Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met Vantec Nexus Fan Controller (56K Alert!!!)

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 13:54
Hoi ik heb mijn nieuwe aanwinst (vantec Nexus Fan Controller) net ingebouwd in mijn computersysteem maar heb hier een probleem mee, ik heb het gevoel dat deze de snelheid van de fans niet beïnvloed!! Hij heeft wel spanning want de verlichting van de controller brand wel en de fans draaien ook, maar het controllen van de fans doet hij dus volgens mij niet (ik neem aan dat dit toch wel degelijk merkbaar moet zijn?!

Hieronder een aantal foto's van de aansluiting:

Afbeelding Vantec Nexus Controller

Afbeelding aansluiting

Afbeelding aansluiting

Afbeelding aangesloten fan

Afbeelding aangesloten fan

Iemand enig idee wat ik vergeten, over het hoofd, heb gezien. Dit is namelijk mijn tweede fan controller, bij de eerste die ik had had ik dezelfde problemen. Lijkt me toch niet dat ze beide d.o.a. zijn?!

Alvast bedankt!!

[ Voor 15% gewijzigd door AcouSE op 20-05-2003 21:27 . Reden: Plaatjes verwijderd, ~2Mb is te veel ]

For rent

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-11 23:20

Syzzer

Prutser

Lijkt idd gewoon dood.

Wat is dat voor kast?

Verwijderd

aja waarschijnlijk zijn de spannings controllers (lm317 waarschijnlijk )gaar
gewoon dr afsolderen en nieuwe dr op zetten kosten maar een paar euro joh

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 20:39 ]

• j_v_malsen
Kna ik doen maar ja ik heb hem vandaag opnieuw gehaald dus kan ik wel een paar euro uitgeven voor een paar van die nieuwe dingen maar ja kan hem ook terugbrengen, niet dan?!
Lijkt idd gewoon dood.

Wat is dat voor kast?
Avance nogwat http://www.alternate.nl/c...en%20PC%20Midi%20Tower%20

For rent

Verwijderd

je zit toch niet de RPM-draad te controlle he....?

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

LOL,
je hebt er sowieso 1 of 2 verkeerd zitten, kijk maar naar waar de gele draad zit
Maar hij doet het dus bij geen enkele? raar zeker als dit al je tweede is

heb je wel de bijgeleverde kabels gebruikt, ik weet dat iig bij zalman de oude fankabels niet werken of dat heir ook zo is :?

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:46

Bob Popcorn

Plop!

Misschien een n00b opmerking maar ligt het niet aan je fans?

Kan niet stoppen met ontploffen!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Bijna 2Mb aan plaatjes is teveel. Ookls je pics met de [img=640,480]-tag verkleint moet elke user ze nog steeds downloaden. Resize even naar echte thumbnails (600px breed), zodat iedereen kan meegenietenhelpen

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

:X
edit:

Nog ff een offtopic tip:
Ik heb die kast ook en ik zou dat witte blokje waar de fan`s in zitten echt niet gebruiken!
A. hij zorgt er minder lucht verplaatsing is.
B. hij maakt ook nog xtra tering herrie.
Ik heb mijn 2 fan`s gewoon in die gaatjes vastgeschroeft en dat werkt veel beter.

[ Voor 4% gewijzigd door BJD op 20-05-2003 21:40 ]

• j_v_malsen
je zit toch niet de RPM-draad te controlle he....?
?? Hoe bedoel je, ben een n00b op het gebied van electronica
Bijna 2Mb aan plaatjes is teveel. Ookls je pics met de [img=640,480]-tag verkleint moet elke user ze nog steeds downloaden. Resize even naar echte thumbnails (600px breed), zodat iedereen kan meegenietenhelpen
Sorry even niet aan gedacht, met breedband wil je dat nog wel eens vergeten, kijk niet zo snel meer naar de aantal mb's
heb je wel de bijgeleverde kabels gebruikt, ik weet dat iig bij zalman de oude fankabels niet werken of dat heir ook zo is
ja ik heb de bijgeleverde kabels gebruikt behalve die met het bruine voetje, deze heb ik rechtstreeks op de controller aangesloten!
Nog ff een offtopic tip:
Ik heb die kast ook en ik zou dat witte blokje waar de fan`s in zitten echt niet gebruiken!
A. hij zorgt er minder lucht verplaatsing is.
B. hij maakt ook nog xtra tering herrie.
Ik heb mijn 2 fan`s gewoon in die gaatjes vastgeschroeft en dat werkt veel beter.
Deze tip ga ik zeker uitvoeren, dank je!

For rent

Verwijderd

Als je de sporen/banen volgt van de + en de aarde zie je aan de buiten kant volgens mij dat de steunen op een + komen, ik heb ook vage dingen gehad met deze controler.
Toen ik de steunen goed geisoleerd terug schroefde op het pcb(ook de kopjes van de schroeven) ging alles wel lekker.
Pagina: 1