Toon posts:

[MySQL,MyODBC] Decimalen worden geparsed als integers

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op een server met MySQL & ASP waar ik geen toegang tot heb worden om een of andere reden alle decimale getallen als INT geparsed. Dus getallen als 12,34 worden altijd als 12 weergegeven in een ASP script. Via MySQL-Front kan ik gewoon wel de juiste waarde (12,34 uitlezen).

Dit gebeurt bij alle columntypes (FLOAT,DOUBLE en DECIMAL) en verschillende LCID`s. Ook de methode recordset of getrows maakt geen verschil.

Het gaat wel goed als ik decimale velden opvraag via LTRIM(veld). Maar dit is eigenlijk geen optie, omdat ik dan een hele applicatie moet gaan omschrijven.

Ik ben nu zover dat ik weet dat het waarschijnlijk aan de MyODBC driver ligt. Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem verder kan oplossen? Het bedrijf dat de server verzorgd heeft ook geen idee hoe het opgelost kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand een oplossing of kan iemand me misschien er meer over vertellen?

Verwijderd

Ik denk dat dit te maken heeft met Locals, met name de lokale waarde van het decimale scheidingsteken. Waar een punt wordt verwacht staat een komma, waardoor het gedeelte achter de komma niet meer als een nummer wordt gezien.

Dit is echter een gok, dus expirimenteer wat met de local settings op de server, en kijk evt. naar de MyODBC configuratie.

Succes :)