Toon posts:

uPNP Gateway verdwenen?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de volgende config:

@Home internet gedeeld via mijn server met Windows 2003 Advanced Server.
Dus gewoon met ICS. Op de @home interface draait de windows firewall.

Aan de server hangen een paar XP clients, die via DHCP hun ip krijgen toegewezen.

Nu komt het probleem.

Toen ik het zaakje pas aan het draaien had gaven alle Windows XP clients duidelijk aan via een uPNP gateway verbonden te zijn via het internet (bij netwerkomgeving kwam de gateway in het lijstje te staan). Zo kon is dus via MSN bestanden versturen en ontvangen.

Maar nu is ineens ( :? ) die uPNP gateway bij alle clients verdwenen.....

Ik heb nix aan de config gewijzigd en ik weet dus ook echt niet wat er aan de hand is...... Weet iemand waardoor deze gateway verdwenen is/kan zijn en dus waardoor de uPNP functionaliteit niet meer werkt?

NB. Internet werkt dus wel nog op alle clients, maar de uPNP is gewoon weg.... :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 20:48 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
het heeft wel gewerkt :? vreemd want windows server 2003 ondersteund geen upnp namelijk..

quote:

According to Lipner, once the threat models were complete developers were able to go through the code in a more focused quest for specific security vulnerabilities that might have higher impact. Besides fixing bugs, developers also found a number of other ways to tighten security by design in Windows Server 2003. For example, the team removed the Universal Plug and Play (UPnP) feature from Windows Server 2003. UPnP is a network device discovery feature that makes it easy for personal computers to locate, recognize work with other devices.

bron: http://www.microsoft.com/...r03/04-14WS03Security.asp

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik meen toch echt van wel hoor.....

Maar er is dus no way om die uPNP aan te zetten ??? :(

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 21:52:
Ja ik meen toch echt van wel hoor.....

Maar er is dus no way om die uPNP aan te zetten ??? :(
het versturen en ontvangen van files in msn heeft niks met upnp te maken overigens, ik heb thuis ook een non upnp routertje maar ik kan er netjes file's mee versturen..

mischien jij je vergissen ;)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ja versturen wel ja, maar ontvangen?

Voor het versturen hoef je niet per see poorten geforeward te hebben, maar voor het ontvangen wel. Dat regelt die uPNP dus. En die werkt hier dus niet :(