IK heb een gigabyte GA-7VRX mobo en daarop nu een athlon XP 1800+. Het mobo heeft een KT333 chipset. Ik vroeg me af of ik, zonder problemen een athlon xp met 333 Mhz FSB hierop kan installeren. Ik weet dat het officieel niet ondersteund word maar ik kan in de bios de FSB gewono op 166 zetten. Mijn grootste concern is eigenlijk of de devider (die ik niet zelf kan instellen) automatisch goed gezet gaat worden... kan iemand me hier misschien duidelijkheid over geven?
Dus wat je wil zeggen is dat het in theorie moet kunnen?Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 17:46:
op 166(FSB) zal de divider goed staan. AGP:66 en pci:33
Ja.. 
Ik doe het ieg ook met een a7v333 en daar wordt de divider automatisch bijgesteld, kdenk alleen niet dat dat aan de chipset ligt, maar aan t mobo zelf. T kan dus verschillen per mobo volgens mij.
Zoek dus even op of jouw mobo t doet, want het aflezen met allerhande progjes wil nog wel eens niet kloppen..
Ik doe het ieg ook met een a7v333 en daar wordt de divider automatisch bijgesteld, kdenk alleen niet dat dat aan de chipset ligt, maar aan t mobo zelf. T kan dus verschillen per mobo volgens mij.
Zoek dus even op of jouw mobo t doet, want het aflezen met allerhande progjes wil nog wel eens niet kloppen..
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
officiël niet ondersteund ?? volgens mij stelt de kt333 chipset gewoon je dividers goed als je fsb op 166 zet, en waarom heet het eigenlijk omdat ie 333 mhz fsb (333:2=166) aan kanVerwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 17:44:
Ik vroeg me af of ik, zonder problemen een athlon xp met 333 Mhz FSB hierop kan installeren. Ik weet dat het officieel niet ondersteund word maar ik kan in de bios de FSB gewono op 166 zetten.
Nee, hij heet zo omdat hij 333mHz ram (166 DDR) aankanKoeskoes schreef op 20 May 2003 @ 18:53:
[...]
officiël niet ondersteund ?? volgens mij stelt de kt333 chipset gewoon je dividers goed als je fsb op 166 zet, en waarom heet het eigenlijk omdat ie 333 mhz fsb (333:2=166) aan kan
De eerste KT400s hadden al geen officiele 333mHz bus ondersteuning, de eerste KT333s dus zeker niet
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Volgens de fabrikant van mijn mobo worden modellen groter als 2600+ en met een hogere fsb als 266 niet gesupport. MAar da's logisch, dit zal dan door geen enkele fabrikant worden gesupport aangezien deze chipset het officieel niet ondersteund. Ik denk dat ik de gok er maar op ga wagen.Okyah schreef op 20 May 2003 @ 18:57:
[...]
Nee, hij heet zo omdat hij 333mHz ram (166 DDR) aankan
De eerste KT400s hadden al geen officiele 333mHz bus ondersteuning, de eerste KT333s dus zeker niet
Pagina: 1