Toon posts:

Blue Screens Windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rot probleem.

Als ik grafisch bezig ben (danwel met games of foto's) krijg ik altijd wel een keer op een avond een blue screen of death. de enige oplossing is het opnieuw opstarten van de pc. in de veel te lange error omschrijving staat altijd iets van NF4 waar ik uit opleid dat ik een probleem met de video kaart moet hebben gezien ik een G-force 4 4200 ti 128 ddr heb.

Na alle drivers meerdere malen te hebben verwijderd, Danwel de nieuwste Detonator of danwel de nieuwste Nvidia drivers te hebben geinstaleerd..bleef ik dit probleem houden !! Zelf na een complete nieuwe instalatie van mijn systeem waar ik eerst alles geformateerd heb, en de drivers behield die windows na de instalatie geeft, bleef ik ook nu het probleem behouden.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn.
Is het soms de combinatie moederboard / videokaart? ik weet het echt niet meer

Mijn systeem is;

AMD 1700 XP
MSI KT7 266 pro2
1 slot 512 mb DDR geheugen
1x 40 GB Maxtor 7200 rpm
Point of View G-Force4 ti 4200 XP turbo

Ik word er helemaal gek van...de schermen lijken nu ook steeds vaker te komen ...help help help

Groet Dennis :( })

dennis.tepas@nob.nl

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je? Naast voeding kan zoiets ook aan gaar geheugen en/of moederbord liggen. Lees eens de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen door :)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Het kan een hitteprobleem zijn. Heb je een airflow in je kast? Voel ook eens of de heatsink van je videokaart heet is.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
een 350 watt voeding..zat al in de kast..dus geen idee wat voor een merk
Geheugen moet goed zijn...heb ook al een andere strip gebruikt...bleef het probleem behouden

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
nv4_disp.dll?

Sommige mensen schijnen er last van te hebben als je kaart tever is overgeklokt, misschien voor de gein eens terug klokken... (dit las ik net ook pas in de search... zeker weten doe ik niet.)

Verwijderd

Topicstarter
Mainboard temp is na flink gamen 45 graden...de processor is dan 50 graden..videokaart wordt wel heet ja..maar geeft geen problemen qua hakelen ofzo

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:46
Errorcode? Ja dat zijn die lange nummers met letters er tussen.

Verwijderd

Topicstarter
alles loopt standaard

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je die troubleshooter nu al doorgenomen :? Waar zijn je bevindingen dan? Neem deze eens rustig door en post hier de resultaten :) Daarin vind je meer tips en suggesties dan je ooit in dit topic zal krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
zal eens rook in de kast gaan blazen om te kijken hoe de airflow loopt...en wanneer ik de error weer krijg meld ik de hele code...to be continued

Verwijderd

Topicstarter
ga de troubleshooter een doornemen

Verwijderd

heb je je geheugen op dezelfde snelheid als je processor? (dus 133/266) ? Of staat het geheugen op de standaard snelheid (166/333)?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Probeer voor de gein toch maar eens een stukje ;) proberen kan geen kwaad. Na mijn weten zijn die kaarten van jou een stukje overklokt vanuit de fabriek...

Verwijderd

Dit is hoogstwaarschijnlijk een gevalletje van de beruchte 'infinite loop' storing. In Windows XP leidt die tot een Bsod, in oudere Windows versies simpelweg tot een complete lockup van de PC. Hoewel dit probleem in theorie op vele systemen kan voorkomen, is de praktijk helaas dat voornamelijk Athlon PC's met VIA chipset hierdoor geplaagd worden.

Ikzelf ben in het (on)gelukkige bezit van een vergelijkbare configuratie (XP1600+ ipv XP1700+), en heb hier lang mee geworsteld. De uiteindelijke oplossing bij mij (en met mij bij anderen) was het verwijderen van de VIA 4in1 drivers (waar de AGP driver deel van uitmaakt). Daar ik Win2K en Win98SE gebruik, was dit een optie, daar bij deze OS-en de VIA 4in1 drivers nog niet ingebouwd waren door Microsoft, iets wat bij WindowsXP helaas wel het geval is.

Voor de goede orde: AGP chipset parameters, RAM timing, zwaardere voedingen, SoundBlaster in ander PCI slot, etc, kunnen op het oog het probleem verleggen, maar niet definitief oplossen.

Het werkelijke probleem is dat de VIA programmeurs zich niet helemaal netjes aan de AGP standaard hebben gehouden. De storing ontstaat als er een dataoverdracht vanuit de PC wordt gestart naar de video kaart die op een oneven DWORD boundary in het PC geheugen begint. DE AGP standaard schrijft voor dat in zo'n geval de geheugenoverdracht in 2 slagen moet plaatsvinden, daar de interface zelf 64 bits is, ipv. 32 bits.

Het prbleem is nu dat het in de standaard ook toegestaan is dat, midden in deze dataoverdracht, de video kaart zelf ook een geheugenoverdracht mag beginnen. Dit kan echter in bepaalde gevallen tot problemen leiden. De chipset wordt dan geblokkeerd in het voltooien met ZIJN dataoverdracht, terwijl de video kaart zelf ook niet verder kan omdat zijn dataoverdracht ook geblokeerd raakt. Door dit alles blokkeert de geheugentoegang van de chipset zelf, waardoor ook de processor niet verder kan. Vandaar de naam 'infinite loop'.

Een en ander is door Intel in de AGP documentatie beschreven, met een expliciete waarschuwing aan programmeurs van AGP drivers dat ze in hun software moeten voorkomen dat deze situatie kan ontstaan.

Voor de goede orde, met de hardware zelf is helemaal niets mis. Mits voorzien van de correcte drivers zal het probleemloos werken. Mijn PC werkt inmiddels al weer 5 maanden volledig storingsvrij, na een viertal weken vol ellende. 5 Maanden geleden heb ik dus de VIA AGP driver rigoreus van m'n systeem verwijderd.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat probleem van die 'infinite loop' had ik hier ook met een SiS chipset. Hebben die ook zitten kloten met drivers dan?

Probleem was opgelost door een upgrade naar ATi >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Glashelder op 21-05-2003 16:26 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik zou graag willen weten welke 00000000x meldingen je krijgt, dan kunnen we wat gerichter kijken naar jouw probleem.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-08 10:34
Jij heb t een MSI moederbord met een K7T chipset. Ik heb hetzelfde probleem gehad en na een BIOS update werkt het weer prima. Er zijn wat problemen wanneer er grote hoeveelheden data naar de videokaart gestuurd moeten worden. ik kon geen Divx film je kijken of hij lag er binnen 15 minuten wel uit. Ik denk dat dit precies t zelfde is bij jouw!!!

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

ik vind 45 C vrij warm voor een mobo :/, je cpu valt opzich wel mee. geheugen zijn ook vaak kliermodules :p
Pagina: 1