[XP] Netwerk Browsen Traag

Pagina: 1
Acties:

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-09 09:50
Ik heb een netwerk van 2 Windows XP Professional machines aan een ADSL verbinding.

Nu gaat het browsen tussen die 2 pc's erg traag, terwijl ik een 100Mbit netwerk heb (Draytek Vigor 2200E als Switch / Router).

De volgende acties heb ik onder nomen:
• Me register aangepast volgens: Verwijderd in "Windows XP: browsen shares traag, transf"
• De indexserings services uitgezet.

Maar helaas helpt dit helemaal niets. Mijn vraag nu is: Hoe kan ik dit probleem verhelpen :?

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

En als je je netwerk op 10 Mbit laat lopen? Ik weet niet of het kan, maar kun je je switch/router poorten niet op 10/100 MB Half/Full Duplex instellen?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als ik het bij mij goed wil laten lopen moet ik me netwerk kaartjes op 100mb full duplex laten lopen.
mischien bij jouw ook :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• MaNDaRK
GolbeZeromus schreef op 20 mei 2003 @ 18:10:
En als je je netwerk op 10 Mbit laat lopen? Ik weet niet of het kan, maar kun je je switch/router poorten niet op 10/100 MB Half/Full Duplex instellen?
Ik kan me router niet instellen op 10Mbit / 100Mbit, Half of Full duplex...
chucky666 schreef op 20 May 2003 @ 18:12:
als ik het bij mij goed wil laten lopen moet ik me netwerk kaartjes op 100mb full duplex laten lopen.
mischien bij jouw ook :?
Helaas :( het probleem doet zich nog steeds voor...

Verwijderd

ja , een share op Win ME benaderen met een XP machine duurt bij mij TE lang.
terwijl dezelfde share met andere machines geen probleem is.

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 08:54
MaNDaRK schreef op 20 mei 2003 @ 19:03:
[...]

Ik kan me router niet instellen op 10Mbit / 100Mbit, Half of Full duplex...

[...]

Helaas :( het probleem doet zich nog steeds voor...
nee je router waarschijnlijk niet, maar je netwerkkaarten kun je wel zo instellen.

• MaNDaRK
THC-HiDeOuT schreef op 20 mei 2003 @ 19:10:
[...]
nee je router waarschijnlijk niet, maar je netwerkkaarten kun je wel zo instellen.
Dat heb ik nu ook gedaan, maar het is nog steeds niet verholpen... :(

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:37
folder options/tabblad view en hier use simple filesharing uitvinken wil ook nog wel eens helpen.

• MaNDaRK
eppo666 schreef op 20 May 2003 @ 21:10:
folder options/tabblad view en hier use simple filesharing uitvinken wil ook nog wel eens helpen.
Deze staat al aan... op bijde PC's.

Ik ben nu op de Windows XP site aan het zoeken naar het probleem. Het blijt wel vaker voor tekomen. Dus ik ga ff kijken of ik daar een oplossing kan vinden (zoeken op die MS site blijft ook een ramp :()

• MaNDaRK
MaNDaRK schreef op 20 mei 2003 @ 21:18:
[...]

Deze staat al aan... op bijde PC's.

Ik ben nu op de Windows XP site aan het zoeken naar het probleem. Het blijt wel vaker voor tekomen. Dus ik ga ff kijken of ik daar een oplossing kan vinden (zoeken op die MS site blijft ook een ramp :()
Ik heb de oplossing gevonden!

Op deze site staat het probleem beschreven:
File Takes an Unexpectedly Long Time to Open Through Server Message Block Protocol
• Maar de oplossing staat er dus niet bij...

Na wat verder hebben gekeken dan me neus lang was kwam ik op:
MS02-070: Flaw in SMB Signing May Permit Group Policy to Be Modified
• Hier gaan ze nog wat verder in in de bovenstaande link. Hier stonden een aantal oplossingen. Deze oplossingen heb ik een beetje links laten liggen omdat het vooral ging over Windows XP -> Windows 2000.

Toen weer een tijdje later kwam ik op de volgende pagina:
Files on Network Shares Open Slowly or Read-Only or You Receive an Error Message
• Dit leek erg veel op mijn problemen. Na het stuk te hebben gelezen en ik tot de conclusie was gekomen dat dit mijn probleem was. Heb ik de oplossing gevonden:
Upgrade any Windows XP-based client computers to Service Pack 1 (SP1), and then obtain and install the hotfixes that are described in Microsoft Knowledge Base articles 328170 and 812937. For additional information about how to obtain Windows XP SP1, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
Ik dacht dat ik al het nieuwste SP had van XP maar dit is dus niet zo ;)
If you are not running Windows XP SP1, install SP1a to make sure that you have the latest security and reliability updates for Windows XP. Install any appropriate security updates and hotfixes that are already released or that will be released after SP1 on Windows XP-based computers that are running SP1a. Windows Update will continue to offer the same set of updates for Windows XP-based computers that are running either SP1 or SP1a.
bron

Ik draaide dus nog op SP1 in plaats van SP1a ;)

En nadat ik dus mijn SP1 had vervangen door SP1a was het probleem helemaal opgelost :*)

Meteen maar ff een beetje duidelijk geschreven hoe ik het probleem heb opgelost, zodat in vervolg mensen deze oplossing kunnen vinden in de search ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou..

Het zit niet zozeer in SP1 met of zonder a, maar meer in de volgorde waarop sommige patches aangeboden worden.
met name als je die auto-update client gebruikt (ook al zet je de installatie zelf wel handmatig aan) lijkt het dat de volgorde die met auto-update gedaan wordt niet goed is.
Los achteraf 328170 installeren geeft het gezeik niet meer. (iig niet op win2k waar dat ook gebeurde)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:53
Je zou ook eens TweakXP kunnen proberen, die heeft een tweak in huis die het problemen kan oplossen. Dit mooi stukje software is helaas wel shareware (na 30 executions houdt hij ermee op).