Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Compaq Laptop

Pagina: 1
Acties:

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Hey Tweakers

Ik heb nog in mijn kast een oude Compaq laptop liggen. Nou heb ik toevallig ook pas een pentium 4 2,2 ghz. gehad. En ik heb geen 1 fatsoenlijke videokaart liggen. Dus nu bestuur ik die pc via het netwerk (natuurlijk Xp Pro.).

Omdat ik op dit moment geen geld heb en dus geen geforce4 kan kopen zou ik graag wat informatie op die laptop laten zien van dingen die gebeuren op die pentium. En JA ik weet dat je een speciale videokaart nodig hebt om iets op da scherm te alten zien ,maar nou wil ik weten of het niet via de printerpoort kan of via de Com poort??? Hij hoeft dan mischien alleen maar de netwerk activiteit of de cpu speed te laten zien! Meer niet ,maar als iemand iedeen heeft wat ik erop kan laten zien dan zijn ideen ook welkom!

Ik weet niet precies wat het type van de laptop is, maar ik zal mijn best doen alles zo goed mogelijk uit te leggen! Er zit een Com Poort op. Een printer poort. Een Ps2 poort. En een poort waar een externe monitor op kan. En er zit 4mb geheugen in. Een zwart wit scherm. En het operating system is Windows 3.11 8)7 8)7 8)7 Oh aj en staat ook nog het woord CONTUSA op!

Nou is dus mijn vraag kan ik op de 1 of andere manier via die poorten iets laten zien op het scherm. Het hoeft maar iets heel simpels te zijn!

Alvast Bedankt :)

En er zit geen netwerk kaart op!!!!

[ Voor 4% gewijzigd door mark10123 op 20-05-2003 19:05 ]

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

zet er win xp pro op en remote control ;)
Maar wat heeft dit met casemodding te maken?
Kan je er geen linux opkrijgen opdat je mss een vpn client kan draaien?

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 09:06
ik denk dat je zelf iets moet gaan proggen, anders moet je een een of ander chatproggie gaan draaien. Kijk ook ff bij de plugins van winamp

• mark10123

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Oke ff voor de duidelijkheid!!! Ik denk ten eerste niet dat Xp erop gaat passen. Het is NOGAL een oude laptop en als je de tekst goed had gelezen dan staat er dat er maar 4mb. geheugen in zit en daarmee bedoel ik HDD memory!!!!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Verwijderd

twas maar een grapje van win xp ;)
Ah sry maar onder geheugen versta ik ram... 4mb HD is echt wel weinig geef eens wat meer specs als je die hebt plz.
Misschien kan je er een hele kleine linux opkrijgen maar ik betwijfel het (ik heb het over een linux waarmee je kan werken dus geen freesco gedoe).

• mark10123

mark10123

The Art of Modding..!

Topicstarter
Ik heb in de bios gevonden dat een 25 Mhz. laptop is maar meer kan ik er echt niet over vinden!! Maar je moet weten er zit geen netwerk kaart in dus ik kan niks via het netwerk doen!!!

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Zou je niet constant al je zinnen willen eindigen met !!!!!!...? Is nog al storend. Ben bang dat dit niet echt gaat lukken, misschien dat je het beeldscherm los kan halen en op een of andere manier kan aansturen via je andere pc...

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:25

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

sortry hoor, maar ik heb hier een 286 staan die een HD heeft van 40 mb, dus die 4 mb harddisk ruimte lijkt me wat klein, dus dat zal wel of 4 mb memory zijn of 4 mb vrij.

Je zou in basic een programma'tje kunnen schrijven dat via de COM port info overstuurt.

Dr was een tijdje geleden een topic van iemand die z'n laptop helemaal uit de behuizing had gehaald, en vervolgens tussen 2 stukken plexiglas had geplaatst. In dat topic stond volgens mij een link naar zo'n programma.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
DeaTH-MeTaL schreef op 20 mei 2003 @ 20:33:
Dr was een tijdje geleden een topic van iemand die z'n laptop helemaal uit de behuizing had gehaald, en vervolgens tussen 2 stukken plexiglas had geplaatst. In dat topic stond volgens mij een link naar zo'n programma.
[rml][ CM] Laptop casemod[/rml]
;)

En idd, die 4 MB hd space dat klopt ook niet. Daar krijg je nog niet eens Windows 3.11 op.

En BTW Windows 3.11 is geen O.S. B)
DOS is dan het operating system

[ Voor 4% gewijzigd door MaNDaRK op 20-05-2003 20:40 ]

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11 16:55

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Ik denk dat je een compaq uit de LTE serie hebt.
(een lte lite of een lte 386se/20 ofzo)
met 4 mb kun je via een null modem kabel best een leuke terminal client van maken,

Beste film ooit

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03:55
het zal een contura 410 zijn waarschijnlijk
386sx 25mhz
of 486 25mhz

[ Voor 26% gewijzigd door _Drake_ op 21-05-2003 00:55 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Hoe kan er maar 4MB hdd space inzitten en toch win 3.11 draaien?

Verwijderd

niet teveel willen...
laptop verkopen en voor 50 euro een gforce2 kopen.. .meer dan voldoende...
maar dat lost je probleem niet op...

zoek eens naar 'putty'
een client die zowet tenet als ssh ondersteund.
daar kan je vast iuets mee doen... zeer klein progje, dat lukt je vast wel om dat op een win 3.11 te laten draaien... anders: zet er win95 op met echt het minimum aan opties, en dan draait het zeker
Pagina: 1