MaNDaRK schreef op 20 mei 2003 @ 21:18:
[...]
Deze staat al aan... op bijde PC's.
Ik ben nu op de Windows XP site aan het zoeken naar het probleem. Het blijt wel vaker voor tekomen. Dus ik ga ff kijken of ik daar een oplossing kan vinden (zoeken op die MS site blijft ook een ramp

)
Ik heb de oplossing gevonden!
Op deze site staat het probleem beschreven:
File Takes an Unexpectedly Long Time to Open Through Server Message Block Protocol
• Maar de oplossing staat er dus niet bij...
Na wat verder hebben gekeken dan me neus lang was kwam ik op:
MS02-070: Flaw in SMB Signing May Permit Group Policy to Be Modified
• Hier gaan ze nog wat verder in in de bovenstaande link. Hier stonden een aantal oplossingen. Deze oplossingen heb ik een beetje links laten liggen omdat het vooral ging over Windows XP -> Windows 2000.
Toen weer een tijdje later kwam ik op de volgende pagina:
Files on Network Shares Open Slowly or Read-Only or You Receive an Error Message
• Dit leek erg veel op mijn problemen. Na het stuk te hebben gelezen en ik tot de conclusie was gekomen dat dit mijn probleem was. Heb ik de oplossing gevonden:
Upgrade any Windows XP-based client computers to Service Pack 1 (SP1), and then obtain and install the hotfixes that are described in Microsoft Knowledge Base articles 328170 and 812937. For additional information about how to obtain Windows XP SP1, click the following article number to view the article in the Microsoft Knowledge Base:
Ik dacht dat ik al het nieuwste SP had van XP maar dit is dus niet zo

If you are not running Windows XP SP1, install SP1a to make sure that you have the latest security and reliability updates for Windows XP. Install any appropriate security updates and hotfixes that are already released or that will be released after SP1 on Windows XP-based computers that are running SP1a. Windows Update will continue to offer the same set of updates for Windows XP-based computers that are running either SP1 or SP1a.
bron
Ik draaide dus nog op SP1 in plaats van SP1a
En nadat ik dus mijn SP1 had vervangen door SP1a was het probleem helemaal opgelost
Meteen maar ff een beetje duidelijk geschreven hoe ik het probleem heb opgelost, zodat in vervolg mensen deze oplossing kunnen vinden in de search