Toon posts:

[K7S5A] bootprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een probleem met het volgende systeem :

k7s5a mobo
amd xp 2.0 ghz
geforce 3 ti

Probleem :

Hij post niets met booten, lijkt of hij doorboot maar het tegendeel is waar... hij leest wel cd-rom enz en hdd led brand. Maar geen piep voor video kaart op begin, geen beeld etc.

Ook als de video kaart en het geheugen eruit zijn dooet hij niks. (alleen dat doorbooten)

Iemand misschien enig idee hoe dit kan?

Verwijderd

Ik heb, zo lijkt 't, exact hetzelfde probleem.
Ik kom alleen verder door stekker eruit, cmos jumper reset én battery ompolen.

Meestal 2e of derde keer pas succes. Hierna alles normaal. Volgende dag exact hetzelfde probleem.

Verwijderd

was dit een draaiend systeem of heb je dat net in elkaar gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Goed draaiend systeem, tot hij ineens niet meer boote.
Die jumper voor reset is toch gewoon die bij batterij naar links zetten zodat je em aanzet met aankop + reset?

En heb battery er nu al poos uitgehad maar nog geen effect.

Had em erna nog wel 1 keer aan de praat, ik denk het is 1malig maar nee hoor... ineens spontane reboot en zelfde verhaal....

Verwijderd

is al veel over dit bordje geschreven, AGP goed aan drukken is een punt, geheugen is het bord ook selectief op. Misschien eens door de search heen wandelen

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, kon niets vinden...Maar er was niets gebeurt voor het ineens uitvallen... Alleen normaal afgesloten. En bedoel je met de AGP aandrukken het slot? dat zou het misschien kunnen zijn..

Verwijderd

Je AGP(video)kaart moet echt goed aangedrukt zijn in het slot anders komt hij niet op, pc lijkt wel op te startten maar geeft geen beeld, er een keer uit halen of verwisselen voor een ander is misschien een oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al verschillende keren gedaan. Ik dacht dat het misschien aan het slot zou kunnen liggen maar dat is volgens mij ook niet zo =[[

Verwijderd

Topicstarter
ARGHRGHRGHRGH Hij post ook echt helemaal niets =[[ zonder videokaart en geheugen post hij NIETS!

Iemand iddeeee behalve nieuwe mobo? :S

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als de mobo geeneens piept zonder videokaart en/of geheugen, dan zou ik hem toch maar inruilen. Zie ook Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen :)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Heb je al gezocht naar problemen met de K7S5A. Ik lees er de laatste dagen al wel zeker 3 topics over. Gebruik de Search ff en je zult veel vinden. Heb je de ATX stekker goed aangedrukt? Is je voeding niet perongeluk rot? Werkt je aan-uit schakelaar wel? Zit je cooler goed op je CPU? Of heb je daarmee perongeluk je CPU gewrecked?

Verwijderd

Topicstarter
Alles getest, hij wou gewoon niet met dat mobo, die nu terug is naar de fabriek.
Voeding was ok, dus ik denk gewoon dat het moederbord wrecked was. CPU ook ok.
Heb nu maar Ak77 8x van Aopen erin gehangen

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Dit bord heeft veel problemen. Het werkt, of het werkt niet. Ik heb zelf ook de beschreven bootproblemen gehad. Nou, AGP kaart aandrukken is niet de tip, het is gewoon geluk hebben of koud booten na een CMOS clear om weer beeld te krijgen. Als het bord loopt voelt het prettig aan allemaal, maar dankzij dit soort vage problemen heeft 't een grote schop terug naar de winkel gekregen. Jammer.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar ben ik het volledig mee eens :) maarja had dus 30 euro bijgelegd voor een Aopen bordje en vind het wel best zo.
Van mij hoeft dit board iig niet meer want wat ik zo hier en daar hoor is het 50-50 dat het werkt of niet.

=[

Verwijderd

Heb juist hetzelfde, bij mij werkt steeds een BIOS-reset, gewoon de jumper ,naast de batterij, (met voedingkabel eruit) , van pinnetje 2+3 naar 1+2 zette voor 5sec. en dan weer terug naar 2+3 zetten, kabel erin, en weg is hij, zo lukt het altijd bij mij :)
Pagina: 1