[vmware4] vaag iets met /dev/hda(1)

Pagina: 1
Acties:

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 08:56
Ik heb hier vmware 4 draaien en ik heb op een partitie winME staan, ik dus geprobeerd winME te starten maar dat gaat dus niet, het hele web al afgestruind noppes te vinden. Ik laat ff zien wat ik heb ingevuld:

-New virtual machine
-custom
-guest OS: Windows ME
-Location: /dev/hda1 (hier staat de windows partitie, als ik alles laat staan gaat het ook fout so..)
-guest size MB is 96MB (standaard)
-Use bridged networking
-use a physical disk
-device: /dev/hda en ook geprobeerd is /dev/hda1
-use individual partitions aangevinkt
-nu komt het: Failed to load partitions for device /dev/hda(1): The specified device is not a valid physical disk device

wat doe ik fout

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tik eens fdisk -l /dev/hda in, ik gok dat je in de war bent met je partities :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• AlterEgo
  • Niet online
1) probeer het eens als root (en als dat wel werkt. zoek een elegantere oplossing :) )
2) start vmware eens vanuit een console-window; vmware braakt nogal wat messages uit die soms erg informatief zijn.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Zeker dat vmware een ide disk emuleert en geen scsi disk ? /dev/sda ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• AlterEgo
  • Niet online
Tomsworld schreef op 20 May 2003 @ 22:02:
Zeker dat vmware een ide disk emuleert en geen scsi disk ? /dev/sda ?
Als je linux installleert onder Vmware, zul je ontdekken dat je inderdaad een SCSI disk emulatie in je kernel moeten hebben; een BusLogic Model BT-958 PCI Wide Ultra SCSI Host Adapter

Maar dat lijkt me niet opgaan voor een WinME installatie

[ Voor 13% gewijzigd door AlterEgo op 20-05-2003 22:19 ]

• blaataaps
  • Niet online
AlterEgo schreef op 20 May 2003 @ 22:17:
[...]

Als je linux installleert onder Vmware, zul je ontdekken dat je inderdaad een SCSI disk emulatie in je kernel moeten hebben; een BusLogic Model BT-958 PCI Wide Ultra SCSI Host Adapter
Als je vmware geen scsi-dingen laat doen, maar ide (zoals hij in de eerste post stelt), heb je die niet nodig hoor..

Verwijderd

AlterEgo schreef op 20 mei 2003 @ 22:17:
[...]

Maar dat lijkt me niet opgaan voor een WinME installatie
probleem is dat hij VMware voor Linux gebruikt en binnen een virtuele machine WinME wil installeren, wat hem op foutmeldingen komt te staan.

Kortom, de *.vmdk (heten ze ook zo onder Linux?) virtualharddiskfiles dienen op een bestaande partitie gezet te worden.

verder heb ik geen recente ervaringen met Linux, dus ik kan niet helpen dit probleem op te lossen, aangezien ik Vmware voor Windows gebruik.
helaas, en succes!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-04 21:04
VMware kan ook echte partities gebruiken ipv die virtual dingen. (uit de docs)
Erg handig als je een multiboot had, en nu VMware wilt gebruiken.

Ik denk dat DTC_marijn dat wil gaan gebruiken.

Als ik even lompweg de foutmelding vertaal, wil hij een verwijzing hebben naar de
schijf, niet een partitie. MAar dat klinkt wel heeel er fout en gevaarlijk.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je hebt niet toevallig de hda1 partitie ook gemount onder linux ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1