Toon posts:

[VB6] Enum voor strings

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

voor een klein progje waarin ik de status van mijn adsl modem inlees (smc7401bra) heb ik een function geschreven die uit de webpage de betreffende waardes haalt en deze in een userdefined Type neerzet. Method header (heet dat zo in vb?) ziet er als volgt uit:

Function getValue(toSearch As String, sought As String) As String

die 'sought' kan maar uit een bepaald aantal waardes bestaan, bijv 'st_dw_line_attenuation'. Nou had ik laatst gezien dat je met een Enum een aantal waardes 'onder één noemer kan plaatsen' en dit dan opgeven in de header:

Function getValue(toSearch As String, sought As my_enum_values) As String

Mooie daarvan is dat je dan sought kan invullen aan de hand van het 'lijstje' dat vb je presenteert. Gezien het feit dat die waardes nogal cryptisch zijn is zo'n Enum wel mooi.

Voor zover ik weet zijn Enums slechts te gebruiken voor integers etc. Iemand een idee voor Strings?

tnx iig voor t lezen :D

Verwijderd

Hier is al een topic over geweest wat je zo zou hebben kunnen vinden...
Check [rml][ VB] Enumaration van Strings?[/rml]

Het is dus niet echt mogelijk, maar je kan er wel omheen hacken...

Verwijderd

Topicstarter
.. :/ duidelijk dat ik weer niet eerst gesearched heb. sorry, was denk té bezig met andere dingen.

tnx iig

• KO
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2023

KO

Probeer dit eens (msdn)

Type Statement Example
This example uses the Type statement to define a user-defined data type. The Type statement is used at the module level only. If it appears in a class module, a Type statement must be preceded by the keyword Private.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Type EmployeeRecord   ' Create user-defined type.
   ID As Integer   ' Define elements of data type.
   Name As String * 20
   Address As String * 30
   Phone As Long
   HireDate As Date
End Type
Sub CreateRecord()
   Dim MyRecord As EmployeeRecord   ' Declare variable.

' Assignment to EmployeeRecord variable must occur in a procedure.
   MyRecord.ID = 12003   ' Assign a value to an element.
End Sub

Yesterday Is History. Today Is A Gift. Tomorrow Is Mystery

Verwijderd

Topicstarter
KoenM: tnx iig voor je reply; het werkt idd zeer netjes, dit was wat ik in gedachten had :]

KO: ja die Type had ik dus al, t ging me meer om een soort van Enum voor Strings, die dan ook meteen een waarde kregen. Maar tnx iig.