Toon posts:

MSN file transfer vastzetten op 1 poort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Uit de help van messenger gepikt:

Both incoming and outgoing TCP connections use this range of ports: 6891 to 6900

hmm, als je die nou eens vast kon zetten op een poort, is het vast wel mogelijk om files te transferen op NAT. Dan moet je nl simpelweg voor elke pc 1 of 2 unieke poorten instellen en die doormappen op de internetgateway.

Heeft iemand een suggestie / oplossing om die poort vast te zetten?

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51

flexje

got-father

wat maakt het uit of je een range openzet of een poort in een range :/
iig , k heb geen problemen meer , ik gebruik gewoon windows messenger 4.7

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Meer informatie zou handig zijn! Zoals welke versie van MSN gebruik je enzo! MAar ik kan je er jammergenoeg niet mee helpen!

[ Voor 5% gewijzigd door serhat op 20-05-2003 22:05 ]

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
flexje schreef op 20 May 2003 @ 21:15:
wat maakt het uit of je een range openzet of een poort in een range :/
iig , k heb geen problemen meer , ik gebruik gewoon windows messenger 4.7
als je dan ook even jouw oplossing voor het probleem + type router / firewallscript post, dan heeft iemand er misschien nog iets aan, want de melding dat het bij jou werkt helpt zowel de TS als een ander geen barst verder.

• flexje

flexje

got-father

MissingDog schreef op 20 May 2003 @ 22:06:
[...]

als je dan ook even jouw oplossing voor het probleem + type router / firewallscript post, dan heeft iemand er misschien nog iets aan, want de melding dat het bij jou werkt helpt zowel de TS als een ander geen barst verder.
volgens mij staat mijn solution er toch duidelijk?
op msn messenger 5 werkt het NIET op windows messenger 4.7 WEL.
router: repotec ip515H

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
flexje schreef op 20 mei 2003 @ 22:13:
[...]

volgens mij staat mijn solution er toch duidelijk?
op msn messenger 5 werkt het NIET op windows messenger 4.7 WEL.
router: repotec ip515H
Uit jouw post bleek niet dat het gebruik van Messenger 4.7 de oplossing was, het leek meer op zo'n post van 'ik heb iets gedaan waardoor het met Messenger werkt, maar geef geen specificatie van range of poort'.

Ik heb hier ook het bekende probleem, maar dan met Trillian & het MSN netwerk...kan wel ontvangen, maar niet verzenden. Heb al diverse mappings geprobeerd (Debian Woody, kernel 2.4.20, iptables+(D)NAT & Masq), maar tot op heden geen resultaat. Moet het hier voor 5 man werkend zien te krijgen eigenlijk.

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

je hoeft de filetransfer niet vast te zetten op 1 poort. MSN gebruikt standaard 6891 voor de filetranfer, bij een 2de inkomende connectie begint ie pas met die andere poorten. Als die andere poorten niet beschikbaar zijn krijg je de transfer ook niet aan de gang. Als je zorgt dat 6891 open staat gaat dat wel werken.

Let wel op:
File transfer and audio or video conversations will fail if both you and the person you are communicating with are on computers that have Windows XP ICS NATs. MSN Messenger fails to detect this type of NAT as a Universal Plug-n-Play (UPnP) NAT.
known issues

• flexje

flexje

got-father

volgens mij zijn hier nu wel genoeg topics over.

Pagina: 1