[Trillian] MSN gaat de hele tijd offline en online

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb dus geen flauw idee waar het aan ligt. Ik heb trillian 0.74D geinstalleerd, en gebruik zonealarm (de gratis versie) als firewall. Trillian heeft in zonealarm alle rechten.
Om de paar minuten gaat msn offline en een half minuutje later gaat hij weer online...heel erg irritant voor mezelf(sommige berichten komen hierdoor niet aan), maar ook voor mensen uit mijn lijst die me de hele tijd on- en offline zijn gaan :{

Het probleem heeft nix te maken met mijn OS (Win2k Prof, SP3), en ook niets met mijn firewall, want bij mij ouders doet hij het wel goed (winME met ook zonealarm als firewall, en precies dezelfde dingen ingesteld). Ik had dit probleem al toen ik hier nog win98SE had geinstalleerd..

De error die ik van trillian krijg (als ik de errorlist op de site ff bekijk), is een winsock error : connection reset by peer...

De verbinding is Campusnet van de universiteit Twente...

(ik herinner me opeens dat Bill af en toe rechtsonder het berichtje laat zijn dat er een cable unplugged is, en die is daarna gelijk weer wel ingeplugd volgens Bill...alleen loopt dat totaal niet synchroon met de errors in trillian en word ik met trillian veel vaker gedisconnect dan dat ik die error zie)...

Edit: Meerdere mensen op de campus hebben dit probleem en in zonealarm zie ik af en toe iets wat geblocked is van trillian. Als ik zonealarm uitzet, doet ie het wel goed.

Hopelijk heeft iemand de gouden tip :)

[ Voor 7% gewijzigd door Glacier op 20-05-2003 16:38 ]

Verwijderd

Heeft mijn broertje ook gehad, raar genoeg was het bij hem opgelost door na een comlete uninstall en met regedit verder alles uit register cleanen, trillian er opnieuw op te zetten.

• Glacier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 15:58:
Heeft mijn broertje ook gehad, raar genoeg was het bij hem opgelost door na een comlete uninstall en met regedit verder alles uit register cleanen, trillian er opnieuw op te zetten.
bij mij dus niet :{ Want een complete format en een ander OS is toch best wel rigoreus vind ik :P

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 22:09
Glacier schreef op 20 mei 2003 @ 15:59:
[...]

bij mij dus niet :{ Want een complete format en een ander OS is toch best wel rigoreus vind ik :P
Klinkt misschien gek, maar je kan het allicht proberen:

Netwerkkabel eruit, eventueel vrevangen en er weer eventjes goed indoen.

Misschien zat hij er net niet helemaal lekker in, kleine kans, maar het kost je weinig moeite om het te proberen ;)

• Glacier
  • Niet online
hij zat er al goed in :)
Er zijn meer mensen met dit probleem hier op de campus, en ik denk niet dat iedereen zijn kabel er niet goed inheeft :P

Zonealarm geeft trouwens af en toe een melding dat er iets van trillian is geblocked:
Protocol : TCP flags:S,destination IP : 207.46.107.14:1863
dat is zal wel messenger.hotmail.com:1863 zijn, de server in de instellingen van trillian. Ik heb ook al eens een alternatieve geprobeerd, maar dat hielp nix....

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09
Heb je het probleem ook als je zonealarm uitschakeld?

Verwijderd

Glacier schreef op 20 May 2003 @ 16:29:
hij zat er al goed in :)
Er zijn meer mensen met dit probleem hier op de campus, en ik denk niet dat iedereen zijn kabel er niet goed inheeft :P

Zonealarm geeft trouwens af en toe een melding dat er iets van trillian is geblocked:

[...]

dat is zal wel messenger.hotmail.com:1863 zijn, de server in de instellingen van trillian. Ik heb ook al eens een alternatieve geprobeerd, maar dat hielp nix....
Hey nu ik er zo eens over pieker bedenk ik met net dat ik die problemen zelf ook heb gehad, maar dan wel pas NA de installatie van ZApro 3.xx. Toen ik naderhad terug ging naar ZApro 2.xx was het over.. misschien is dat iets om te proberen.

• Glacier
  • Niet online
Wceend schreef op 20 mei 2003 @ 16:31:
Heb je het probleem ook als je zonealarm uitschakeld?
nee.

* Glacier bedenkt zich dat hij in de openingspost wat dingen vergeten is te melden, waarvoor excuses.

• Glacier
  • Niet online
iemand nog tips?

• Glacier
  • Niet online
tjsa, het probleem is er nog steeds :{

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Ik heb ook trillian gebruikt op de campus, maar ben overgestapt op miranda. Maar ik kreeg vaak errors als 'could not receive flaps' ofzo, maar volgens mij heeft dat er mee te maken dat trillian en het icq protocol niet 100% goed samen kunnen werken. Ik weet niet of dit een oorzaak van het probleem kan zijn, maar het zou natuurlijk kunnen..

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:26
Ik heb het ook een keer gehad, en bij mij is het opgelost door de msn acount uit trillian te verwijderen en opniet toe te voegen.

• Glacier
  • Niet online
esf schreef op 03 June 2003 @ 16:43:
Ik heb ook trillian gebruikt op de campus, maar ben overgestapt op miranda. Maar ik kreeg vaak errors als 'could not receive flaps' ofzo, maar volgens mij heeft dat er mee te maken dat trillian en het icq protocol niet 100% goed samen kunnen werken. Ik weet niet of dit een oorzaak van het probleem kan zijn, maar het zou natuurlijk kunnen..
euh...het gaat hier voornamelijk over MSN :P

Maar het probleem lijkt te liggen bij Zonealarm...als ik die close, doet trillian het wel...
Dus hoe klus ik zonealarm zodanig dat die de boel niet meer blockt?

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Glacier schreef op 03 juni 2003 @ 23:09:
[...]

euh...het gaat hier voornamelijk over MSN :P

Maar het probleem lijkt te liggen bij Zonealarm...als ik die close, doet trillian het wel...
Dus hoe klus ik zonealarm zodanig dat die de boel niet meer blockt?
hmmz.... niet goed gelezen zie ik al. Sorry daarvoor. Ik had problemen met ICQ en had na het lezen van de openingspost het idee dat het daar over kon gaan, maar ik heb over het woordje MSN heen gelezen 8)7

Maar kan je bij ZoneAlarm niet het verkeer naar een bepaalde externe host (messenger.hotmail.com) op altijd toestaan zetten? Ik weet niet hoe ZoneAlarm werkt, maar misschien helpt dit.

[ Voor 16% gewijzigd door esf op 04-06-2003 08:28 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• Glacier
  • Niet online
ik heb trillian alle rechten gegeven die er te geven zijn :P
Maar hij doet het niet goed op de een of andere manier :{

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik heb hetzelfde probleem gehad met trillian. Bij mij knalde zeer regelmatig een paar seconden de verbinding weg. Zowel bij ICQ als MSN.

Als ik mijn computer aan een router hing gebeurde dit, als ik de router weghaalde en mijn modem direct aan mijn bak hing was het probleem opgelost.

Sinds ik een andere router heb gekocht is dit probleem weg.

Van sitecom router naar draytek router gegaan. Het kan best een probleem geweest zijn met de ingebouwde firewall.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Pagina: 1