Na enig rondzoeken op GoT plaats ik dan nu zelf maar een bericht, aangezien de antwoorden op soortgelijke fouten elke keer Maxtor-schijven betroffen.
Het volgende is er aan de hand. Als ik m'n compu 's ochtends aanzet, dan loop ik de kans dat ik na het opstarten van de BIOS tegen de volgende foutmelding aanloop:
Schijfleesfout
Press CTRL-ALT-DEL to reboot
Het rare is dat als ik CTRL-ALT-DEL druk, ik hetzelfde probleem krijg.
Terwijl als ik hem reset of uit en weer aan zet, Windows XP Prof gewoon opstart, zonder problemen.
Dit kwam voor het eerst voor nadat ik mijn computer heb schoongemaakt. Dit heb ik gedaan met een kwastje en een stofzuiger, met de volgende werkwijze: de stofzuiger op veilige afstand houden en niet in aanraking laten komen met de compu-onderdelen en met het kwastje voorzichtig het stof verwijderen (Het stof werd door de luchtstroom van de stofzuger weggezogen).
Daarbij is m'n hele compu uitelkaar geweest en heb ik ook de afdekplaat van de HD schoongekwast.
Mijn vraag is tweeledig:
1. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is met mijn compu?
2. Werkt het diagnostische prog van maxtor ook voor WD schijven?
Het volgende is er aan de hand. Als ik m'n compu 's ochtends aanzet, dan loop ik de kans dat ik na het opstarten van de BIOS tegen de volgende foutmelding aanloop:
Schijfleesfout
Press CTRL-ALT-DEL to reboot
Het rare is dat als ik CTRL-ALT-DEL druk, ik hetzelfde probleem krijg.
Dit kwam voor het eerst voor nadat ik mijn computer heb schoongemaakt. Dit heb ik gedaan met een kwastje en een stofzuiger, met de volgende werkwijze: de stofzuiger op veilige afstand houden en niet in aanraking laten komen met de compu-onderdelen en met het kwastje voorzichtig het stof verwijderen (Het stof werd door de luchtstroom van de stofzuger weggezogen).
Daarbij is m'n hele compu uitelkaar geweest en heb ik ook de afdekplaat van de HD schoongekwast.
Mijn vraag is tweeledig:
1. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is met mijn compu?
2. Werkt het diagnostische prog van maxtor ook voor WD schijven?
Proud [DPC]Clan_Delft member
Specs: AMD Athlon 64 X2 4400+ | ASUS mobo | 4x 1024MB PC6400 DDR2
Voor uitgebreide specs zie http://specs.tweak.to/2994