Ok, dit zal ongetwijfeld al op meerdere plaatsen aan de orde zijn geweest, ik heb ook al in meerdere newsgroepen dit probleem voorbij zien komen, maar nergens een oplossing gevonden (als er uberhaupt al een antwoord op kwam).
Probleem is simpel: met kernel 2.4.20 (xfs-patch), xfree 4.3.0, nvidia 4363 drivers (maar ook met oudere drivers) loopt X als een zonnetje met kde, incl TV-out. Ik kan gewoon resoluties wisselen met [ctrl]+[alt]+ +/- en glxgears loopt tegen de 7000 fps.
Echter, het enige wat fout gaat is het afsluiten van X. Het scherm word zwart en dan is het hele linux verhaaltje afgelopen. keyboard/muis reageren niet, en kan zelfs die computer niet meer pingen, laat staan telnetten/ssh-en.
Dit heb ik ook zonder TV-out ingesteld te hebben, maar weer niet als ik de xfree 'nv' driver gebruik.
Iemand die dit kent , maar nog belangrijker, iemand een idee waar dit aan ligt?
De Xfree log file laat niet bijzonders zien, ook dmesg/messages niet.
verdere specs: Epox 8k3a+/XP 2000+/XFX GF4 ti4200tv-out vivo 128 MB/256 Mb DDR
Probleem is simpel: met kernel 2.4.20 (xfs-patch), xfree 4.3.0, nvidia 4363 drivers (maar ook met oudere drivers) loopt X als een zonnetje met kde, incl TV-out. Ik kan gewoon resoluties wisselen met [ctrl]+[alt]+ +/- en glxgears loopt tegen de 7000 fps.
Echter, het enige wat fout gaat is het afsluiten van X. Het scherm word zwart en dan is het hele linux verhaaltje afgelopen. keyboard/muis reageren niet, en kan zelfs die computer niet meer pingen, laat staan telnetten/ssh-en.
Dit heb ik ook zonder TV-out ingesteld te hebben, maar weer niet als ik de xfree 'nv' driver gebruik.
Iemand die dit kent , maar nog belangrijker, iemand een idee waar dit aan ligt?
De Xfree log file laat niet bijzonders zien, ook dmesg/messages niet.
verdere specs: Epox 8k3a+/XP 2000+/XFX GF4 ti4200tv-out vivo 128 MB/256 Mb DDR