[WinXP]msoobe viruswarning

Pagina: 1
Acties:

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Topicstarter
Ik werd gisteren plotseling zo ongeveer ontvoerd toen ik bij kennissen was door iemand die een probleem met haar computer had. Ze had eigenlijk twee problemen waarvan ik er al een heb opgelost. Het probleem waar het hier om gaat gaat als volgt:

Steeds als ze haar spiksplinternieuwe pc met windows xp opstart duurt het zo'n 8 a 10 keer zolang als de tijd die een normale computer nodig zou hebben om op te starten. Als dan eindelijk Windows opstart krijgt ze een scherm te zien met:

============================

Object: FileSystem Object
Activiteit: DeleteFile

De computer is stopgezet. Wilt u iets doen met dit script? (of zoiets dergelijks)

Bestand: msoobe.exe

Acties: (keuzemenu)
- Script stoppen
- activiteit 1 keer toestaan
- script 1 keer toestaan
- script autoriseren

============================

wat is dit en wat kan ik ertegen doen.
Ik heb de search al gebruikt maar overal is de vraag over msoobe: Hoe kan ik WinXP activeren of zoiets.
Ik zou haar graag willen helpen want ik krijg nog iets van haar (niks HK-achtig iets hoor) als ik dat kan verhelpen dus...

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

http://support.microsoft....?scid=kb%3ben-us%3b321070

je hebt in ieder geval een probleem met de registeer manager van XP. Is er toevallig een "legale" key gebruikt die nu inactive is ofzo?

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Topicstarter
Het is een splinternieuwe computer en de mensen waar hij van is zijn niet het type om illegaal xp te hebben
ik heb nu trouwens niet veel tijd om die site die je gegeven had goed door te lezen maar iig bedankt

[ Voor 33% gewijzigd door Hayfork op 20-05-2003 19:27 ]

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 11:37
OOBE is een set instellingen die een computerfabrikant van tevoren kan instellen. de Out of box experience. Deze zorgt voor de welkomstschermen met de bedrijfsnaam van de leverancier erin waarin de gebruiker de Licentievoorwaarden moet goedkeuren, de licentiecode intypen en een gebruikersnaam moet opgeven. De onderliggende windows is dan al compleet geistalleerd waardoor de gebruiker na het invullen van de gegevens direct op de computer kan werken.

I'm the operator with my pocket calculator

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 11:37
Het is niet schadelijk voor de pc, dus je kunt waarschijnlijk gewoon aangeven dat het geuthoriseerd wordt

I'm the operator with my pocket calculator

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Topicstarter
owkee dan weet ik genoeg
dank aan allen!

Pagina: 1