Toon posts:

[Win Me] Typ de naam van de Windows-lader *

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik heb hier al een iets oudere Compaq presario 14XL355 laptop liggen waarop win Me stond geinstalleerd. Nu doet het ding dus niets meer, al wat het zegt bij het opstarten (na een hele lange tijd) 'Typ de naam van de Windows-lader (bijvoorbeeld C:/WINDOWS/system/vmm32.vxd)'

en meer doet hij dus niet meer

Help?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:12
Geweldige titel heb je ...

Lees eerst een de FAQ en type eens wat meer info wat betreft je probleem, laptop, etc.
Wat heb je zelf al geprobeerd ?!

-

Verwijderd

Topicstarter
't probleem is dus dat ik niets kan doen.

uiteindelijk is alles wat hij geeft dat ene zinnetje met c: eronder zodat ik kan typen,
maar hij doet dus niets, elke keer als ik wat intyp dan zegt hij dat hij het niet kan vinden zelfs een dir of zo lukt niet. Als ik hem nu al eens gewoon zou kunnen formateren en er dan iets anders op installeren, maar kan iemand me zeggen hoe ik ingodsnaam der bij kan komen om hem te formateren?

I'm a noob met windows 't is daarmee

Verwijderd

opstartdiskette?

Verwijderd

Topicstarter
via opstartdiskette start hij op,
maar ik kan niet eens formateren, hij herkent format niet, ook kan ik niet aan het cdrom station

grrrr

Verwijderd

Kan je wel in het bios komen?

Je zou een hele sh*tload aan tests kunnen verzinnen die je kan proberen. bijvoorbeeld via bootdisk (eventueel met netwerkdrivers) opstarten en remote tooltjes loslaten op de laptop.

Geef even wat meer info wat je zelf verder gedaan hebt. En wees eens wat creatiever met mogelijke tests die je zou kunnen doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 19:13:
maar ik kan niet eens formateren, hij herkent format niet, ook kan ik niet aan het cdrom station

grrrr
Wat voor bootdisk gebruik je?

kijk anders eens rond op http://www.bootdisk.com

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

RestoreCD mischien? (Compaq heeft restore cd`s)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 19:13:

grrrr
Hij herkent format niet omdat format.com niet op de opstartdiskette staat..
download ff een dos opstartdiskette ofzo.

het feit dat je niet bij de cd-rom kan komen is omdat er geen cd-rom drivers zijn geladen...-> mscdex

Beste film ooit

Verwijderd

Topicstarter
wel

als ik mijn restore cd terug vond (mamie heeft weer eens wat cdrommejtes weg gesmeten)
dan was het niet zo'n groot probleem

hij geeft nu nog een andere fout

XMS driver kan hem niet laden

heb het ding al zover gekregen dat hij van de cd rom kan booten
maar dan als ik windows 98 wil installeren via de setup geef hij dus ook steeds die fout met XMS (A20 lijn ....)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 12:34:
wel

als ik mijn restore cd terug vond (mamie heeft weer eens wat cdrommejtes weg gesmeten)
dan was het niet zo'n groot probleem

hij geeft nu nog een andere fout

XMS driver kan hem niet laden

heb het ding al zover gekregen dat hij van de cd rom kan booten
maar dan als ik windows 98 wil installeren via de setup geef hij dus ook steeds die fout met XMS (A20 lijn ....)
XMS heeft met je geheugen uit de oude DOS tijd te maken imho.

WinME regelt dit allemaal zelf dus je hele install is brak denk ik.
Je moet dus ff opnieuw van die Win98SE CD-ROM booten en kiezen om de computer op te starten ZONDER de setup te runnen. Zorg dan dat je bestanden zoals fdisk en format op een floppy heb staan, ga naar A: en fdisk de hele zooi. Volg de instucties en als ie zegt dat je em moet formatten kan je dat dus ook doen.

Terw_Dan hier op GoT heeft ooit eens een mooie fdsik FAQ gemaakt dus zoek die eens ;)

Je hoeft imho niet moeilijk te doen dus, gewoon fdisken en formatten die hap en daarna wel setup van CD-ROM starten ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
hoe krijg ik die format dan op mijn diskette?

('k gebruik normaal MAC OS ;))

Verwijderd

copy format.com a:\

als je cd hebt is het makkelijker.. doe windows cd-rom er in start daarmee op of disk.. ga naar het mapje waar windows opstaat op je cd-rom dus iets van zo

d:
dir
cd windowsmap
format c:\

dan werkt het wel. d: staat voor cd-rom drive en c: voor je hdd..

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 13:07 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De eerste hit die ik kreeg bij naar de foutmelding zoeken op GoT was [rml][ Win ME] bestand VMM32.VXD ontbreekt[/rml] - lees die even door :)

[google=C:/WINDOWS/system/vmm32.vxd loader] --> Q258471 :)

En verder zou ik inderdaad een goede bootdisk downloaden (of je verdiepen in de werking van MS-DOS maar dat lijkt me niet de handigste oplossing voor je :P )
En vervolgens kan een reinstall best ja; al zou je je als "echte" tweaker natuurlijk niet moeten laten kennen ;)

offtopic:
Topictitel aangepast, zie ook het WOS policy - te vinden bovenaan de topiclijst van Windows Operated Systems :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
waar moet ik dat intypen :(

Verwijderd

waar denk je (zucht)... waar je kan typen

Verwijderd

Topicstarter
actually I have no idea :)

Verwijderd

Topicstarter
oké
ik ben al zover geraakt dat ik het heb gevonden

'k heb alle partities verwijdert (thx to the FAQ)
maar nu wil ik nieuwe partities maken

en nu doet hij weer lastig, bij 't controleren van de inegriteit van het station gaat hij tot 35 % en dan stopt hij, en daarna begint hij terug van n0 te tellen :s

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 14:52

Mike78

Always

Misschien is je harde schijf niet zo best meer, anders moet je even een test programma'tje van de site van de fabrikant afhalen.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Topicstarter
oké ik zit dus nog steeds met het probleem dat hij zegt
XMS driver niet geinstalleerd

kan iemand me hierbij helpen omdat op te lossen?
Pagina: 1