[XP] Philips toucam XS

Pagina: 1
Acties:

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
eerst even wat specs:

Webcam: Philips toucam XS [PCVC720K/00]
Mobo: ABIT KT7A
Proc: Duron 800
Video: Matrox G400

Ik heb probleem met me webcam dat hij het niet doet, XP ziet hem wel installeerd hem, maar als ik dan een webcam programma opstart (bv: My computer) loopt me explore op dat deel helemaal vast, bij anderen met XP (of ander OS) doet hij het wel helemaal perfect, ik heb USB muis, doet het, USB joystick doet het, maar webcam nee, logitech webcam zelfde probleem, USB poorten doen het allemaal perfect.

Software van philips (v. 1.2) zegt dat hij geen drivers voor me pc kan vinden,

iemand enige idee wat dit kan zijn :?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm weet niet, heb der 1 voor me zusje, software heb ik weg gegooit in XP is het gewoon plug en play, der in stoppen en hij deed et meteen dus waarom zou ik met die rare philips software gaan lopen rotzooien.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

er is een bepaalde versie van de xs (heb ik ook) die onder xp een softwareconflict geeft, maar absoluut niet werkt met de in xp ingebakken drivers. ik dacht dat ik dat ergens had gepost een tijdje terug, zal eens zoeken

hebbes:
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 13:54:
[...]

sorry, ik was niet helemaal duidelijk. in windows xp installeren is geen probleem: voor een volledige installatie inclusief die progjes en spelletjes van de toucam (althans zo werkte het bij mij):
1. doe de cd in je cd speler, zorg dat dat autorun menutje verschijnt.
2. vink alle programma's aan die je wilt installeren.
3. dit gaat helemaal goed, alleen op het eind krijg je een foutmelding dattie de xp drivers niet kan vinden ofzo.
4. klik die foutmelding weg en sluit dat autorun menu af.
5. sluit de webcam aan. windows xp zal hem automatisch herkennen. gebruik niet de drivers van windows zelf, maar laat hem zoeken op de driver cd.
6. windows xp vindt de win 2000 drivers en gebruikt die.
7. ik geloof dat je nog een paar keer op enter moet douwen en dan moet de camera het gewoon doen. ook alle software werkt prima samen met de camera.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 00:10 ]

• 4Real
keb geprobeerd wat je hebt gezegt, geen succes, ik heb een logitech webcam geprobeert, krijg 1 beeld en dan doet die niks meer

Afbeeldingslocatie: http://astro.iinet.net.au/equipment/webcam/webcam.jpg
die ^^^

BIOS na gekeken alles staat naar mijn weten goed, poorten zijn ook niet kapot,
vind echt vreemd dat alleen fouten krijg bij webcams

• 4Real
kickje