Persoonlijk heb ik besloten om RISC-processoren te gaan gebruiken i.v.m. o.a. het efficientere stroomgebruik. Nee, ik heb het dus niet om 1 systeem, maar een cluster die zware FPU-bewerkingen uitvoert. De meeste grote computersites hebben het vrijwel nooit over RISC-processoren, maar alleen over CISC dingen die we kennen van Intel, AMD, etc., met het onprettige gevolg dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat ik nodig heb, is een RISC-processor met een stevige FPU die niet veel stroom gebruikt en waarvan de systeemonderdelen makkelijk zelf te verkrijgen en op een ``normale'' (lees: IBM) manier te zijn vervangen.
Kan iemand me een zaklamp, een kompas, en een kaart van het bos geven? (lees: weet iemand welke richting ik moet volgen om wat meer inzicht in de markt te krijgen?
)
Wat ik nodig heb, is een RISC-processor met een stevige FPU die niet veel stroom gebruikt en waarvan de systeemonderdelen makkelijk zelf te verkrijgen en op een ``normale'' (lees: IBM) manier te zijn vervangen.
Kan iemand me een zaklamp, een kompas, en een kaart van het bos geven? (lees: weet iemand welke richting ik moet volgen om wat meer inzicht in de markt te krijgen?