SuSE 8.1 en ppp

Pagina: 1
Acties:

• daan3128
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:18
Ik heb het volgende probleem, heb allerlei howto's en forum's gechecked maar kan er niks over vinden.

Ik probeer op mijn server via een analoge modem in te bellen maar dit lukt niet echt. Diald en smmmp werken allebei niet (maar dat is voor een latere zorg) en wvdial doet het op zich wel maar het TCP protocol slaat niet aan. Ik kan namen resolven, hij past dns keurig aan ik kan pingen tracrouten maar geen data versturen. Ik heb allerlei config files bekeken en gechecked maar naar mijn idee klopt het.

Wie heeft dit ook mee gemaakt en/of wie kan mij op ideeen brengen waar ik nog even naar moet gaan kijken.....

Bedankt alvast....

Verwijderd

code:
1
echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

kijk ook naar je iptables/ipchains instellingen.

• daan3128
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:18
Oké gedaan en hij doet het inderdaad al een heel stuk beter maar nog niet zoals ik het wil.....

Ik kan over het web sshén geen probleem, ik kan web files ophalen vanaf het web in de bash (oerlelijk maar het komt binnen) maar nu heb ik ook nog koetjes grazen maar deze kan ik weer niet flushen terwijl ik de site van de host kan bereiken (www.kuddegroningen.no-ip.com) en normaliter ook altijd kon flushen onder SuSE 6.4 en nu niet. En dat terwijl er niks verandert is.

En weet iemand ook in hoe je in vredesnaam aan smpppd de opdracht connect kunt geven het lukt me maar niet. Kan er wel op connecten via een webbrowser of telnet maar ik kan geen opdrachten er naartoe sturen terwijl dit wel in de manual staat......