Toon posts:

[Dualboot] WinXP en Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers 8)

Ik wil wat gaan experimenteren met linux en heb me Red Hat Linux 9 gedownload. Mijn Partities zien er als volgt uit:

HD 1: 1 Partitie FAT32- WinXP
HD 2: 1 Partitie FAT32- Downloads etc

Nu wil ik voor linux 2 partities aanmaken (een swap en root) en de schijf ruimte wil ik van de 2e harde schijf plunderen.

Als ik dit wil doen m.b.v. Partition Magic of via De red hat installer zegt hij dat dit niet mogelijk is. Echter wil ik ook NIET die partitie van de 2e HD kwijt omdat hier nogal veel info op staat die ik nodig heb :+

Hoe moet ik dit gaan organiseren?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Backup alles van HD 2, en dan opnieuw partitioneren met PM.
Wat voor foutmelding krijg je als dit niet lukt?

Verwijderd

Topicstarter
Alles backuppen van HD2 ??? En hoe wil ik dat doen die staat voor 35 GB vol :|

Hij zegt BTW dat hij de linux partitie niet kan archiveren :Z

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 15:48 ]

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:30

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Gewoon ff met partition magic klooien, haal je 3 gig voor de partitie van downloads weg, dan laat je m unlocated en laat je m door linux install een partitie van maken.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 15:46:
Alles backuppen van HD2 ??? En hoe wil ik dat doen die staat voor 35 GB vol :|

Hij zegt BTW dat hij de linux partitie niet kan archiveren :Z
Hoeft niet van mij, maar is wel aan te raden, heb het al een aantal keren fout zien gaan bij mensen.
En dan ben je het wel kwijt.

Verwijderd

ik heb Linux, windows 98, windows xp op me computer staan en heb ook:

HD 1 Windows XP
HD 2 Downloads

mij partities zijn alleen wat anders dus ik denk dat je wat software moet 'verkrijgen' om ff partities moet maken zonder data verlies dinges. Ik heb ut allemaal op HD1, uuuuh 3 partities in totaal volgens mij. partitie 1: Windows XP, partitie 2: Linux dinges, partitie 3: swip swap swop :9

je kan met linux doen dat je vanaf een floppy kan booten, dat heb ik dus gedaan omdat ik me andere OS'jes voor de zekerheid niet wou vernaaien. Dus uuuuh ik denk wel dat het zo wel gaat lukken? :/

Dus uuuuuh haal wat software, maak 2 partities op je HD 1 (verkloot HD 2 niet met sys bestanden) ennuuuuh installeren maar :) of doe hetzelfde maar dan met HD 2 als je wil.

Zo moet het wel ongeveer denk ik o_O Acronis heeft wel wat aardige software met dat hele partitie en OS gebeuren en allerei zottigheid. :)

[edit] leef je nog? :|

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 13:10 . Reden: bleh!!! ]

Pagina: 1