Toon posts:

[ghost bootcd] Image weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een ghost cd te maken, echter loop ik tegen wat eigenaardigheden aan.

Ik heb een ghost floppy gemaakt, met cd-rom ondersteuning (ghost --> ghost utility's --> Norton ghost boot wizard --> standaard ghost boot disk --> next, next next bla bla bla.. ) maak hier via winISO een image van, vervolgens load ik die image als bootimage weer in winISO en voeg een ghost image toe...

alles gaat perfecto, hij boot keurig met ghost, alleen als ik dan naar de cd-rom speler ga, staat daar de image niet...

uiteindelijk is het dus de bedoeling dat als je de cd er in doet dat hij automatisch de image terug gaat zetten, dus mbv een gewone win98 bootflop gaat dat niet.. k heb al lopen zoeken, echter kon ik nergens een oplossing vinden..

Je kan overigens ook via die Norton ghost boot wizard een "CD/DVD startup disk with ghost" maken, alleen deze verdeeld het over twee floppy's en is dus niet te doen op een cd, plus dat op 1 of andere manier hij niet werkt.

iemand idee??

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29

Xtremelead

powered by E-MU

Worden wel de juiste cdrom drivers gebruikt?
Gebruik voor de zekerheid eens de drivers die zijn meegeleverd met je drive.
Als je met die flop boot, wordt dan wel de drive herkend, en kan je dan ook de image zien staan?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
k zie gewoon keurig sony cd-r staan .. dus hij herkend hem wel.. alleen als je der heen gaat staat er nix, k heb geen drivers bij m'n drive gehad, op internet staat gewoon dat ie windows drivers het wel doet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Okay, alleen als je dit doet dan moet je wel heel veel bevestigen enzo..

eerst kiezen voor optie 1, daarna weer op Enter, vervolgens verschijnt er een melding of je van de cd-rom wilt starten daarna moet je AGREE intypen en weer op OK drukken, hierna krijg je nog een keer een melding van ghost zelf of je ze wil marken...

is er geen makkelijkere oplossing?

Verwijderd

2 floppy's zijn mbv WinImage om te zetten naar een enkel 2.88MB image. En laat de boot-van-cd standaard nou net ook die optie hebben om 2.88MB diskette-images te booten!
(zie Nero bv).

Verwijderd

Selecteer binnen ghost eens de optie om alle bestanden met *.* extensie te zien. Dit is een bekende bug van ghost dat hij af en toe de bestanden met.gho extensie niet meer terug vind op de cd.

Verwijderd

Topicstarter
dat is het ook niet, maar ik doe het wel gewoon via die link van Sa1, wel een hoop bevestigen maarjah.. 't moet dan maar...
Pagina: 1