Toon posts:

Lite-on cd-rw bugt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn Lite-On 48x24x48x brander vertoont kuren. Als in een cd wil branden lijkt het alsof hij de lege cd niet pakt. De speler begint met draaien, na een seconde of 2 stopt hij en dan gaat ie weer opnieuw draaien en stopt er weer mee. Dit gaat zo door totdat Nero na een minuut of 10 de brui eraan geeft.
Dit is de eerste keer dat ik deze fout heb, enig id hoe ik er vanaf kom?

Specs:
AMD Athlon 1700+
Windows XP
Lite-On 48x24x48x brander
Nero 5
256 MB intern

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:12
ik zou eens andere cd's testen

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al gedaan(ongeveer 10 verschillende cd's van een paar verschillende merken), ook al op lagere snelheden gebrand, maar het helpt allemaal niet

• Bartoz
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je je speler goed als master/slave aan de kabel hangen en de jumpers ook goed staan ? Kijk dan naar de DMA instellingen van de brander. Dan ff checken of de aspi drivers geinstaleerd zijn. Kijk ook even in je windows logboek, hier staan soms foutmeldingen betreft de brander/IDE in....

Verwijderd

Anders doe je even een firmware update, dan slikt ie ook wat meer cd's

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 16:26:
mijn Lite-On 48x24x48x brander vertoont kuren. Als in een cd wil branden lijkt het alsof hij de lege cd niet pakt. De speler begint met draaien, na een seconde of 2 stopt hij en dan gaat ie weer opnieuw draaien en stopt er weer mee. Dit gaat zo door totdat Nero na een minuut of 10 de brui eraan geeft.
Dit is de eerste keer dat ik deze fout heb, enig id hoe ik er vanaf kom?

Specs:
AMD Athlon 1700+
Windows XP
Lite-On 48x24x48x brander
Nero 5
256 MB intern
bug :? Die brander is zo dood als een pier man. Omruilen cq garantie wordt dat 8)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
aan mn IDE instellingen ligt t niet, ik brand al een half jaar met het ding, maar hij geeft er nou gewoon de brui aan, cd's lezen doet ie trouwens nog wel

heb ook al met zo'n lens cleaner geprobeerd, maar werkt ook niet. Ik denk idd dat mn brander rijp is voor de sloop

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 14:54

SmidsY

hallo!?.............

Die brander is dood, werk op een RMA afdeling en dit is een redelijk vaak voorkomend probleem bij div. branders. Als je heel veel geluk heb is een firmware update een tijdelijk oplossing maar ik zou garantie gaan claimen

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:28

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 16:50:
Anders doe je even een firmware update, dan slikt ie ook wat meer cd's
hoezo, ik heb dit stokertje ook en bevalt perfect en brand alles wat ik wil. Ook kwa cd 90 min enz.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• theshatter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-03 08:28
Je hebt er niet bij staan welk moederbord je hebt. Maar het is een bekend probleem dat nforce2 moederborden en lite-on branders niet lekker samenwerken. Dit zou aan de ide driver liggen, ik heb hetzelfde probleem gehad.
Als je op het forum zoekt moet je hier wel wat over vinden.
Ik heb gewoon de nforce2 drivers geuninstalled en weer opnieuw geinstalleerd, maar ik heb hierbij GEEN IDE DRIVER geinstalleerd (wordt tijdens installatie gevraagd). Hierna was het bij mij opgelost.
Pagina: 1