Toon posts:

nview probleem met tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn vorige topic was beetje vaag. Kheb me vandaag aangemeld hier bij tweakers dus weet nog niet precies hoe alles werkt. Kheb al wel veel gezocht over dit onderwerp maar kon niks bruikbaars vinden daarom start ik een nieuwe topic.

Ik heb dus divx op mijn comp staan. Die ik ongeveer 2 maand geleden rustig kon kijken via mijn tv-out op mijn tv. Nou heb ik windows er opnieuw opgezet en het lukte me vanmiddag wel om mijn computer beeld op de tv te krijgen van gewoon het bureaublad enzo maar als ik een film starte en deze in fullscreen afspeelde werd het hele beeld zwart. Nou ben ik weer even aan het prutsen geweest en eerst kon ik bij eigenschappen voor beeldscherm --> instellingen --> geavanceerd --> GeForce Ti 4600 --> Nview kloon aanvinken waardoor ik beeld kreeg op de tv. maar nu lukt me dit niet meer omdat het gewoon doorzichig is zeg maar net of het niet geinstalleerd is. hij staat nu op Standaard (dualview)

khoop dat dit wat duidelijker uitgelegd is

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad, probeer eens de driver te uninstallen, gewoon via software toevoegen / verwijderen en daarmee verdwijnt je Nview instellingen etc ook. Geeft niets maar kan je wel weer opnieuw beginnen.

Vervolgens moet je de resolutie van de tweede scherm zo laag mogelijk houden en kijk eerst eens of de basis weer werkt.

Bij mij hielp dit, in ieder geval succes!

• Piet_Paulusma
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01-2023

Piet_Paulusma

De Kraker

Indien je in eigenschappen (van je GF) voor 'kloon' kiest en vervolgens op bur.blad rechtsklikt en nvkeystone activeert zou je film het moeten doen.

Alleen de computer is wisselvalliger dan het weer

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
zet eerst dualview uit, dat heeft betrekking op 2 monitoren. Vervolgens moet je er zeker van zijn dat er een tv aan je tv-out hangt want anders blijft ie 'grijs' (de knop).

Als je nu de tv out activeerd dan kun je daar ook ergens kiezen tussen primary en secondary als het goed is. Zo niet, zoek dan naar 'overlay'. Je hebt namelijk overlay nodig om de video te kunnen zien op je tv. overlay kan doorgaans maar op 1 monitor/tv tegelijk werken dus moet je je tv als 'primary' instellen.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Inderdaad; als je een film niet ziet op een monitor dan staat die monitor als secundair ingesteld. Alleen de primaire monitor laat de film zien!! Verder kan ik je echt TVTool aanraden want die doet al dit soort settings voor je; werkt echt prima (demo versie laat slechts 15 min tv zien; full version kost €10).

[ Voor 41% gewijzigd door Ook op 21-05-2003 09:26 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
ook thnx zal vanmiddag even proberen moet zo eerst een exaampje economie maken

• Ook

Ook

Yes I can!

Succes, enne, als je toch aan het leren bent, neem dan meteen de TV-out FAQ even door ;)

Verwijderd

Nog even een opmerking: ik heb mn monitor als primair ingesteld en beide staan nu op hoge resolutie. Een film is op beide schermen simultaan te bekijken, dus dat wil ook. ;)

Verwijderd

Topicstarter
tv out faq heb ik helemaal dorogelezen maar kon niks vindne

Verwijderd

Topicstarter
mijn uitleg is misschien niet goed
ik moet 1 mode aanvinken bij nview en dat is ook de enige die ik kan aavinken en dat is die standaard (dualview) ik KON die anderen eerst wel aanvinken en dan kreeg ik dat probleem dat ik mijn film niet op tv zag maar ik zit nu eerst met het probleem dat ik niks anders kan aanvinken

Verwijderd

Topicstarter
en ik kan tv als primary ook nergens instellen

Verwijderd

Topicstarter
jaaaa tis me gelukt er was een kabeltje kapot :$ maar nu kan ik nog steeds geen beeld krijgen op tv en op beeldscherm tegelijk

Verwijderd

je moet inderdaad je tv op primary zetten

Dit kun je gewoon met nview doen!
Zet gewoon bij weergave TV op primary

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Lol TV hoeft helemaal niet als primary. Nooit gehad hier.
Gewoon Nview op clone modus zetten, vervolgens ga je naar overlay eigenschappen en bij fullscreen video-overlay geef je aan dat dat op de 2e display moet.
Als je nu en film start dam draait ie windowed op je pc en full-screen op je tv.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb dus nog steeds het probleem dat ik kloon view niet aan kan vinken wat mij eerst wel lukte. kheb al paar x drivers opnieuw geinstalleerd maar werkt allemaal niet

Ja sorry heb me een paar dagen geleden aangemeld zo goed?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 11:58 ]

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 14:29
Super , bedankt idereen probleem opgelost

Ik moest de beide schermen op primiary display ( deus rontje bij mij )
Nu doet mijn VGA super jemmer want die ga ik zo verkopen. Iemand interesse in VGA die 2 weken oud is Hercules 9700Pro ( spec. edition red PCB) ?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• Ook

Ook

Yes I can!

KillerAce_NL schreef op 21 mei 2003 @ 19:52:
Lol TV hoeft helemaal niet als primary. Nooit gehad hier.
Gewoon Nview op clone modus zetten, vervolgens ga je naar overlay eigenschappen en bij fullscreen video-overlay geef je aan dat dat op de 2e display moet.
Als je nu en film start dam draait ie windowed op je pc en full-screen op je tv.
Hmm, waar zitten die overlay opties dan precies in die drivers?

PS: Sproedie, gebruik voortaan gewoon ff de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif edit knop om later nog wat info aan je post toe te voegen, thx :)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

...

[ Voor 97% gewijzigd door Madrox op 22-05-2003 11:27 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Ook schreef op 21 mei 2003 @ 23:35:
[...]
Hmm, waar zitten die overlay opties dan precies in die drivers?

PS: Sproedie, gebruik voortaan gewoon ff de [afbeelding] edit knop om later nog wat info aan je post toe te voegen, thx :)
Dat is dus ook wat ik wil weten!!!!

Bedankt!

http://specs.tweak.to/7903

Pagina: 1