modemproblematieken

Pagina: 1
Acties:

• eltorro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-03 08:21
Hoi!

Ik heb een probleempje met mijn modem.
Het is een gewone 56K Flex modem V.92. Zo gauw als ik 'm installeer met de laatste drivers enzo, geeft ie bij de diagnostische gegevens geen problemen, maar als ik m'n telefoonlijntje erin stop en probeer verbinding te maken, kan ie geen kiestoon vinden. Als ik mijn (gewone) telefoon dan ook opneem, krijg ik een in-gesprek-toon. Als ik het telefoonlijntje weer uit het modem haal, heb ik weer kiestoon; stop ik 'm weer terug, in-gesprek-toon. Het maakt ook niet uit of m'n pc aan staat of niet, hij blijft het doen.

Weet iemand hier een oplossinkje voor?

Groet Eltorro.

• eltorro
Niemand?

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

LopeZ

Too much is never enough

Niet zo snel kicken aub, en probeer de search eens.

Verwijderd

Misschien kan je iets meer informatie geven...

Intern/extern modem ?
kabelaansluiting van de telefoon(s) t.o.v. modem ?
telefooncentrale ?
besturingssysteem ?

• eltorro
Uhm,..
Intern modem
kabelaansluiting gesplitst bij de aansluiting, 1 naar telefoon, 1 naar modem, maar ook zonder splitsing zelfde probleem
geen telefooncentrale
Probleem zowel bij Win 98 als bij Win XP (met uiteraard bijbehorende drivers)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Kan ook nog eens heeel goed zijn dat dat ding gewoon kapot is. :) Heb ik ook eens gehad met zo eentje. Toen kon die ook kiestoon geen kiestoon vinden. Ik had wel de beschikking over een andere dus dat was snel gefixt. :+

• eltorro
hehehe, dat kan inderdaad, maar geeft ie dan nog wel gewoon bij de diagnostische gegevens een normale output? En het is gekomen bij een verse install, daarvoor deed ie het gewoon,...

• megaleo

megaleo

Special member

Ja dat kan. :) Heb je je pc opengemaakt? Misschien heb je je modem per ongeluk aangeraakt en statisch ff beschadigd. Hoeft natuurlijk niet. Kan. 8)7

• eltorro
Hmm,... nee, pc niet opengehad,... Tenminste niet nadat ie nog werkte,..

• megaleo

megaleo

Special member

Kabeltje wel oke? ;)
Al een reinstal geprobeerd?

Verwijderd

1)
Wat gebeurt er als je alleen het modem aansluit op de telefoon lijn (dus geen telefoon).
2)
En het wachten op een kiestoon kun je uitschakelen. Kun je wel inbellen als je dat doet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 07:29 ]

• eltorro
Kabeltje is oke, tenminste, als ik die rechtstreeks van de aansluiting (zonder iets ertussen) op mijn telefoon zet, doet mijn telefoon het gewoon. Reinstall al god weet ik hoe vaak, geen effect (maar ook geen problemen bij de install)
Als ik het modem rechtstreeks op de wandcontactdoos aansluit, zonder iets ertussen, zelfde probleem. Wachten op een kiestoon uitschakelen heb ik nog niet geprobeerd, maar het probleem blijft dan natuurlijk dat wanneer ik de telefoonkabel aangesloten heb op mijn modem (en mijn pc uit staat) ik nog steeds een in-gesprek-toon hou op mijn gewone telefoon,... Heel apart,... ;)

Verwijderd

Welk merk en type modem heb je ?

Waar ik geen **** van begrijp is dat je telefoon in gesprek geeft bij het proberen een verbinding op te zetten en bij het aansluiten.

Stomme vraag misschien (ook al bestaan die niet...): Sluit je het modem wel goed aan ?

Zou je het eens met een ander modem kunnen proberen ?
Bij voorkeur (natuurlijk) extern...?

• eltorro
Uhm,.... Conexant HCF modem op een IBM Aptiva Cel. 800 MHz (zo'n oud beestje).
Wat ik idd ook niet begrijp is dat het modem op de een of andere manier de lijn bezet houdt, het lijkt wel alsof ie een interne testloop op de lijn probeert en daarin blijft hangen,.. Het modem is goed aangesloten enzo, geen stomme vraag ;)
Heb helaas geen (extern) modem liggen, maar wellicht kan ik er wel effe eentje op de kop tikken,.. Blijft natuurlijk frustrerend, dat ik niet weet waar het vandaan gekomen is,... lol
tnx iig.

• megaleo

megaleo

Special member

Dynalink gebruikt dat soort chips. Misschien heb je daar wat aan. ;)
Pagina: 1