Toon posts:

Xfree/nvidia freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit zal ongetwijfeld al op meerdere plaatsen aan de orde zijn geweest, ik heb ook al in meerdere newsgroepen dit probleem voorbij zien komen, maar nergens een oplossing gevonden (als er uberhaupt al een antwoord op kwam).

Probleem is simpel: met kernel 2.4.20 (xfs-patch), xfree 4.3.0, nvidia 4363 drivers (maar ook met oudere drivers) loopt X als een zonnetje met kde, incl TV-out. Ik kan gewoon resoluties wisselen met [ctrl]+[alt]+ +/- en glxgears loopt tegen de 7000 fps.

Echter, het enige wat fout gaat is het afsluiten van X. Het scherm word zwart en dan is het hele linux verhaaltje afgelopen. keyboard/muis reageren niet, en kan zelfs die computer niet meer pingen, laat staan telnetten/ssh-en.
Dit heb ik ook zonder TV-out ingesteld te hebben, maar weer niet als ik de xfree 'nv' driver gebruik.

Iemand die dit kent , maar nog belangrijker, iemand een idee waar dit aan ligt?
De Xfree log file laat niet bijzonders zien, ook dmesg/messages niet.

verdere specs: Epox 8k3a+/XP 2000+/XFX GF4 ti4200tv-out vivo 128 MB/256 Mb DDR

Verwijderd

Gebruik je agpgart (in de kernel) of nvidia's eigen agp-implementatie :?

Wissel dat eens om; hoe dat moet vind je in de NVidia documentatie. Komt er in feite op neer dat je 1 optie in /etc/X11/XF86Config-4 verandert (NVAGP uit mijn hoofd). Waarschijnlijk wordt daar nu agpgart gebruikt. Zorg er voor dat agpgart niet geladen is als kernel-module (als het statisch in de kernel gebakken is, dan wordt het een hercompilatie) en probeer het opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb die optie idd al geprobeerd...dat wil zeggen "option "nvAGP" 0/1/2/3" alledrie al geprobeerd. Daarnaast ook "BusID", "NoDDC"/wel/geen EDID, en AGP 1/2/4x al geprobeerd.
Op dit moment word AGPGart gebruikt als module idd....zal nog een NVidia's agp support gebruiken.

edit:
NvAgp "1" gebruiken helpt idd ook niet (das dus voor de NVidia AGP driver)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 16:04 ]

Verwijderd

Zorg er wel voor dat agpgart niet meer geladen is, als je de nvidia implementatie wil gebruiken!

rmmod agpgart dus, voordat je xfree opstart ;)

edit:

Je praat hierboven al over busid; die moet je sowieso zeer zeker erin zetten. Als die niet erin staat is de kans op vastlopers in ieder geval beduidend groter dan zonder.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
agpgart word met NvAgp "1" niet geladen....is nu dus ook niet geladen.
En idd die BusID staat er ook in, maar ook daarvoor had ik exact hetzelfde probleem. Zonder die BusID liep de tvout etc. ook uitstekend.
Het lijkt er gewoon op dat de hele kernel compleet vastloopt bij het switchen naar de console
Dit gebeurd overigens ook bij een [ctrl]+[alt]+F1-6 onder X

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 15:04

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 16:30:
agpgart word met NvAgp "1" niet geladen....is nu dus ook niet geladen.
En idd die BusID staat er ook in, maar ook daarvoor had ik exact hetzelfde probleem. Zonder die BusID liep de tvout etc. ook uitstekend.
Het lijkt er gewoon op dat de hele kernel compleet vastloopt bij het switchen naar de console
Dit gebeurd overigens ook bij een [ctrl]+[alt]+F1-6 onder X
uhm, wat Nelske bedoeld is dat de Kernel Module AGPGart niet geladen moet worden, deze module wordt meestal standaard geladen en staat geheel los van de NVidia driver.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Topicstarter
Weet ik....de agp kernel module heet AgpGart, en die word dus niet geladen als NvAgp "1" gekozen word (optie voor de Nvidia AGP driver).
Anyway, de AGP driver (of de kernel driver of de Nvidia driver) lijkt dus geen onvloed te hebben hierop. Hij loopt bij allebei vast.
Pagina: 1