Files kopiëren via nulmodemkabel onder DOS

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Tweakers, hier is een milde uitdaging. Wie komt er uit de goeie ouwe DOS-tijd? Ik zelf wel een klein beetje, maar ik ben niet zo oud dat ik dit weet. Trouwens no offence voor degenen die het wél weten hoor :).

Ik heb een laptop met Win95a erop en heel veel files die gebackupped moeten worden. Diskettes is gekkenwerk (is +/- 1GB).

Nieuwe hardware kan niet geïnstalleerd worden, want de Windows-installatie is gaar en loopt dan vast.

Ik heb pcAnywhere van Symantec geïnstalleerd, en getracht om via een nulmodemkabel (wordt verkocht als "pcAnywhere-kabel" en al vaak gebruikt bij laptops) een verbinding te maken via de LPT1-poorten. Op de "remote" (ontvangde) PC, of dat nu de laptop of de desktop is, komt te staan dat de user aan het inloggen is, en op de "local" (dus de computer waarmee je de andere computer wilt gaan aansturen) krijg ik alleen de melding dat de communicatie geïnitialiseerd wordt. Voor de rest gebeurt er niks. De kabel is dus goed, want er wordt gezien dat je probeert in te loggen.

De files moeten gebackupped worden omdat Windows opnieuw moet worden geïnstalleerd op deze laptop.

Mijn vraag:
Hoe kan ik onder DOS een verbinding maken met een andere PC via een nulmodemkabel om files te kopiëren?

Ik wil dus een een soort FTP doen.

Ik kan software installeren, maar niet te grote programma's, want ik kan alleen diskettes als input gebruiken.

Ja, ik heb gezocht in de fora op DOS en FTP, maar niks gevonden. Verwijzingen naar andere topics die hierover gaan zijn dan ook zeer welkom!

Alvast bedankt voor de hulp met dit interessante probleem :)!

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Norton commander voor DOS had ik toen ik datsoort shitr deed. ik speelde toen red alert over nullmodem.
in NC voor DOS heb je ergens de optie zitten om via nullmodem met een andere pc te praten. vraag me niet waar die optie zit want dat weet ik niet meer. dit is alles wat ik weet.
hopelijk heb je er wat aan

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

FastFX

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Norton Commander... ga ik proberen, tnx :)

FastFX - waar haal ik dat vandaan? Het is niet bekend bij Tucows (waar ik nu trouwens Remote Admin download), bij Download.com en bij Hotbot.

Meer tips?

Bloed, zweet & koffie

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Fastlinx nulmodem of parallel (nulmodem) en heel veel koffie.

:Z

Meh ...

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Kijk eens of je intersvr en interlnk in je dos-directory hebt staan? Die zaten bij Dos 6, maar mijn windows 98 heeft ze niet meer. Misschien win95 nog wel.

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Op vrijdag 24 november 2000 11:11 schreef Twarp het volgende:
Fastlinx nulmodem of parallel (nulmodem) en heel veel koffie.

:Z
die bedoeld ik dus, superklein dos based proggie, supersimpel

www.sewelld.com/FastLynx201.asp

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

kan ook gewoon interlink en intersvr gebruiken gewoon uit je oude dos
!!!
Pagina: 1