Er worden hier binnenkort 2 nieuwe (kleuren)laserprinters/copiers/scanners neergezet.
Van die alles-in-een-apparaten dus.
Zit een ingebouwde netwerkaansluiting op. De bedoeling is dat ze gaan samenwerken met het NDPS-printersysteem van Novell NetWare 5.1.
Tot nu toe draaide alles op het queue-based printing-systeem.
Nou draaien we hier nog enkele "legacy-apps" zoals Exact voor DOS en nog wat andere zelfgemaakte DOS-appjes.
Ik vraag me af hoe Exact naar die nieuwe printers kan gaan afdrukken
Er is al contact geweest met Exact daarover, maar die komen niet veel verder dan "NetWare 5 wordt ondersteund meneer" of "Misschien moet u toch eens gaan upgraden"... Een echte techneut die precies weet hoe het zit krijg ik maar niet aan de lijn.
Een zoektocht door de knowledgebase van Exact leverde ook al niet veel op.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Of kan ik het beste gewoon zowel een queue-based printer installeren naast een NDPS-printer?
Van die alles-in-een-apparaten dus.
Zit een ingebouwde netwerkaansluiting op. De bedoeling is dat ze gaan samenwerken met het NDPS-printersysteem van Novell NetWare 5.1.
Tot nu toe draaide alles op het queue-based printing-systeem.
Nou draaien we hier nog enkele "legacy-apps" zoals Exact voor DOS en nog wat andere zelfgemaakte DOS-appjes.
Ik vraag me af hoe Exact naar die nieuwe printers kan gaan afdrukken
Er is al contact geweest met Exact daarover, maar die komen niet veel verder dan "NetWare 5 wordt ondersteund meneer" of "Misschien moet u toch eens gaan upgraden"... Een echte techneut die precies weet hoe het zit krijg ik maar niet aan de lijn.
Een zoektocht door de knowledgebase van Exact leverde ook al niet veel op.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Of kan ik het beste gewoon zowel een queue-based printer installeren naast een NDPS-printer?
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.