[Win2000]2 vreemde entries

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
AD/DNS ja :D! Leuke is, heb me 70-210 exam al halfjaar geleden gedaan en nu gingen we verder met 70-215 en ik vind het steeds interessanter worden, jammer dat die leraren er niks vanaf weten, want die kunnen me dus ook niet uitleggen hoe het op te lossen valt, dat is echt niet normaal! Als je ook dingen vraagt die wat moeilijker zijn (ookal komen ze uit het boek), dan weten ze helemaal niet veel... 70-210 schoolexam had ik 9 voor, en 70-215 heb ik over 2 weken, es kijken wat ik daarvoor haal :D
Dus ik ben ook eigenlijk MCP (heb ook me official M$ exam gehaalt).

BTW het probleem is dus nu weg... Nou zit ik alleen dus nog ff met dat ik geen computers zie onder netwerkomgeving, zo ook niet onder mijn client (WinXP) de ActiveDirectory. Of is het knopje links Zoeken in Active Directory de vervanger van het icoontje Active Directory?

[ Voor 56% gewijzigd door SuB-Gold op 24-05-2003 15:57 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SuB-Gold schreef op 24 May 2003 @ 15:46:
[...]
Knip opleiding
[..]
Mja. vind je het erg als ik zeg dat ik weinig vertrouwen stel in papieren kennis?
ow, en M$ ken ik niet, wel MS.
Als je je brood ermee wil verdienen komt dat wat netter over naar je klanten toe.
Of is het knopje links Zoeken in Active Directory de vervanger van het icoontje Active Directory?
correct.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 24-05-2003 16:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 24 May 2003 @ 16:25:
[...]

Mja. vind je het erg als ik zeg dat ik weinig vertrouwen stel in papieren kennis?
ow, en M$ ken ik niet, wel MS.
Als je je brood ermee wil verdienen komt dat wat netter over naar je klanten toe.

[...]

correct.
Papieren kennis is inderdaad niks, heb zelf voor het HBO een tweetal MBO IT opleidingen gedaan die inhielden 4 dagen stage, 1 dag school en ik heb daartussenin ook nog 1 jaar gewerkt. Heb redelijk wel wat meer praktijk ervaring als andere hbo'ers. Mag natuurlijk niet zeggen dat ik zoveel ervaring heb met Win2000 Server, want dat heb ik op dit moment dus ook nog niet, daarom probeer ik er thuis mee te klooien...
Btw met Windows Backup had ik wat backups gemaakt van data files, alleen nou zie ik dat er wat invisible files instonden, die heeft ie niet gebackupt, klopt die redenatie?

[ Voor 11% gewijzigd door SuB-Gold op 24-05-2003 16:42 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

kun je dat in een ander topic pleuren.
er is hier ook een policy trouwens dat het gebruik van M$ niet toegestaan is!!

ik zelf heb 210,215,216,217 in me broekzak en ben certified nt4 mcse maar dat zegt niet zoveel alleen dat je de basis goed begrijpt.

Goed weer ontopic.
Registeren je werkstations zich in DNS?
Meestal wordt netwerkomgeving verzorgt door de browser service. Staat die aan?

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
mutsje schreef op 24 mei 2003 @ 16:56:
kun je dat in een ander topic pleuren.
er is hier ook een policy trouwens dat het gebruik van M$ niet toegestaan is!!

ik zelf heb 210,215,216,217 in me broekzak en ben certified nt4 mcse maar dat zegt niet zoveel alleen dat je de basis goed begrijpt.

Goed weer ontopic.
Registeren je werkstations zich in DNS?
Meestal wordt netwerkomgeving verzorgt door de browser service. Staat die aan?
Sorry... zal er ff op letten dat het ontopic blijft >:)
Hoe zie ik dat de computers zich registreren in DNS?
Browser service aanzetten, lsass.exe is dat toch he? Is dat ook met NetBios over TCP/IP (aangezien ik dat nu gedisabled hebt).
Heb bij services.msc gekeken en daar staat Computer Browser gestart.

Zo ziet bij mij WINS tabblad uit nu, ook bij de clients.
Afbeeldingslocatie: http://www.sub-gold.com/dns/netbios.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door SuB-Gold op 24-05-2003 18:07 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

dat kun je nagaan als je de andere computer op computernaam.sub-gold.xp ofzo kan pingen. ofgewoon ping -a ipadres doet. de -a is om nameresolving te forcen.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
mutsje schreef op 24 mei 2003 @ 20:08:
dat kun je nagaan als je de andere computer op computernaam.sub-gold.xp ofzo kan pingen. ofgewoon ping -a ipadres doet. de -a is om nameresolving te forcen.
Ja ik krijg gewoon normale ping results, dus alles lijkt in orde. Ik zie ze dus alleen niet in Netwerkomgeving, de pc's. Kan wel \\server of \\tom doen, kom ik gewoon op de pc's. Overigens wilde ik bij de lokale groep Administrators \\sub-gold.xp\username toevoegen, maar dat ging niet, kan ook niet kiezen uit verschillende locaties, alleen maar mijn eigen pc zegmaar, is dat de incompatibiliteit tussen Win2000 AS en WinXP Pro?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

neen. heb je de clients wel lid gemaakt van het domain? dus properties my computer > network identification > properties > Member of > moet dus sub-gold.xp ofzo staan. en niet workgroup.

Dit begint nu toch echt op een dummie cursus te lijken hoor het spijt me zeer... :+ maar ik blijf je helpen lol

[ Voor 28% gewijzigd door mutsje op 24-05-2003 22:47 . Reden: extra informatie ]

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
mutsje schreef op 24 mei 2003 @ 22:46:
neen. heb je de clients wel lid gemaakt van het domain? dus properties my computer > network identification > properties > Member of > moet dus sub-gold.xp ofzo staan. en niet workgroup.

Dit begint nu toch echt op een dummie cursus te lijken hoor het spijt me zeer... :+ maar ik blijf je helpen lol
Zeker zijn ze lid, zo stom was ik nou net nog niet :D
Heb adminpack2003 geinstalleerd en ik kan dns en active directory users & computers openen en ook gebruiken, dus dat is dan ook wel weer gek :? , tenzij het er niks mee te maken heeft 8)7

handige docs op je site btw, heb ze ook ff geprint, makkelijk voor exam!

[ Voor 30% gewijzigd door SuB-Gold op 24-05-2003 23:36 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

als je in AD kijkt zie je de computer dan ook onder computers staan? geen gekke foutmeldingen.. uh log je wel in op het domain.... anders log je nog steeds lokaal in ondanks dat je lid bent van een domain

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
mutsje schreef op 25 May 2003 @ 10:24:
als je in AD kijkt zie je de computer dan ook onder computers staan? geen gekke foutmeldingen.. uh log je wel in op het domain.... anders log je nog steeds lokaal in ondanks dat je lid bent van een domain
Op mijn Windows XP client zie ik dit als ik netwerkomgeving open:

Afbeeldingslocatie: http://www.sub-gold.com/dns/buro1.jpg
Hoofdvenster

Afbeeldingslocatie: http://www.sub-gold.com/dns/buro2.jpg
Volledig netwerk

Afbeeldingslocatie: http://www.sub-gold.com/dns/buro3.jpg
Microsoft Windows-netwerk

Ik zie dus geen apart icoontje Active Directory, wel links die knop Zoeken in AD. Als ik dat knopje gebruik, dan kan ik zoeken in Computers en kom ik idd 3 computers tegen, Pim, Tom en Server.
Inloggen gebeurt ook nogal logisch op het domein, heb er sub-gold staan als ik inlog bij het 3e vakje zegmaar.

[ Voor 7% gewijzigd door SuB-Gold op 25-05-2003 13:04 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

als je Dubbel klikt op Sub-Gold want dat is jou DOMAIN!!!! zie je daaronder de werkstations. Dit is erg normaal hoor. Bij mij zie je alleen datacrash.net staan en pas als ik erop dubbel klik krijg ik mijn andere machines aangesloten bij het domain te zien.

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
mutsje schreef op 25 May 2003 @ 14:55:
als je Dubbel klikt op Sub-Gold want dat is jou DOMAIN!!!! zie je daaronder de werkstations. Dit is erg normaal hoor. Bij mij zie je alleen datacrash.net staan en pas als ik erop dubbel klik krijg ik mijn andere machines aangesloten bij het domain te zien.
Nope ik zie dan niks, dat was het probleem juist... Maar ik weet wel waardoor dat komt, omdat ik op alle pc's NetBios over TCP/IP uitgezet heb, als ik dat aanzet, dan zie ik die pc's weer. Ik heb het uitgelaten omdat jij zei dat alles via DNS moest lopen!

[ Voor 3% gewijzigd door SuB-Gold op 25-05-2003 15:10 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ik heb niet gezegt dat alles via DNS moest.. ho ho lol. ik geloof dat jij zelf uit veiligheids overwegingen besloten had netbios uit te schakelen. Alle nameresolving loopt ook via DNS heeft netbios naming niet zoveel mee te maken. Omdat je geen WINS / LMHOSTS / HOSTS file ingevuld hebt gaat jou client automatisch opzoek naar de DNS server. Hier haalt hij de gegevens vandaan :+ geen topic replyers verwarren en anders quote je maar waar ik expliciet vermeld heb dat je netbios uit moest zetten...
offtopic:
Mocht je nog software distributie over AD willen gaan doen komt binnen kort ook een manual van

• SuB-Gold

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Topicstarter
mutsje schreef op 25 May 2003 @ 15:29:
ik heb niet gezegt dat alles via DNS moest.. ho ho lol. ik geloof dat jij zelf uit veiligheids overwegingen besloten had netbios uit te schakelen. Alle nameresolving loopt ook via DNS heeft netbios naming niet zoveel mee te maken. Omdat je geen WINS / LMHOSTS / HOSTS file ingevuld hebt gaat jou client automatisch opzoek naar de DNS server. Hier haalt hij de gegevens vandaan :+ geen topic replyers verwarren en anders quote je maar waar ik expliciet vermeld heb dat je netbios uit moest zetten...
offtopic:
Mocht je nog software distributie over AD willen gaan doen komt binnen kort ook een manual van
Ja klopt ook wel, omdat ik foutmeldingen kreeg omtrent browser service van de 2 clients. Zal ik dan dat netbios over tcp/ip weer aanzetten en welke optie moet ik dan kiezen en waar moet ik het instellen, op de server alleen of alleen op de clients of op allen?
-Netbios via DHCP server instellen
-Netbios via TCP/IP instellen
-Netbios via TCP/IP uitschakelen (deze is dus niet van belang)

Oh ja, moet ik ook LMHosts lookup inschakelen?

[ Voor 15% gewijzigd door SuB-Gold op 25-05-2003 15:57 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

uh dit begint erg veel op helpdesk te lijken meer en meer. ik hoef toch niet alles voor te kauwen? Een beetje zelf initiatief mag ook wel.

wat mij betreft kan dit topic op slot.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Inderdaad, daar sluit ik me helemaal bij aan. Lees een goed boek, bekijk een aantal tutorials, want je hebt een hoop vragen die je hier tegelijk stelt zonder dat je zelf een beetje dingen uit probeert te zoeken. Het is niet de bedoeling dat jij hier alleen maar even snel je vraag neerzet en dat de andere users daar maar even een antwoord op geven. En als het aan mij had gelegen had dit topic al veel eerder dicht gezeten hoor ;).
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.