Hdd led brand wanneer pc uit staat

Pagina: 1
Acties:

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58
ik heb hier een pc met een Asus p4s533-x mobo, zit een maxtor hdd'tje in.
HDD led werkt gewoon wanneer pc aanstaat, maar als ik de pc uit zet blijft de led zwak branden, pas als ik de voeding uitzet gaat de led helemaal uit.

hij zit dus wel goed aangesloten !

hoe kom ik hier vanaf ? :/

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Niet, ben ik bang. Mobo staat in standby, je ziet ook wel 'ns een ledje op het mobo wat blijft branden, kan ook niet uit. Enige "oplossing" is de boel met het knopje op je voeding volledig uit te zetten, of je hdd led lostrekken... Zolang er standby power op zit blijft ie branden blijkbaar.

Als dat echt niet zo hoort kun je wellicht garantie op je mobo verhalen ;).

Sja, je kunt natuurlijk een clear-cmos doen, maar ik geloof er zelf eigenlijk niet in dat dat wat op zou lossen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 20-05-2003 19:40 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 16:37
Ik heb ook zoiets met mijn ethernet kaart.
Zie namelijk dat de p.c. eerst volledig afsluit en de stroom onderbreekt.
Maar daarna licht het connect lampje op de sharebox weer op, wat duidt
op een verbinding / dus een troom-connect.
Dit opgelost met een overspannings tafel-verlengbox met verlichte schakelaar.
Die zet ik nu dan ook maar handmatig uit als ik klaar ben met de P.C.
Waarom hij in standby komt te staan is mij niet helemaal duidelijk, want hij reageert niet op een toetsaanslag of muisbeweging. Ook heb ik geen power-wakeup toets op het
originele toetsenbord.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• Korakal
  • Laatst online: 16-08 22:12

Korakal

Up up up!

Ik vermoed een gevalletje van een ingeschakelde Wake-On-Lan bij Marinus-Roro en wellicht ook bij JWO. Check je BIOS eens, of die optie aan staat.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Netwerkkaarten hebben nog wel eens een zogenaamde Wake-On-Lan ingebouwd.
Dat betekent dus dat er signaal op de NIC moet blijven staan, zodat deze kan reageren op een eventueel boot-signaal vanaf het netwerk.
Wellicht heeft dat Asus Mobo ook iets soortgelijks.

Mhhh, net iets te laat m.b.t. de Wake-On-Lan...

[ Voor 9% gewijzigd door Brede P op 20-05-2003 19:50 ]

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-07 16:37
bedankt voor de info.
Zit nu echter op m'n werkplekkie, dus controleer het vanavond (laat) effe
als ik thuiskom. Overigens was het niet iets waar ik mij echt zorgen om maakte.
Maar als het met een eenvoudige bios instelling op te heffen is dan is dat natuurlijk
altijd een mooiere oplossing.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

• JWO
WOL staat dus uit, even eens als wake on keyboard

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Neem nou de Intel Pro 100+ netwerkkaarten, daarop blijven altijd de led`s branden. Ondanks dat de WOL kabel niet is aangesloten, en de UTP kabel ook niet. Een ATX mobo blijft continue onder spanning staan, dus veel maakt zo`n extra ledje niet uit. Overigens vindt ik het wel vaag dat ie op je HDD blijft branden, lijkt me niet gezond.

• JWO
jah erg zal het niet zijn, maar het is de pc van mijn vader, en die nix branden hebben als ie uit staat..

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

JWO schreef op 20 mei 2003 @ 21:09:
jah erg zal het niet zijn, maar het is de pc van mijn vader, en die nix branden hebben als ie uit staat..
Vader kan niet tegen constant brandende ledjes? :P

Als ie dat hd ledje niet echt hard nodig heeft gewoon lostrekken. Zonder hd ledje leef je ook door :+

• dodo79
  • Laatst online: 16-08 16:38

dodo79

witte dikke tonnie

ik heb het ook gehad dat de hd-led, de led van men dvd en de keyboard led bleven branden.
na een bios update en wat hardware wijzigingen was et opeens weg.
waaraan het lag??????
geen id...
et was met men ouwe p3 systeempje btw.....

omdat het kan!

• Piet_Paulusma
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01-2023

Piet_Paulusma

De Kraker

Citaat: '
Door W3ird_N3rd (Litemod PMG/OM) - Tuesday 20 May 2003 19:39

Niet, ben ik bang. Mobo staat in standby, je ziet ook wel 'ns een ledje op het mobo wat blijft branden, kan ook niet uit. Enige "oplossing" is de boel met het knopje op je voeding volledig uit te zetten, of je hdd led lostrekken... Zolang er standby power op zit blijft ie branden blijkbaar.

Als dat echt niet zo hoort kun je wellicht garantie op je mobo verhalen .'

Je mobo heeft (meestal) een led die altijd blijft branden zolang er nog spanning vanuit de voeding komt. Je HD led hoort echter uit te gaan...

Alleen de computer is wisselvalliger dan het weer

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Piet_Paulusma schreef op 20 May 2003 @ 23:46:
Je mobo heeft (meestal) een led die altijd blijft branden zolang er nog spanning vanuit de voeding komt. Je HD led hoort echter uit te gaan...
Klopt, daarom zat ik ook al zowat aan garantie te denken (misschien beetje overkill om een hele mamaplank op te sturen voor zo'n ledje, maarja). Zo'n led die altijd blijft branden is trouwens niet echt "meestal" aanwezig, van alle mamaplanken die ik tot nu toe werkend gezien heb was er maar 1 met zo'n led (Chaintech 6AJM2).

Maar ik heb zelf niet echt een idee hoe je die hd led uit moet laten gaan, lijkt me gewoon een foutje/defect in het mobo. Alleen met een bios update is er volgens mij een (kleine) kans dat het weer gewoon gaat doen, maar dan ook een kleine kans..

Hd-led eruit trekken is volgens mij nog steeds de makkelijkste oplossing als je hier echt mee zit :P

Check trouwens deze knop eens : Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif. Daar kun je mee quoten, da's handiger dan citaten copypasten :P

Verwijderd

ik heb dit ook op mijn asus a7v333-x/lan, als ik de wol van de broadcom NIC uitzet dan gaat het hdd ledje ook uit.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Heb ik ook eens gehad met mn Epox 8K3A, geen zorgen, meestal wordt dit in een BIOS-Update verholpen. Lekker belangrijk dus ;)

Verwijderd

Hier op de chaintech 7KDD brand ie ook
Pagina: 1