One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
Volgens mij gebruiken die programmatjes als winRAR een soort 'template'...
als dat klopt zal het ongeveer zo werken:
je maakt een programma (installer/unRAR dus). Dan voeg je hier een resource aan toe. Op een of andere manier moet je dan die resource zien te wijzigen zonder de rest van je programma aan te passen.
Let er wel op dat je even de header van je exe bestand moet aanpassen (denk ik, maar dat weet ik niet zeker). Het 'checksum' veld word over het algemeen niet gebruikt en kan je leeg laten, maar er zit meen ik een 'size' veld in wat je dan wel even aan zou moeten passen.
als dat klopt zal het ongeveer zo werken:
je maakt een programma (installer/unRAR dus). Dan voeg je hier een resource aan toe. Op een of andere manier moet je dan die resource zien te wijzigen zonder de rest van je programma aan te passen.
Let er wel op dat je even de header van je exe bestand moet aanpassen (denk ik, maar dat weet ik niet zeker). Het 'checksum' veld word over het algemeen niet gebruikt en kan je leeg laten, maar er zit meen ik een 'size' veld in wat je dan wel even aan zou moeten passen.
Je kunt es naar NSIS kijken, dat is een open-source tooltje om installers mee te maken die dat zo doen. www.nullsoft.com
Of je kunt een extra PE section maken en die aanpassen, dan kan je gewoon aan het eind van het bestand schrijven. Alleen moet je dan wel wat andere PE velden ook aanpassen zoals SizeOfInitializedData, SizeOfImage en de physical en virtual size van de section. Dat doet winzip geloof ik ook.
Een alternatief is gewoon achter het bestand schrijven en dan gewoon je eigen exe uitlezen vanaf dat punt. Voordeel daarvan is dat niet het hele bestand in het geheugen wordt geladen en dat je minder binnen de exe zelf hoeft aan te passen.
Een alternatief is gewoon achter het bestand schrijven en dan gewoon je eigen exe uitlezen vanaf dat punt. Voordeel daarvan is dat niet het hele bestand in het geheugen wordt geladen en dat je minder binnen de exe zelf hoeft aan te passen.
[ Voor 4% gewijzigd door madwizard op 20-05-2003 21:47 ]