. Het ligt dus waarschijnlijk gewoon aan Windows 2000. Kan ik met Radeonator Fast Writes aan en uit zetten?

Edit:

Ik heb RivaTuner gedownload en hiermee kan ik instellen wat met SmartGart ook kan: AGP speed en Fast Writes on/off
thanks ppl :)

[ Voor 31% gewijzigd door Milenco op 21-05-2003 00:29 ]

Pagina: 1