Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

demping geluid casevoeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo , mijn voeding maakt nogal lawaai, fan is net vervangen is iets beter.maar ik dacht aan volgende :

stel dat je een buis met iets grotere diameter en pakt +- 20 cm lengte achteraan de case monteerd, en aan de binnen kant van da dempend materiaal (van die driehoekjes).

airflow blijft zelfde aangezien diameter groter is
zou de airflow nie gedempd worden op deze manier ?

TIA

JIM

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Het is niet het geluid van de lucht die aangezogen wordt maar jusit de lucht die dóór de fan en vooral op de heatsink geblazen word (onregelmatig door de koelribben).
Ook je fingerguard helpt nog wel eens een handje bij het herrie maken..

[ Voor 20% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 20-05-2003 17:03 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
de lucht komt UIT de fan bij mijn voeding , is dit normaal ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 17:06:
de lucht komt UIT de fan bij mijn voeding , is dit normaal ?
Ja is afvoer van warme lucht!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Ja das normaal hydralik is in de war. Ehm probeer het uit :D

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
bij mij hielp het goed om de trillingen weg te halen. dit heb ik gedaan door wat rubber rond de schroefjes en plaatsen waar die contact maakt met de kast

Verwijderd

Topicstarter
tis nie echt de kast die trilt , als ik ff de lucht afvoer aflsuit met mn hand ,dan is er stilte :)

Verwijderd

Ik kom net achter iets verry cool. ik dacht dat mijn voeding ook een lelijk hard geluid miek maar na wat proberen met fans dichthouden enzo bleken het m'n twee antec standaard bijgelverde fans te zijn. mijn pc maakt geen geluid uit zichzelf. maar ik was te stom om te snappen dat dat niet mijn voeding was.

Dus kijk effe of het wel je voeding is die zo'n geluid maakt

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Interstice schreef op 20 mei 2003 @ 17:12:
Ja das normaal hydralik is in de war. Ehm probeer het uit :D
Hij is niet in de war, hij beschrijft het alleen niet zo duidelijk ;)

De lucht gaat door je voeding heen en dus langs je koelblokken en alles (lijkt me logisch ;)) en dat maakt het meeste lawaai meestal.
Is alleen niet zo heeel veel aan te doen, je kan je fingerguard wegknippen, dat helpt wat iets.

En die buis: tja het klinkt wel geinig. Geen idee of het werkt, probeer het uit :)

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Sorry mensen, ik was wel in de war, ik dacht dat het om de CPU fan ging, over "voeding" heen gelezen.

In dat geval, je kan je fingerguard uit je voeding halen en je fan op 7 volt zetten, dan heb je ook weinig geluid meer (lees: een stuk minder)

En om op je eigen idee terug te komen, misschien helpt het wel iets, maar dan zou ik ook je fan trillingsvrij/arm proberen te bevestigen en evt. zorgen dat de lucht een beetje de vrije loop heeft in je voeding; minder turbulentie.

Verwijderd

Topicstarter
die buis met die demping in da is zoals de uitlaat van mijn crossmachien he , doet die buis zeg en ge hebt ook veel lawaai, kzal da toch is moeten proberen denk ik

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hydraulik-Phunk schreef op 20 mei 2003 @ 19:05:
Sorry mensen, ik was wel in de war, ik dacht dat het om de CPU fan ging, over "voeding" heen gelezen.
Het klopte anders wel aardig :P

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Aikon schreef op 20 mei 2003 @ 19:08:
[...]

Het klopte anders wel aardig :P
Klopte idd wel voor een deel, maar in de voeding heb je niet echt te maken met lucht die direct op een HS geblazen word onder relatief hoge druk (vergeleken met de fan v/e CPU).

Voor de rest idd een beetje van hetzelfde laken een pak.

Pagina: 1